Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Diagnostyka sygnałów wejściowych nie działa (czujniki temepreatury i klimatyzacji)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Diagnostyka sygnałów wejściowych nie działa (czujniki temepreatury i klimatyzacji)

    Witam,

    Stosując się do wartościowej instrukcji Rambo7 oraz do instrukcji sewisowej, możemy wejść w diagnostykę sygnałów wejściowych obejmujących różne ciekawe parametry. Dobrze to opisał Rambo7.

    Nie mam żadnych dodatkowych kabli, nie korzystam z obd. Po prostu jako laik chcę sprawdzić wartości czujników.

    Robię wszystko, jak w jego instrukcji, a po uruchmieniu silnika na wyświetlaczu centralnym miga 1 i 23 (1 = temepratura wewnętrzna, 23 = 23 stopnie w środku). Aby przejść do następnego czujnika, trzeba nacisnąć przycisk klimatyzacji. Naciskam i nadal miga 1 i 23 (natomiast załącza się również klimatyzacja).

    Problem: u mnie przycisk klimatyzacji w trybie diagnozy sygnałów wejściowych nie powoduje wyboru czujnika kolejnego, a służy nadal do włączenia/wyłączenia klimatyzacji.
    Nie mogę odczytać pozostałych czujników.

    Czy u Was też tak to działa? Czy mógłby proszę ktoś to potwierdzić?

    Co może być nie tak u mnie?

    Dziękuję.

  • #2
    Dziś próbowałem zrobić ten test i też zatrzymałem się w tym samym miejscu. W serwisówce napisali, żeby wciskać przycisk klimatyzacji, ale nie napisali który.
    Na końcu opisu jest napisane, że wyjście z trybu robi się przyciskiem AUTO lub przekręceniem kluczka i tak faktycznie jest.
    Wciskałem na krótko i przytrzymywałem na dłużej wszystkie pozostałe przyciski, ale nic to nie dało

    PS.
    Udało się
    Ten przycisk "klimatyzacji" do zmiany wyświetlanych parametrów to guzik od podgrzewania lusterek.
    Last edited by TRAFO; 14-12-2018, 07:09.

    Comment


    • #3
      Witajcie,

      Trafo, masz rację. Twój sposób działa. W instrukcji jest błąd. W zagranicznych wersjach ten błąd również występuje, więc problem nie leży w błędnym tłumaczeniu np. z angielskiego, a należy go szukać u źródła, czyli u autorów. No cóż...

      Dziękuję Trafo.

      Przy okazji, czy przy czujniku nr 5 też masz literkę np. F0 zamast zwykłego oznaczenia typu: 00? Przy żadnym innym czujniku nie ma literowego oznaczenia wartości, a przy czujniku nr 5 jest... Zastanawiam się, co to może oznaczać. Wskazuje na jakiś błąd, ale gdyby to był błąd, pojawiły się napis Er.

      Czy Wy też tak macie?

      Dziękuję!

      Comment


      • #4
        Wg. serwisówki, F0-F9 (tabela na samym dole) to kąt otwarcia od +100 do +109 % otwarcia mieszacza (wysoka wartość sygnalizuje dostarczanie ogrzanego powietrza).
        Sprawdzę wieczorem.

        Comment


        • #5
          Zrobiłem wczoraj wieczorem pomiary;
          1 - 10,
          2 - A1,
          3 - 02,
          4 - od 05 do 10,
          5 - od 60 do 83
          6 - 00 dziwne, bo to by sugerowało że po stronie pasażera wlatuje zimne powietrze, chyba że chodzi o wersję dwustrefową,
          7 - 50,
          8 - 00 i F0 00 - przy nawiewie z zewnątrz, F0 - przy obiegu wewnętrznym,
          9 - od 34 do 47.

          Comment

          Working...
          X