Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nabita klima działa jak chce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nabita klima działa jak chce

    Wjechałem na warsztat bo kilma raz się załaczałą raz nie, odessano gaz całe ...30 gr , nabito ponownie 460 gr i teraz tak, na wolnych obr działa ale słabo,zwiekszam obroty do np 1500 działa pięknie.Ok jadę w trasę i co,prędkości ok 120-130 i znok...klima znowu ledwo daje.Nie wiem jak długo niemiec jeżdził bez gazu ale jesli tak to czy mógł się uszkodzić kompresor ? Podobną sytuację miałem w zeszłym roku w Skodzie, po wymianie kompresora wszystko pięknie działało.Zanim wezmę sie za wymianę chcę sie upewnić czy może być jeszcze coś uwalone.Przekażnik założony nowy Mitsuba.Przy okazji bo być może to ma zwiazek z klima,ogrzewanie zebym poczuł cieplo to musi byc na max rozkrecone.Temperatury na dworze wysoko plusowe,wczoraj upalnie Boje sie ze w chłodne dni nie nagrzeje kabiny....
    Dzieki za wszystkie sugestie ,podpowiedzi.
    Zawór rozprężny...do czego służy i czy on może być powodem awarii ?
    Last edited by andzio59; 03-06-2019, 16:55.

  • #2
    NIe czepiałbym się zaworu , raczej masz coś ze sterowaniem nawiewem nie tak. jeśli mówisz że i grzanie i chłodzenie do bani

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
      NIe czepiałbym się zaworu , raczej masz coś ze sterowaniem nawiewem nie tak. jeśli mówisz że i grzanie i chłodzenie do bani
      to gdzie szukać przyczyny ? dmuchawa działa filtr kabinowy nowy ...nie mam pojęcia,to wszystko dla mnie nowe,
      jest opcja zebym wymienil kompresor i sprawdził jak bedzie po, na kompresor mam miesiac czasu zeby go zostawic albo zwrocić ,moze w tym kierunku pojść ?
      im wiecej gogluje tym bardziej utwierdzam sie co do tego zaworu...gdzie on sie znajduje i czy to powazna naprawa ?
      Last edited by andzio59; 03-06-2019, 22:32.

      Comment


      • #4
        Temat powinien brzmieć: "nabita nieszczelna klima nie chce działać"
        Nie ma takiego układu który jest nieszczelny ... i działa po nabiciu .

        Jak sobie to wyobrażasz?? masz 30g gazu świadczy to o sporej dziurze/nieszczelności dobijasz kolejne 460g i ... uciekło... a Ty chcesz by dziurawy układ działał... ktoś jest nienormalny aby stwierdzić 30g i dobijać gaz... no ewidentnie naciąga Cię na kase. Uczciwy servisant w życiu czegoś takiego nie robi.

        nic nie googluj tylko zacznij macać swoje auto . (poniżej napiszę co należy macać aby się upewnić czy sprężarka robi szron)
        Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
        Wjechałem na warsztat bo kilma raz się załaczałą raz nie,
        tak się piszę "z rozpędu" oczywiście klima to (Układ zarządzania klimatem) to cały złożony układ grzanie-chłodzenie.
        Chciałeś napisać "raz sprężarka się załącza raz nie" czy chciałeś napisać "raz chłodzi a raz nie" ?
        Układ zarządzania klimatem działa cały czas. (zauważ że jak by coś nie działało to od razu system generuje usterki Check Engine z kodami "B") Tak że moim zdaniem klima działa.
        Natomiast sprężarka działa okresowo.

