Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana obu chłodnic wody i klimatyzacji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana obu chłodnic wody i klimatyzacji

    Witam,

    Hania ostatnim razem przez moją lekką nieuwagę dostała mocno po twarzy

    Do wymiany mam parę rzeczy z którymi sobie poradzę (lampa prawa, jej ślizg itp. - drobnostki), newralgicznym punktem jest wymiana obu chłodnic.

    O ile chłodnica większa (od silnika) to żaden problem (płyn chłodniczy wątpię nawet żeby znajdował się w układzie w dużej ilości) o tyle problemem jest chłodnica od klimatyzacji.

    Uderzenie spowodowało jej uszkodzenie i "wbicie" się w chłodnicę od silnika. Nie wiem jak sprawdzić czy układ klimatyzacji został rozszczelniony (ożebrowanie jest uszkodzone, a w niektórych miejscach są nawet jego braki - leżą one na dolnej osłonie silnika).

    Podpowiecie coś ?

    Poza tym, w instrukcji serwisowej przeczytałem, że po wymianie chłodnicy od klimy ze skraplaczem należy dolać jakiegoś oleju (SANDEN SP-10). Czy mogę tego dokonać po zamontowaniu dwóch chłodnic i podjechaniu do punktu, gdzie napełnią mi układ, czy lepiej nie odpalać silnika do tego momentu ?? Czy bez tego oleju jak i czynnika mogę jeździć z dzień czy dwa, ale po prostu nie korzystać z klimatyzacji ??

    Z góry dzięki za odpowiedź

  • #2
    widać że masz chęci by się samemu zaangażować, ale musisz mieć do tego minimum wiedzy i świadomości działań.
    Układ chłodzenia silnika a układ A/C to odrębne układy.
    Zamieszczone przez Kremius12 Zobacz posta
    newralgicznym punktem jest wymiana obu chłodnic.
    Układ chłodzenia: aby wymienić obie chłodnice musisz zdjąć zderzak (na forum jest wiele na ten temat).
    aby dostać się do chłodnicy wody - musisz najpierw wymontować skraplacz - chłodnice A/C.
    zatem,
    1. zderzak,
    2. chłodnica A/C - skraplacz - sprawdzenie polega na uruchomieniu klimatyzacji, jeśli po wciśnięciu przycisku A/C sprężarka nie wystartuje - to układ już się rozprężył z powodu dziur czynnik chłodzący wyparował wraz z częścią oleju o którym piszesz. Więc samo dolewanie oleju nie wchodzi w grę, to robi maszyna w warsztacie A/C. Ty niczego sam nie zrobisz.
    Więc odkręcasz mocowanie skraplacza i króćce ciśnieniowe - pamiętaj że kręcisz w aluminum !!!!! wszystko robisz z dużym czuciem bo ukręcenie gwintu w aluminium to jest moment !
    Jak zdejmiesz skraplacz - ocenisz skody chłodnicy wody - jeśli ta ocena wykaże wycieki - do wymiany. Jest opcja spawania ale jeśli lamele są uszkodzone na obszarze większym niż 20% całej powierzchni to w lato silnik będzie się przegrzewał, chłodnica nie może mieć żadnych uszkodzeń lameli ! - żadnych !
    Zamieszczone przez Kremius12 Zobacz posta
    płyn chłodniczy wątpię nawet żeby znajdował się w układzie w dużej ilości
    w chłodnicy jest połowa czyli jeśli dojdzie do wymiany chłodnicy - wymień cały płyn na nowy tym bardziej że to jest tanie!
    Zamieszczone przez Kremius12 Zobacz posta
    Uderzenie spowodowało jej uszkodzenie i "wbicie" się w chłodnicę od silnika.
    z tego opisu wynika że obie chłodnice są do wymiany.
    Jeśli zdecydujesz się na używki z allegro, ok, ale tylko i wyłącznie taka co nie ma absolutnie żadnych uszkodzeń lameli - bo w lato będzie się silnik przegrzewał! i nie słuchaj pieprzenia że "wcale nie".
    Na forum znajdziesz sprzedawców chłodnic i obiegu cieczy i skraplacza w dobrych cenach i dobre zamienniki.
    Zamieszczone przez Kremius12 Zobacz posta
    po wymianie chłodnicy od klimy ze skraplaczem należy dolać jakiegoś oleju (SANDEN SP-10). Czy mogę tego dokonać po zamontowaniu dwóch chłodnic i podjechaniu do punktu, gdzie napełnią mi układ
    nie kupuj żadnego oleju, olej jest w maszynie Servisowej A/C która dawkuje sama ilość czynnika, ilość oleju itd. Ty niczego sam nie zrobisz !
    Zamieszczone przez Kremius12 Zobacz posta
    czy lepiej nie odpalać silnika do tego momentu ??
    jeśli w chłodnicy cieczy chłodzącej nie uszły płynu ustrojowe - nie wyciekł płyn chłodzący to silnik będzie pracował - warunki są jesienne wiec nic mu się nie stanie.
    Układ klimatyzacji jak jest rozprężony się nie uruchomi, ma zabezpieczenia - sprężarka nie wystartuje, więc odpalenie silnika to jedno a odpalenie A/C to osoba sprawa, jedno z drugim nie ma związku.
    Zamieszczone przez Kremius12 Zobacz posta
    Czy bez tego oleju jak i czynnika mogę jeździć z dzień czy dwa
    możesz jeździć nawet pół roku, tylko pamiętaj, uszkodzony układ A/C w taki sposób że się rozprężył, czynnik uciekł a do układu dostaje się wilgoć to jeszcze prócz chłodnic popsuje się sprężarka bo skoroduje i osuszacz klimatyzacji bo zaciągnie wilgoć, czyli będzie do zrobienia dużo więcej niż wymiana skraplacza, kasa duża! Dlatego układy A/C nie czekamy z naprawą! bo na wiosnę będzie dupa nie chłodzenie.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam,

      przepraszam z gory za odgrzanego kotleta, ale moze ktos ma numer OEM chlodnicy klimatyzacji? niestety jest u mnie do wymiany... a szczerze nigdzie nie moge znalesc nr.. nawet na stronie japancars.ru

      pozdrawiam!

      Comment


      • #4
        Nie żartuj, jest:

        80110-SMG-E01

        Jakie firmy skraplacz będziesz montował?
        Last edited by pablo_see; 06-08-2020, 20:09.
        Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
        Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

        Comment

        Working...
        X