Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Parowanie szyb a klimatyzacja 2007 4d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Parowanie szyb a klimatyzacja 2007 4d

    Prosiłbym o podzielenie się doświadczeniami w zakresie szybkiego odparowania szyb w wilgotny i zimny dzień. Mam Civic 1.8 4d 2007.

    1. Czy jeżeli klima jest wyłączona OFF to wybranie przycisku NAWIEW TYLKO NA PRZEDNIĄ SZYBĘ powoduje włączenie klimy, czy tylko skierowanie strumienia na szybę i włączenie nadmuchu ? Na wyświetlaczu po wybraniu tego przycisku pokazuje się tylko temp do wyboru.

    2. Jaki jest najlepszy sposób na szybkie odparowanie szyb na zimnym silniku (po postoju)

    3. Jaki jest najlepszy sposób na szybkie odparowanie szyb na rozgrzanym silniku (w czasie jazdy)

    4. Uruchamiać klimatyzację w zimie ?

    5. Czy zużycie paliwa w 1.8 jest zauważalne z włączoną klimatyzacją ?

    6. Sterowanie pokrętłem temperatury (przy wyłączonej klimatyzacji A/C OFF) powoduje zmianę temperatury nawiewu ? Rozumiem, że jest to wówczas odpowiednik gałki ciepłe-zimne powietrze w samochodach bez klimy?

    Z góry dzięki za odpowiedź.

  • #2
    Witam.
    Posiadam ten sam model tylko o rok później odebrany :-)

    ad1.
    TAK. Wlącza klimatyzację co jest wyraźnie słyszalne i widoczne po bardzo szybkim odparowaniu szyby. Można ją wyłączyć przyciskiem AC on/off - wtedy pozostanie nadmuch powietrza.

    ad2.
    Włączenie nawiewu na przednią szybą (z klimą).

    ad3.
    Włączenie klimy (szyba lub szyba+nogi), ewentualnie zwiększyć moc nadmuchu.

    ad4.
    KONIECZNIE!!! Klima powinna pracować przynajmniej raz w tygodniu.
    Klimatyzacja może również grzać :-)

    ad5.
    Na pewno jest ale nie sprawdzałem o ile. Po prostu z niej korzystam kiedy potrzebuję.

    ad6.
    Dokładnie tak jak sobie odpowiedziałeś.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez pan_tom Zobacz posta
      Witam.

      ad4.
      KONIECZNIE!!! Klima powinna pracować przynajmniej raz w tygodniu.
      Klimatyzacja może również grzać :-)
      Klimatyzacja może również grzać :-) ??? ehm... mylisz się. w kabinie klima nigdy nie będzie grzać. od tego jest nagrzewnica. Można korzystać jednocześnie z klimy i nagrzewnicy - wtedy masz ciepłe i osuszone powietrze ergo szybko odparowują szyby.
      Klima może co najwyżej grzać na zewnątrz - masz dwie chłodnice pod maską - jedna oddaje ciepło z silnika a druga z klimy. amen.
      1.8 5D Sport

      Comment


      • #4
        Masz całkowitą rację a przy moim "grzać" był ":-)". Miałem na myśli pogląd wielu ludzi, którzy klimatyzację kojarzą tylko i wyłącznie z upalnym latem

        Comment


        • #5
          Rozumiem , że "grzać" to chocidzo Ci o to, że reguluje temp. w srodku zarówno ciepłym jak i zimnym powietrzem. Jeżeli za zimno to wali ciepłem do uzyskania żądanej temperatury.
          Czy u Was po włączeniu klimy czuć wyraźnie w kabinie włączenie kompresora. Mam wrażenie, że na postoju silnik ma większe drgania, które przenoszą się do kabiny. Dosyć wyraźnie czuję drżenie.

          Comment


          • #6
            Działanie klimy prawidłowo opisał radmac.
            Co do drżenia i słyszalności sprężarki podczas postoju - TAK. Czuć i słychać kiedy się włącza.

            Comment


            • #7
              Bardzo dziękuję za odpowiedzi !!!!