        Idzie o to że nie chłodzi. Tak?!
        Czyli mówimy tylko i wyłącznie o sprężarce. (bo Klima działa. Nie wiadomo czy działa sprężarka? i czy daje szron?)
        brak gazu świadczy o nieszczelności i to potężnie dużej nieszczelności !! jeśli maszyna odzyskała 30g gazu to masz dziurę dużej wielkości !!! lub nieszczelność na jakimś oringu który nie trzyma w ogóle szczelności.
        Generalnie - masz gdzieś bardzo dużą nieszczelność.
        Układ z małą nieszczelnością będzie miał około 150g gazu i ciśnienie w układzie będzie jeszcze spore ale zabezpieczenie sprężarki nie pozwoli jej ruszyć, czuwa nad tym by jej nie uszkodzić.
        Zatem, nie dotykaj sprężarki skoro masz w układzie potężną nieszczelność.
        Wymiana sprężarki dobrej na dobrą (w przypadku gdy masz nieszczelność) niczego nie poprawi.
        zgodna? czy nie?

        Zaczynamy od tego że należy ustalić co robił ten mechanik który robił serwis klimy?
        - nie piszesz żadnych szczegółów??
        1. czy dokonał badania szczelności (minimum 30 min???)
        2. czy załadował kontrast do ukłądu celem sprawdzenia wycieków i nieszczelności?

        jak tego nie zrobił to wydałeś kase w błoto.

        Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
        nabito ponownie 460 gr
        no fatalnie ... po co do układu z nieszczelnością tłoczyć gaz? - gdzie tu sens???

        Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
        na wolnych obr działa ale słabo,zwiekszam obroty do np 1500 działa pięknie.
        normalne, bo już większość gazu uciekła .
        czy jedziesz czy stoisz jakość powietrza (chłodu) nie ma prawa się zmieniać.

        Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
        Nie wiem jak długo niemiec jeżdził bez gazu ale jesli tak to czy mógł się uszkodzić kompresor ?
        nie ma takiej możliwości!
        Układ miał 30g czyli coś miał, czyli minimalne ciśnienie zachował co rokuje że nie nabrał wilgoci i nie doszło do korozji układu czyli potencjalnej usterki sprężarki.
        Swoją droga nie wiesz w jakim stanie jest sama sprężarka, swoje chodziła. Natomiast jeśli w układzie nie ma odpowiedniej ilości czynnika (gazu) sprężarka nie ma prawa się załączyć. Wynika z powyższego że ona chce działać tylko nie ma na czym.

        Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
        w Skodzie, po wymianie kompresora wszystko pięknie działało
        może wszystkiego Ci nie powiedzieli. W Skodzie jest identycznie - nie ma prawa się załączyć sprężarka gdy nie ma odpowiedniej ilości gazu.
        Natomiast jeśli gaz był a nie załącza się spręzarka to inna bajka.
        Tu nie masz gazu !!
        dlatego zostaw spręzarkę w spokoju - ona działać nie będzie - bo nie ma prawa. Jest to technicznie niemożliwe.

        Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
        .Przy okazji bo być może to ma zwiazek z klima,ogrzewanie zebym poczuł cieplo to musi byc na max rozkrecone.
        wynika z tego wpisu że kompletnie nie znasz zasady działania klimatronika.
        Jeśli masz załączoną spręzarkę (a ta dawała oznaki pracy bo chłodziła) a nastawisz temp. pośrednią np 27stC to grzać nie bezie ... układ Zarządzenia Klimatem (Klimatyzacja) będzie dążyć do chłodzenia - mimo że nastawiłeś grzanie. (sprężarka do ogrzanego powietrza cały czas podaje chłod i nie ma zauważalnych zmian temperatury!!)
        Dopiero gdy dasz Max Hi ciepło na grzanie przebije mocą chłodzenie i czujesz że grzeje. Stąd nie masz pośrednich temperatur ogrzewania.
        Albo grzejesz, albo chłodzisz ...w momencie gdy i chłodzenie i ogrzewanie razem to chłodzenie wygrywa do momentu nastaw grzania na max.
        Takie nastawianie jest nienormalne.

