Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

wariuje temperatura płynu chłodniczego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • wariuje temperatura płynu chłodniczego

    witam
    Wczoraj zauważyłem problem ze wskaźnikiem temp. cieczy, po prostu rosnie ponad norme dochodzi do ponad 3/4 i dość szybko opada na właściwe miejsce. Pompa wody jest nowa, wiec jej nie podejrzewam, płyn jest w normie nie ucieka. Co to może być? Wentylator? Termostat czy jakiś czujnik?
    Przebieg 186 tys. silnik i-dsi

    pozdrawiam

  • #2
    Wentylator raczej nie, ten włącza się przy wysokich temperaturach. Teraz na dworze jest chłodno, więc auto samo się powinno schładzać. Pierwszym podejrzanym jest termostat. Może być, że blokuje się i czasem otwiera, wtedy temperatura spada. Niedawno miałem tak w swoim aucie. Zagrzej silnik i sprawdź, czy węże idące do chłodnicy są ciepłe. Powinny mieć zbliżoną temperaturę jak te w okolicy silnika.

    PS. Używaj wyszukiwarki. Podobnych tematów pewnie było milion.
    Pozdrawiam Czarodziej
    Mój Szogun

    Comment


    • #3
      Co do węży to w okolicach silnika mało miejsca żeby sprawdzić, ale przy chłodnicy jeden wąż ten z korkiem do wlewania jest ciepły a drugi co idzie do silnika gorący.
      A kolejne spostrzeżenia jeśli jeżdżę temp jest ponad norme np. 3/4 albo prawie na max to gorący nadmuch w kabinie dmucha letnim powietrzem gdy nagle wskazowka zacznie opadac, wraca na miejsce i się stabilizuje nie idzie do góry i zaczyna dmuchać gorącym w kabinie, to są objawy uszkodzonego termostatu?

      Comment


      • #4
        Na początek, przede wszystkim, gdy auto będzie zimne, otwórz korek od chłodnicy i sprawdź czy masz poziom płynu u górnej krawędzi szyjki chłodnicy. Zaglądałeś do zbiorniczka wyrównawczego ? Jest tam coś ? Czasem nie widać, trzeba najlepiej odkręcić korek i zajrzeć do środka. Jeżeli tutaj wszystko gra, to sprawdź dosłownie w momencie gdy wskazówka idzie na 3/4 poziomu, czy masz gorące węże od chłodnicy... wtedy będziesz wiedział, że to wina termostatu, jak będą zimne.. bo jak sprawdzisz już po tym jak opadnie wskazówka to już nic to nie da, bo to będzie już po otwarciu termostatu..
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          w zasadzie to nic nie napisałeś, praktycznie nie ma na czym sie oprzeć, tylko jedna konkretna informacja na podstawie której można się do tego odnieść.

