Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik sterowania nawiewem - Nawiew dmucha tylko ciepłym powietrzem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Silnik sterowania nawiewem - Nawiew dmucha tylko ciepłym powietrzem.

    Witam serdecznie Posiadam Hondę Civic Ufo 1. 8 z 2006 roku jakiś czas temu klimatyzacja mi się zepsuła nie chce inwestować w naprawę ponieważ niedługo będę sprzedawał samochód, ale od jakiegoś czasu mam problem ponieważ nawiew nawet po przełączeniu na zimne powietrze dmucha cały czas ciepłym prawdopodobnie coś w nagrzewnicy się zepsuło i chciałbym ręcznie zablokować dopływ ciepłego powietrza do środka samochodu, idzie ręcznie zamknąć jakąś klapkę, idzie to jakoś zrobić bez demontażu całej nagrzewnicy?

    Poza tym z którego miejsca czerpane jest zimne powietrze? Z pod szyby?
    Last edited by rambo7; 24-03-2022, 13:31.

  • #2
    Jak włączony jest obieg wewnętrzny, to powietrze wchodzi za schowkiem pasażera. Co do reszty to nie wiem.

    Comment


    • #3
      Witam, schowek wyjąłem, i było dojście do dwóch mechanizmów na nagrzewnicy, jeden od obiegu wewnętrznego, drugi od opcji nadmuchów (szyba, nogi itp.) nie widziałem niestety nic od ciepłego i zimnego nawiewu...

      Comment


      • #4
        Miałem podobny problem. Okazało się, że nadmuch ciepłym powietrzem wynikał z braku czynnika który uciekł przez niesprawny zaworek klimatyzacji (jest na samym wylocie portu serwisowego)- spróbuj sprawdzić najpierw to. U mnie okazał się że przez taka pierdołę nie działało.

        Comment


        • #5
          klima tu nie ma nic do rzeczy, chcesz po prostu zamknąć mechanicznie zawór cieczy chłodzącej która idzie do nagrzewnicy.
          W nawiewach nie grzeb. Ten zawór jest pod maską jak go zamkniesz, nie będzie przechodzić ciecz przez nagrzewnicę czyli nie będzie lecieć ciepłe powietrze.
          Pod maską, między silnikiem a grodzą kabiny wchodzą przewody cieczy chłodzącej do nagrzewnicy.
          Aby nic nie popsuć, najpierw zlokalizuj gumowego węża z zaworem, na nim będzie linka.
          - w nastawach ogrzewania ustaw Max Gorąco - sprawdź w jakim położeniu jest zawór pod maską. zaznacz mazakiem.
          - następnie, w nastawach ogrzewania ustaw Max zimno - sprawdź w jakim położeniu jest zawór pod maską, sprawdź czy ustawienie zmieniło położenie względem zaznaczenia?

          Możesz radykalnie podejść do tematu, i zdjąć kółko linki z zaworu i ustawić go ręką na zamknij, będzie non stop zamknięte. Poinformuj kupującego, lub komisanta, nabywcę o tej sytuacji aby nie rwał włosów z głowy z powodu tej banalnej zmiany.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Czy można ten zawór rozruszać

            Czy można ten zawór rozruszać czy trzeba wymienić ??? Czy tyczy się to modelu VIII sedan 1.8
            Last edited by maramass; 12-08-2020, 14:20.

            Comment


            • #7
              zanim bym cokolwiek zrobił to, zrób jak pisałem we wpisie wyżej.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Hej a masz może foto tego zaworu lub jakiś link do foto w necie bo nie wiem czego szukać

                Comment


                • #9
                  A silniczek sterowania nawiewem sprawdzałeś ? Ja miałem usterkę. Siedzi od strony kierowcy i steruje zimnym i ciepłym nawiewem.

                  img_20180910_175700.jpg
                  20200627_161406.jpg
                  Last edited by Poradziu; 23-08-2020, 12:52.

                  Comment


                  • #10
                    Hej jak zdiagnozowałeś usterkę tego silniczka ? Wymieniłeś czy naprawileś ?

                    Comment


                    • #11
                      Zdjąłem tunel i zerkając na silniczek zmieniałem ustawienia temperatury. Ten biały "dyngs" ma zamykac klapkę "ciepło-zimno". U mnie nie reagował lub robił to jak mu się podobało. Rozebrałem na cZynniki pierwsze, nie pomogło, wieć założyłem że elektronika padła. Zamówiłem nowy w aso ok 320zł o ile dobrze pamietam. Możesz poszukać używanego ale pytanie czy bedzie bez wad.

                      Po zdemontowaniu silniczka możesz manualnie otworzyć klapkę i zamknąć i ocenisz czy temp się zmieniła.
                      W grę jeszcze wchodzi układ sterowania klimatem, który też bezawaryjnoscią nie grzeszy. (pod pokrętłem zmiany temp)

                      Comment

                      Working...
                      X