        Generalnie.
        Jeśli zajdzie sytuacja że masz załączoną A/C na ON ... sprężarka nie ma praw pracować non stop! (twoja lodówka w domu też nie pracuje non stop). Musi pracować okresowo.
        Jeśli podczas jazdy stwierdzisz ... przestało chłodzić.
        Stajesz na poboczu - i macamy!
        Maska w górę i maczasz węże co wychodzą od sprężarki. Gruby gumowy wąż musi być zimny, lub bardzo zimny, lub wręcz oszroniony. (jak tak nie jest to nie ma gazu ... sprężarka nie ma z czego zrobić szronu).

        Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
        Boje sie ze w chłodne dni nie nagrzeje kabiny...
        nie bój się ... po prostu wyłącz sprężarkę !!!
        pamiętaj nie chłodzimy wnętrza ...gdy chcemy grzać !!!
        to elementarna zasada.
        Poczytaj tematy albo poczytaj Instrukcję obsługi.

        Sprawdź grzanie czy układ chłodzenia silnika jest sprawny!?
        A/C OFF - czyli sprężarka OFF... ale wiatraki dmuchawa może działać - możesz dmuchać ile chcesz i jak chcesz ..byle bez sprężarki !
        Wtedy zadaj dowolnie ogrzewanie i sprawdź czy grzeje 22, 27, 30 i Hi. czy jest stopniowanie grzania.
        Do tego podnieś maskę i pomacaj węza wchodzącego do nagrzewnicy - powinien być gorący. W zb. wyrównawczym powinno być Między Min a Max płynu.

        Zadanie na teraz,
        szukasz serwisu klimy co przeprowadzi:
        1. badanie szczelności układu.
        2. załaduje kontrast do układu.
        3. sprawdzi szczelność po 2-3 dniach jazdy z załączoną sprężarka.
        4. zdiagnozuje nieszczelności i dziury, jak np:
        Uszkodzony Radiator skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji.
        Last edited by rambo7; 04-06-2019, 09:30.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Kierowniku ..chyba wyczerpałeś temat do końca myślę że masz rację ,rzeczywiście sprawdzanie szczelności sprowadzało się do zrobienia próżni i chyba tylko przez czas jaki maszyna potrzebowała ,ten człowiek zajmuje się klimą przy okazji bo głównie robi tylko mechanikę
          Tylko wiesz co, może być aż taka nieszczelność wielkości palca ? zdarzają sie takowe ? jestem ciekaw ile teraz jest gazu po 3 dniach od nabicia
          Chyba a raczej na pewno nie obejdzie się bez poważnego serwisu klimatyzacji
          Kurde cieszę się tym autkiem jak dziecko,bardzo mi się ono spodobało a tu masz ,od początku przygoda z warsztatami
          Ale ten radiator wyniszczony aż dziś zajrzę czy mój nie jest w podobnym stanie,może jakoś tam zerknę od spodu zderzaka
          Dzieki za rzeczową odpowiedż
          Last edited by andzio59; 04-06-2019, 09:41.