          Zacznijmy od tego czy robione było coś ostatnio w układzie chłodzenia lub w obszarze związanym z chłodzeniem? czy to samo nagle po 13 latach wyskoczyło?
          No ok, jedziesz sobie nagle wskazówka idzie w góre i co? ..co robisz?
          - rozumiem że otwarłeś ogrzewanie na max i co leci ...? jak temp. z nadmuchu, wiesz (każdy kierowca wie) że jak temp. idzie w góre ponad połowę to masz temp około 105 stC ... i co leci taki ukrop z kratek nawiewu?
          - wysiadłeś z auta podniosłeś maskę i pomacałeś węża nagrzewnicy ? w -idsi jest wszystko na wierzchu bez problemu to można dotknąć.
          - spód chłodnicy wody jaką ma temp?
          - jakie zmiany poziomu zachodzą w zb. wyrównawczym? szczególnie gdy wskazówka idzie w górę - co zaobserwowałeś?
          Zamieszczone przez tomkiel Zobacz posta
          A kolejne spostrzeżenia jeśli jeżdżę temp jest ponad norme np. 3/4 albo prawie na max to gorący nadmuch w kabinie dmucha letnim powietrzem
          noooo i tu dopiero jest informacja ważna.
          Wskazówka jak jest prawie w połowie (typowo w Hondzie) to masz 90stC jak idzie wyżej to masz około 102stC. ...a z nawiewu leci ...letnie powietrze.
          Pytanie za 100pkt. gdzie jest ten wrzątek?? gdzie on się podział/? normalnie to z kratek powinno lecieć 102stC. to co na wskazówce.
          Zamieszczone przez tomkiel Zobacz posta
          nagle wskazowka zacznie opadac, wraca na miejsce i się stabilizuje nie idzie do góry i zaczyna dmuchać gorącym w kabinie, to są objawy uszkodzonego termostatu?
          nie, nie , to są objawy że pompa wody pompuje gazy zamiast cieczy. Pompa cieczy zaprojektowana jest do pompowania cieczy, nie gazów.
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Zaglądałeś do zbiorniczka wyrównawczego ? Jest tam coś ?
          zb. wyrównawczy to bardzo ważna wskazówka mówiąca o tym co się dzieje w układzie chłodzenia.
          Zasada pracy układu chłodzenia jest taka że jak układ chłodzenia grzeje prawidłowo to i ma prawidłowe chłodzenie.
          Twój układ nie grzeje, wskazówka idzie w górę i z kratek leci letnie powietrze - oznacza że przez nagrzewnicę nie przepływa ciecz o temp 105stC. ciecz stoi w miejscu.
          Kiedy ciecz stoi w miejscu? wtedy gdy nie ma obiegu. Kiedy nie ma obiegu ? gdy pompa wody jest wiatrakiem zamiast pompą. a wiatrakiem jest wtedy gdy masz gazy w układzie.
          Pompa wody nie potrafi tłoczyć gazów.
          Jak by był uszkodzony termostat który by nie przepuszczał, ciecz wywaliło by przez zb. wyrównawczy zarzygany byłby cały silnik i 1/3 płynu by wyleciała na asfalt.
          Termostat działa tylko wtedy gdy jest zanurzony w cieczy - czy macałeś węże przed i za termostatem?
          nie.
          Idzie o to że aby diagnozować układ chłodzenia niestety musisz mieć wiedzę o rozkładzie temperatur w poszczególnych odcinkach, a tą posiadasz wyłącznie Ty.
          Możesz czytać jakikolwiek temat z którego chcesz działu od III do X generacji w civic wszystkie układy chłodzenia w silniku spalinowym działają na identycznych zasadach.
          Przeczytaj to nie będę kopiował i się zastosuj: Wymiana płynu chłodniczego silnik 1.8
          Last edited by rambo7; 12-05-2019, 20:00.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            @rambo7 przeczytałem co napisałeś, dolałem płynu się przejechałem kawałek i chyba wszystko ok, jakiś czas temu miałem wymieniany płyn i pompe wody i zobaczyłem na butli ze z 5 litrów zostały 2 litry, dolałem litr mam nadzieje, ze będzie ok, w zbiorniczku wyrównawczym był płyn, a jak otworzyłem korek wlewu do chłodnicy to troszkę syknęło, dzięki

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez tomkiel Zobacz posta
              jakiś czas temu miałem wymieniany płyn i pompe wody
              no więc właśnie, było robione. Pytanie czy po tej wymianie zrobiłeś tak jak pisałem w podanym linku wpis #5? wiele osób tak nie robi, ma ustawione 21stC i tak jeździ dopóki wskazówka nie zasygnalizuje że silnik się przegrzewa co jest konsekwencją nieprawidłowego odpowietrzenia układu po wymianie cieczy chłodzącej.
              Sprawny układ chłodzenia musi być w lato regularnie sprawdzany tak samo jak załączamy sprężarkę chłodzenia A/C w zimę. Jedno i drugie działanie wydaje się bez sensu ale tak należy robić.
              Wtedy mamy: w przypadku układu chłodzenia - ogrzewanie działa (grzeje) jak diabli w lato = układ chłodzenia jest sprawny. Załączenie sprężarki w zimę smaruje uszczelniacze chłodzić nie trzeba bo jest zimno.
              Zamieszczone przez tomkiel Zobacz posta
              zobaczyłem na butli ze z 5 litrów zostały 2 litry,
              czyli 3L litry w układzie po wymianie pompy to o jakieś 1,2L za mało. Aby to się samo uzupełniło i układ odpowietrzył to robimy tak jak opisałem w linku wpis #5.
              Zamieszczone przez tomkiel Zobacz posta
              a jak otworzyłem korek wlewu do chłodnicy to troszkę syknęło,
              demolujesz silnik... właśnie pozbawiłeś układ chłodzenia podciśnienia potrzebnego do samoodpowietrzenia układu. Nie czytasz instrukcji obsługi - pisze tam że płyn wlewamy do zbiorniczka wyrównawczego.
              Aby odpowietrzyć ustawiamy na MAx ogrzewanie a dolewki do zb. wyrównawczego. Może instrukcja jest zawiła, (bo nieco jest) dlatego zapamiętaj "instrukcję" z Linka wpis #5 i będzie wsio, ok.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X