Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

klimatyzacja grzeje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • klimatyzacja grzeje

    Witam wszystkich.
    Mój problem polega na tym że klimatyzacja włączona zaczyna grzać.
    na początku miesiąca klimatyzacja lekko chłodziła więc pojechałem do mechanika aby uzupełnić czynnik ok 150g, po nabiciu chłodziła. po 2-3 dniach w upały w aucie 38 C włączyłem zaczęło chłodzić przestawiłem na low auto A/C bo miałem wrażenie że dmucha zbyt słabo. zaczęła grzać. czy istnieje możliwość by układ był szczelny a regulacja się zdezelowała np jakieś cięgiełko czy coś??? z góry Dziękuję i proszę o sugestie o możliwych przyczynach. Pozdrawiam.

    Nie pomijamy Regulaminu przy rejestracji, witamy się tam gdzie mówi punkt 2 Regulaminu.
    Last edited by rambo7; 18-06-2019, 08:55. Powód: Regulamin pkt 2.

  • #2
    Witam według mnie padł Ci przekaźnik pod maską. Ja miałem taki sam przypadek około miesiąc temu, wymieniłem i wszystko działało. Niestety wczoraj znów to samo po włączeniu przycisku klimy auto na chwilę zostaje obciążone (widać po obrotach) ale sprężarka się nie załącza. Teraz też się zastanawiam czy przekaźnik był z wadą? Kupiony zamiennik który opisał TRAFO w swoim poradniku

    Comment


    • #3
      Panowie wasze auta mają 10 lat. to już nie nówki z salonu. Luz na sprzęgle kompresora od 0,35 do 0,65 mm. większa przerwa może powodować że cewka nie daje rady dociągnąć i sprzęgło się ślizga. przy wysokiej temperaturze tym bardziej. Przekaźników też nówek nie kupowaliście tylko z allegro pewnie :P a skąd wiecie jaki miały przebieg.

      Tom witamy się w dziale powitań potem piszemy na forum.

      Nie regulacja się nie zdezelowała. winny jest kompresor bo po 10 latach ma prawo. lub jego osprzęt czyli sprzęgło
      Wyszukiwarka nie gryzie jest tu pewnie z 10 tematów o tym

      Dwa prawie identyczne napisano dzisiaj

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
        Panowie wasze auta mają 10 lat
        i to jest oczywistość oczywista
        Zamieszczone przez tom2008 Zobacz posta
        w upały w aucie 38 C włączyłem zaczęło chłodzić przestawiłem na low auto A/C bo miałem wrażenie że dmucha zbyt słabo
        trudno powiedzieć czy od razu sprężarka? (jeśli pracowała całe 10 lat w trybie "ON" lub "auto" to jest możliwe że ma dość).
        ... a sprawdzenie kondycji sprężarki w tym momencie jest banalnie proste - totalnie proste -czemu tego nie zrobiłeś ???? (jak napisze poniżej).

        Zastanawia mnie reakcja Systemu Zarządzania Klimatem,
        Zamieszczone przez tom2008 Zobacz posta
        w upały w aucie 38 C włączyłem zaczęło chłodzić przestawiłem na low auto A/C bo miałem wrażenie że dmucha zbyt słabo.
        to zdanie wiele mówi ale nie całkiem precyzyjnie.... idzie o to że:
        jeśli regulujesz temperaturę - to ok, i wciśniesz AUTO (i nic więcej nie dotykasz - np. siły nadmuchu) to w trybie AUTO (nastawa temp. Lo w zasadzie to nie wazne jaka temp możę być 27stC przy +38 na polu) SZK powinien od razu przestawić się na obieg wewnętrzny i siłę nadmuchu ustawić na max.
        U Ciebie tom2008 tak sięnie stało... i to jest zastanawiające...?
        - czy jednak dotykałeś nastawy siły nadmuchu?
        - czy jednak popsuty jest czujnik temp wewnętrznej który powinien przekazać impuls do zadziałania i przestawienia na obieg wew i uruchomić siłę wiania na max.
        tu twierdzisz że

        Zamieszczone przez tom2008 Zobacz posta
        bo miałem wrażenie że dmucha zbyt słabo. zaczęła grzać.
        no i to jest zagadka,
        - czy SZK wprowadził ogrzewanie (otwierając zawór w nagrzewnicy) a nie że sprężarka nie daje rady, w upał układ chłodzenia silnika (grzania) jeśli czujnik temp ewen. szwankuje może się otworzyć wprowadzając gorącą ciecz do obiegu nagrzewnicy i stąd grzanie.

        Zamieszczone przez tom2008 Zobacz posta
        czy istnieje możliwość by układ był szczelny a regulacja się zdezelowała np jakieś cięgiełko czy coś???
        nie, nie , nie ..nie ten trop.

        Pytanie jest zasadnicze:
        - dlaczego (temp zewnętrzna 38stC) w aucie jeszcze więcej, po wprowadzeniu nastaw Lo i Auto - system powinien natychmiast:
        - przełączyć się na obieg wewnętrzny i rozpędzić nadmuch do MAx.

        O tym nie piszesz ...
        - albo to pominąłeś?
        - albo nie wiedziałeś o tym,
        - albo uszkodzony jest czujnik temp wew. który nie spowodował przełączenia na obieg wew a SZK nie rozpędził nawiewu do max.
        - tu sprężarka mogła pracować na max moze jest sprawna, ?? siłą grzania w upał przebije moca siłę chłodzenia - nie ma takiej sprężarki co by w takich warunkach przebiła siłą układ chłodzenia (grzania).
        - jak zaczęło lecieć ciepłe ... było wysiąść z auta, (silnik pracuje i A/C ON /AUTO) podnieść maskę i pomacać grubego węża co wychodzi od sprężarki -
        - jak jest szron - to ok, sprężarka sprawa - czujnik temp wewn może szwankuje?
        - jak nie ma szronu to sprężarka nie ma kondycji.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          klimatyzacja grzeje na ustawionym chłodzeniu

          Witam wszystkich.
          Mój problem polega na tym że klimatyzacja włączona zaczyna grzać.
          na początku miesiąca klimatyzacja lekko chłodziła więc pojechałem do mechanika aby uzupełnić czynnik ok 150g, po nabiciu chłodziła. po 2-3 dniach w upały w aucie 38 C włączyłem zaczęło chłodzić przestawiłem na low auto A/C bo miałem wrażenie że dmucha zbyt słabo. zaczęła grzać. czy istnieje możliwość by układ był szczelny a regulacja się zdezelowała np jakieś cięgiełko czy coś??? z góry Dziękuję i proszę o sugestie o możliwych przyczynach. Pozdrawiam.
          PS mechanik zapenia ze sprawdził szczelność.

          Comment


          • #6
            tom2008, czy panujesz nad swoimi tematami??? wczorajszy połączyłem z dzisiejszym.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Czyli nie tylko nad klimą stracił panowanie :d

              Comment

              Working...
              X