          Comment


          • #6
            ja również jeżdżę do takiego mechanika co głównie zajmuje się mechaniką ale maszynę do A/C, ma ...ale moja klima działa, jest sprawna od 9 lat, i jest cały czas w dobrej kondycji, jadę co jakiś czas do takiego machera by tylko sprawdzić ile uciekło gazu było 460g po podłączeniu 380g no to wiem że sprawna działa. Dobił gaz i do tego dobił ileś %g oleju i jadę tam za kolejne 3-4 lata. To wszystko.
            Ale... jak bym miał 30g ... a sprężarka już od jakiegoś czasu nie dycha ... to nie jadę do Kazika... bo nic nie zrobi prócz tego że zapłacę. Mi chodzi o to by się dowiedzieć - co jest grane? nawet nie naprawiać i nie dobijać bez sensu, ja chce najpierw wiedzieć co się zwaliło i ile to mnie będzie kosztować ... a naprawa to później.
            Śmieszy mnie tekst niekórych sprzedawców w komisach "panie klima świeżo nabita" ...heeh.. no to wiem na 100% że nie jest sprawna. Za 3 dni po zakupie na 100% mam to co Ty teraz ! .
            Jak by powiedział, "panie klima od 7 lat nienabijana" ..wchodzę uruchamiam a tam szron na kratkach nawiewu.. oooo to tak, to to jest świetna informacja.
            Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
            Tylko wiesz co, może być aż taka nieszczelność wielkości palca ? zdarzają sie takowe ?
            oczywiście że tak, może nie jak palca, to przesada ale widziałeś moją Chłodnice - skraplacz w linku... no, to takie auto kupiłem i tak to wyglądało. Była oczywiście powodem targowania ceny, ale sam ją wymieniłem. Kupowałem świadomie bo widziałem że sobie poradzę a pociągnąć negocjacje jest argument.
            Zdarzyło mi się że pojazd jadący z naprzeciwka ktoś (może dziecko) wyrzuciło paczkę cukierków przez okno (chyba landrynki) wprost na mnie i przebiło chodnice na wylot. Dziury wielości paznokcia u kciuka.
            Nie byłem w stanie się wrócić i gonić gnoja.
            Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
            jestem ciekaw ile teraz jest gazu po 3 dniach od nabicia
            nawet w ten sam dzień. Jak 3 dni a tobie sprężarka nie daje szronu ... no to gdzie jest gaz? (w salonie .lub nowe auto jak odpalisz spręzarkę to po 5 min na aluminiowych rurkach jest szron).
            Radiator który pokazałem to skrajny przypadek. Ewidentnie widać że ktoś szprycą na myjce wywalił lamele całkowicie. Większość radiatorów - skraplaczy jak załaduje się kontrast do czynnika chłodzącego wykazuje na chłodnicy zapocenie po całej powierzchni (wygląda to jakby ktoś nakrapiał z pędzla kropelki cieczy) powierzchnia jest nie do pospawania. Jazda za kimś kto sypie kamieniami czy solą w zimę z piaskarki, albo odcinki jazdy przy robotach drogowych, to potem to tak wygląda.
            Kluczowe w twojej sprawi to zapewnić szczelność układowi. To jest punkt wyjścia do wszelkich kolejnych ewentualnych niedomagań.
            Po załadowaniu kontrastu po kilku dniach pracy sprężarki (która rozprowadza gaz olej i kontrast) po układzie spodziewaj się takich rzeczy:




            Last edited by rambo7; 04-06-2019, 10:18.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              mam nadzieję że aż tak u mnie żle nie będzie,,oby ,a powiedz mi czy miałeś przypadki nieszczelności parownika ,jesli tak w w jakim procencie trafiaja sie takowe o ile trafiaja, bo rozbebeszać konsole....brrr
              czyli kontrast zadaje spec i z tym jezdzimy ? jak długo ?
              rozumiem ze kontrast wskaże nam wszystkie nieszczelności a wtedy wiadomo za co się brać ,kurcze jestem teraz za granicą jak wrócę to się wezmę za to bo w nastepnym tygodniu
              wyruszam na wyprawę motorem, tez Hądą

              Comment


              • #8
                Jeżeli okaże się (a jest to bardzo prawdopodobne), że do wymiany masz skraplacz to profilaktycznie polecam założyć od wewnątrz zderzaka (tam gdzie jest wlot do chłodnicy) taka siatkę. Ja ją mam odkąd wymieniałem właśnie ten skraplacz i wierz mi już wiele rzeczy na niej znalazłem włącznie z kawałkiem gumy z opony.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Don_Diego_De_La_Vega Zobacz posta
                  Jeżeli okaże się (a jest to bardzo prawdopodobne), że do wymiany masz skraplacz to profilaktycznie polecam założyć od wewnątrz zderzaka (tam gdzie jest wlot do chłodnicy) taka siatkę. Ja ją mam odkąd wymieniałem właśnie ten skraplacz i wierz mi już wiele rzeczy na niej znalazłem włącznie z kawałkiem gumy z opony.
                  https://images.app.goo.gl/newzu8pU9bzorz2BA
                  mozesz sprawdzic podanego linka,,,chyba nie dziala duzo roboty zeby zdjac zderzak i dostac sie do skraplacza ? jesli okaze sie ze jest do wymiany sam go wymienie ,w razie wymiany, nowy podroba czy uzywany orginal ? ale dobrej marki zamiennik ?