              Comment


              • #8
                jeszcze coś o klimatyzacji w samochodzie - nie wiem czy sprawdzają to na przeglądzie serwisowym - jesli klima zaczyna wam słabo działać szczególnie w lato, warto sprawdzić i ew. uzupełnić czynnik chłodzący - jakkolwiek układ nie byłby szczelny to i tak ubywa/zużywa się. A doprowadzenie do osuszenia układów klmy może powodować przykre (bo kosztowne) konsekwencje.
                A co do drżenia i 'słyszalności' załączanej klimy - no niestety, sprężarka ma ciężko przy starcie i parę koników zjeść musi co daje efekt 'wysilenia' silnika. w 1.8/2.2 nie jest to jakoś mocno odczuwalne, ale podejżewam że koledzy z motorkiem 1.4 moga narzekać.
                1.8 5D Sport

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez radmac Zobacz posta
                  warto sprawdzić i ew. uzupełnić czynnik chłodzący - jakkolwiek układ nie byłby szczelny to i tak ubywa/zużywa się.
                  Czy tą czynność można wykonać samemu?
                  Jeśli tak to jaki czynnik chłodzący zakupić?
                  Jeśli nie to poleciłbyś jakąś dobra firmę robiąca tego typu przeglady w okolicach Warszawy?
                  h16v
                  Civic i-CTDi
                  średnie spalanie

                  Comment


                  • #10
                    Witam.
                    Jezeli chodzi o uzupelnianie klimatyzacji to wymagany jest do tego odpowiedni sprzet ktory najpierw wyssa caly czynnik chlodzacy wraz z olejem ktury smaruje caly uklad od srodka, a nastepnie odpowiednia ilosc czynnika i oleju wtloczy do ukladu wiec samemu nie ma szans.Co do samego czynnika to w starszych autach byl stosowany R12 a w nowszych R134a.

                    Pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Jarek civicVIII Zobacz posta
                      Witam.
                      sprzet ktory najpierw wyssa caly czynnik chlodzacy wraz z olejem ktury smaruje caly uklad od srodka, a nastepnie odpowiednia ilosc czynnika i oleju wtloczy do ukladu
                      jak jeszcze miałem 11 letnią vectrę to mi nie wysysali tylko dopompowali i tyle.

                      A w wawie chyba jest taki punkt przy skrzyżowaniu Stawki i Jana Pawła, kiedyś przejeżdżałem i widziałem:
                      Mapy Google - Bez tytułu
                      1.8 5D Sport

                      Comment


                      • #12
                        tak samemu nie wart tego robic bo i tak nie da sie tego zrobic perfekcyjnie bez odpowiednich urzadzen ktore dozuja wagwo ilosc czynnika. u mnie w 1,4 nie czuc klimy zeby obciazala bo nawet przy AUTO STOP klima wciaz dziala. dziala bo napedzana jest elektrycznie, ale widze jak poziom bateri spada dosc szbko w korkach jesli klima chodzi.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Chris Hybrid Zobacz posta
                          nawet przy AUTO STOP klima wciaz dziala. dziala bo napedzana jest elektrycznie, ale widze jak poziom bateri spada dosc szbko w korkach jesli klima chodzi.
                          Sprężarkę masz napędzaną przez silnik elektryczny

                          Comment


                          • #14
                            Glowy nie dam uciac ale czesto stoje w korkach nawet 10-15min i wciaz wieje zimne powietrze stad wnioskuje ze musi byc elektrycznie napedzana bo wtedy baterie szybciej zzera.

                            Comment


                            • #15
                              Witam- troszkę odgrzeję kotleta.
                              W mojej Hondzie z 2006 roku (5d) pojawił się problem:
                              Przy włączonym ciepłym nawiewie, bez klimy intensywnie zaczynają parować szyby. Pomaga dopiero włączenie klimatyzacji, ale nie do końca mi odpowiada jazda całą zimę z włączoną klimą. Mechanik stwierdził, że może to być walnięta nagrzewnica. Czy jest gdzieś instrukcja jak do nagrzewnicy się dobrać? Chciałbym ją wcześniej przeglądnąć a nie uśmiecha mi się demontaż całego kokpitu.

                              Comment

                              Working...
                              X