Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ciepłe powietrze leci tylko jak dodam gazu i zwiększę obroty silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ciepłe powietrze leci tylko jak dodam gazu i zwiększę obroty silnika

    Witam posiadam honde Civic 1,8 hatchback + LPG sekwencja za 4 tys wstawiona rok temu.
    Do tej pory było wszystko ok ale kilka dni temu zaowazylem, że jak auto się zagrzeje pełna temperatura to leci zimne powietrze lub letnie mimo że mam ustawione ogrzewanie na Maxa jak dodaje gazu i jadę to jest ok ale jak postoi chwilę bezczynnie to dalej letnie... Płyn ok, węże nagrzewnicy górny gorący dolny zimny, filtr kabinowy nowy możliwe, że to nagrzewnica czy coś?
    Pompa wody, płyn wymieniany rok temu

    Rzadko ktoś popełnia podwójne wykroczenie "Problem ciepłym powietrzem pomocy" jest kategoryczny zakaz używania słów "pomocy" i "problem" sabotujesz nam wyszukiwarkę tematów, tu są tylko problemy lub o pomoc. Temat zmieniam.
    Last edited by rambo7; 19-11-2018, 08:22. Powód: Regulamin pkt 5.

  • #2
    Zapowietrzony układ lub niewłaściwa praca termostatu.
    Czy po wymianie pompy i płynu było wszystko ok?
    Last edited by Gość; 17-11-2018, 19:35.

    Comment


    • #3
      Witam tak było wszystko ok a wymiana była rok temu i do tej pory wszystko chodziło idealnie

      Comment


      • #4
        Takich tematów jest mnóstwo w 6 i 7 gen, proponuję poczytać bo zasada działania układu chłodzenia jest w Civic identyczna w każdym modelu.
        Tutaj jak i w innych tematach powtarza się reguła. czyli problem dotyczy najczęściej model z instalacją lpg - powiększony jest układ o odcinek o część mixera lpg. dlatego na wolnych obrotach jest za mała wydajność pompy (co nie oznacza usterki pompy!!) Pompa wydajność ma proporcjonalną do obrotów silnika, im większe obr. tym większa wydajność pompy, dlatego jak tylko dodasz gazu to czujesz poprawę.
        Wymiana termostatu tutaj niczego nie zmieni, część ciepła jest odbierane przez mixer lpg który musi się zagrzać (odebrać ciepło) dla prawidłowej pracy instalacji. Mixer zabiera ciepło które powinno wlecieć do kabiny.
        Więc do kabiny dostajesz jakby powietrze o niewłaściwej temperaturze, co nie ma związku z żadną usterką. Taka jest charakterystyka pracy układu z lpg, z opisu wynika że wszystko jest ok.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Właściwie założona instalacją LPG nie powinna mieć wpływu na układ chłodzenia. Tym bardziej skoro po założeniu instalacji wszystko było w porządku. Nagle nie zaczął pobierać więcej ciepła.
          Reduktor LPG oddaje wprost proporcjonalnie ilość gazu do obciążenia silnika więc żeby go wychłodzić musiałoby przelecieć dużo gazu, ale gdzie on by miał polecieć?
          Ale weź poprawkę na tego półinteligenta bo dla niego wszystko co się tutaj pisze o usterkach jest poprawnym działaniem.

          Comment


          • #6
            Moje uwagi opierają się wyłącznie na doświadczeniu innych i w skrócie podałem to co pisze w praktycznie każdym temacie dot. ogrzewania z instalacją lpg, można to sprawdzić i porównać.
            Wszystko było w porządku w lato, bo wtedy mało kto ustawia Max ciepło, mamy zimę i dlatego dopiero w tych warunkach się ujawniło słabe ogrzewanie, gdy je potrzebuje, co nie znaczy że wcześniej było dobrze, prawdopodobnie nie było, tylko nie zostało to skrupulatnie sprawdzone. Silnik się nie przegrzewa, grzać na max nie ma potrzeby, wydaje się wio ok. Wziąć pod uwagę też to że w lato sprawdzenie ogrzewania gdy wszystko jest ciepłe trudne do stwierdzenia takim chwilowym załączeniem ogrzewania, a na odcinku 15km to w lato nikt z otwartym na MAx ogrzewaniem nie jeździ.
            Zamieszczone przez Czechuxx Zobacz posta
            Reduktor LPG oddaje wprost proporcjonalnie ilość gazu do obciążenia silnika więc żeby go wychłodzić musiałoby przelecieć dużo gazu, ale gdzie on by miał polecieć?
            nie ma związku, obieg cieczy nie zależy od ilości gazu, to są odrębne układy. Ciecz krąży tak jak obroty silnika im wyższe tym wyższa tym większy przepływ i to obserwuje podczas zwiększania obrotów silnika. Ciecz krąży szybciej więc ciepła Ciecz jest transportowana do nagrzewnicy.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Generalnie gaz założyłem ok 1,5 roku temu i jak była zima albo zimniej jak auto zlapalo temperaturę wlaczalem nawiew na HI na ac off albo on to leciało ciepłe wręcz gorące sytuacja zmieniła się ok 1.5 miesiąca temu auto ma temperaturę a wieje letnie oczywiście jak stoję, patrzę na temperaturę wskazówka wcześniej była mniej więcej po środku teraz jest poniżej połowy ( tzn jak była na np kącie 90 stopnii to teraz tak 80 stopnii) auto oddałem do mechanika ale podejrzewam, że to nagrzewnica kiedyś miałem audice a4b6 i problem był identyczny mechanik stawał na głowie wymienił pompę, płyny plukal nagrzewnice i dopiero wymiana na nową pomogły... Jak myślicie? Miał ktoś podobnie i wymieniła nagrzewnice?

              Witam auto zrobione generalnie został przeplukany układ, oraz było poluzowane jakieś kolanko od gazu już wszystko wróciło do normy
              Last edited by rambo7; 05-12-2018, 07:53.

              Comment


              • #8
                Witam.
                Jak problem zostal rozwiazany?Mam takie objawy.

                Comment


                • #9
                  tak, przecież napisał:
                  Zamieszczone przez salque Zobacz posta
                  został przeplukany układ, oraz było poluzowane jakieś kolanko od gazu
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X