                  Comment


                  • #10
                    taka siatka jak pokazał Diego sam założyłem i jest to moim zdaniem konieczne w PL, polskie drogi są brudne i sporo na nich rożnych rzeczy naniesionych przez remonty dróg, rolników, itd itp. lecą szyby albo skraplacze.
                    Bardzo małe prawdopodobieństwo prawie równe z zerowym że uszkodzony parownik, tu jest "standard" jak na foto pokazałem, albo skraplacz albo o-ringi na łączeniach kołnierzy rurek a/c, no bywa też że sprężarka cieknie.
                    Skraplacz tylko zamiennik, zamienniki są dziś w świetniej jakości i kosztują 4 razy taniej niże OEM.
                    (jak nie widzisz linka z siatką, to wygoogluj "siatka tuningowa" daj grafika i obejrzysz).
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      zadziałał link, juz widze siatke wiem o co chodzi,kiupie i zaloze....co do parownika,to zajrzałem do niego przez te kratki, myslę ze to bedzie jego wina ...masz rambo racje ) sa ślady po lewej stronie ,takie orzebarwienia jakby cos wyciekało z niego ,i drugie to jest on zabity w 1/3 od dołu kurzem ,i w ogóle syfem z dróg, i pewno jest powodem ze nie ma przepływu powietrza przez niego,jak stoi to jakoś daje radę ale juz w czasie jazdy powietrze odbija sie od niego ,tak ja sobie to myslę
                      nowy rozumiem ze nalezy zakupić z osuszaczem ,dzieki jeszcze raz na pewno napisze jak jest po wymianie a mimo tego spróbuje z ciekawosci umyc go na myjni ,małym cisnieniem sprobije go przeplukac ,tez napisze czy to cos troszke mu pomoglo, pod warunkiem ze jest tam jeszcze troche gazu
                      pozdrawiam wszystkich

                      Comment


                      • #12
                        Parownik - parowacz to jest w konsoli przy nagrzewnicy.
                        Skraplacz - chłodnica - to jest w zderzaku tam gdzie zaglądałeś.
                        nie pamiętam czy osuszacz jest zintegrowany ze skraplaczem i stanowi jeden element? czy jest osobno? (jak osobno to można go nie kupować pod warunkiem że jak mówisz w układzie było choćby minimalne ciśnienie wyższe od atmosferycznego - to zapobiega dostawianiu się wilgoci do układu).
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          Parownik - parowacz to jest w konsoli przy nagrzewnicy.
                          Skraplacz - chłodnica - to jest w zderzaku tam gdzie zaglądałeś.
                          nie pamiętam czy osuszacz jest zintegrowany ze skraplaczem i stanowi jeden element? czy jest osobno? (jak osobno to można go nie kupować pod warunkiem że jak mówisz w układzie było choćby minimalne ciśnienie wyższe od atmosferycznego - to zapobiega dostawianiu się wilgoci do układu).
                          sa z i bez osuszacza,ale mysle ze z bedzie lepiej,w koncu tez nowy bedzie w komplecie ze skraplaczem

                          Comment


                          • #14
                            kupił bym osobno, jesli siekalkuluje ekonomicznie. jesli jedno zawiedzie nie trzeba wymieniac obu

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
                              sa z i bez osuszacza,ale mysle ze z bedzie lepiej
                              .... pomału, to nie tak, jeśli są 'z i bez' osuszacza, to ustal co masz ... nie dubluje się osuszaczy ! jak jest osobno, to nie kupujesz skraplacza z osuszaczem, zresztą pewnie tak nie dopasujesz. Z kolei jak nie ma osobno, to kupujesz go zintegrowany z skraplaczem.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X