Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brak regulacji siły nawiewu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Brak regulacji siły nawiewu

    Witam serdecznie, (Civic VIII 2006' 1.4)
    Po pracy wsiadając do auta, uruchamiając zapłon, nawiew wewnątrz kabiny od razu zaczął pracować na maksymalnych obrotach. Na panelu sterowania siłą nawiewu, nie reaguje za zmianę, czy jest na minimum czy maksimum cały czas pracuje na pełnych obrotach. Regulacja kierunku (czy na nogi, na szybę czy twarz) działa prawidłowo lecz na każdej z tych opcji nawiew chodzi na maxa. Reaguje również na temperaturę, jeśli jest ustawione na 17, a jest cieplej - zaczyna chłodzić i na odwrót, jeśli jest 28 a jest chłodniej to zaczyna grzać. Nawiew pracuje na maksymalnych obrotach też wtedy jeśli wyłączam całkowicie nawiew (OFF). Na wyświetlaczu gasną kontrolki od sterowania nawiewem itp.

    Nie mam za bardzo pomysłu co z tym zrobić. Odłączyłem klemy od akumulatora na ok. godzinę lecz to nic nie dało. Od razu sterownik do wymiany? Czy może jakieś inne pomysły?

    Pozdro!

  • #2
    za mało piszesz o ustawieniach. Z opisu wynika że masz auto od niedawna. Proponuję przeanalizuj pierwszy przyklejony wątek Czy to prawidłowa praca nawiewu i klimatyzacji w UFO ...?
    bo to jest temat dla Ciebie byś wiedział jak działa układ na konkretnych nastawach. Musisz wiedzieć z jakiego powodu nawiew uruchamia się na max, i z jakiego powodu wiatraki uruchamiają sie na max.
    Jak poczytasz i już będziesz wiedział i nadal. nie będzie działać jak trzeba ..to rozwiniemy temat, bo na razie to widzę że musisz się dowiedzieć jak to działa. Po tym co napisałeś już bym musiał zadać 20 pytań, a nie ma sensu się powtarzać. Na razie to nie ma nic do wymiany.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      z całym szacunkiem, może nie określiłem jasno tematu. Rozumiem jak działa nawiew i jak działają konkretne nastawy. Myślałem, że to będzie oczywiste.

      Wracając do tematu, udało mi się sprawdzić, że problemem jest opornik. Ale najgorsze jest to, że nawiew padł mi kompletnie, silnik nawiewu w ogóle nie startuje. I teraz pytanie czy da się to jakoś regenerować? O ile opornik nie jest problemem finansowym i nie ma problemu z dostępnością o tyle silnik nawiewu to już grubsza sprawa - używek jest mało a druga sprawa to cena....

      Comment


      • #4
        no, dla mnie jest to dość trudne nadążać za tym o czym piszesz, bo, opornik, znam ten układ dość dobrze, ale nie wiem gdzie jest opornik? albo nie wiem co masz na myśli?
        Druga sprawa, to jeśli silnik stoi i nie reaguje to podłącz go do 12v. To jest Honda nie skoda, mam wrażenie że podchodzisz do Hondy jak do skody .
        Zerknij w ten temat: Dmuchawa wentylator nawiewu w VIIIgen - usterki w działaniu
        Last edited by rambo7; 22-12-2018, 22:28.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          opornik - opornica - rezystor dmuchawy, o to mi chodziło. I tak, dziękuję za podesłanie linka do innego tematu, będę tam kontynuował swoją przygodę z moim problemem

          Comment


          • #6
            no to musisz nieco spędzić czasu analizując tematy: Rezystor regulacji siły nawiewu przepalony. Honda civik VIII ufo
            Kierownik Działu Diesla

            Comment

            Working...
            X