Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szczelny układ a gaz ucieka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szczelny układ a gaz ucieka

    Witam Wszystkich
    Na przełomie marca i kwietnia 2017 (w tamte upalne dni) klima przestała działać, nawet nie włączyła się sprężarka, wniosek brak czynnika-więc szybciutko do serwisu A/C sprawdzenie szczelności, kontrast - dwa ubytki na rurkach idących w dół od zaworów do napełniania układu, nabicie. Zrobione. Klima przyjemnie chłodzi.
    Przychodzi połowa maja upał, żona się pyta czy my aby nie mamy klimatyzacji? Włączam a tu "zonk" sprężarka się załącza ale dmucha ciepłym powietrzem. No to rura do tego samego serwisu. Na maszynie odzyskano tylko 80 gram czynnika (reszta uciekła). Znów sprawdzenie szczelności azotem - przez cztery godziny nie spadło nawet o jedną kreseczkę na manometrach. Kontrast - mechanik mówi że nie widać żadnych wycieków ale zaznaczył że może być jakaś nieszczelność pod deską rozdzielczą której nie widać. Nie zdecydowałem się na rozebranie całej deski. Dobił czynnika plus jakiś uszczelniacz i chłodziło do wczoraj-czyli niecały miesiąc. Zaznaczę że coś czynnika zostało bo załącza się sprężarka.
    Dziś byłem znów w serwisie i gazu nie ma (jest jego na tyle aby załączyć sprężarkę ale dmucha letnim powietrzem.
    Jutro mam odstawić "Hanię" i tu mam kilka pytań.
    1. Jutro mają podpiąć urządzenie które daje wyższe ciśnienie i może coś wyjdzie. - czy to prawda?
    2. Mechanik mówił o demontażu całej przedniej deski aby dostać się do jakiegoś parownika - czy to prawda?, boję się aby nie pozrywali plastikowych zaczepów bo potem wszystko będzie skrzypieć.
    3. Czy może jest jakiś inny sposób aby nie rozbierać całej przedniej deski samochodu?

    Dodam jeszcze że podczas pierwszego sprawdzenia chłodnica została sprawdzona i jest ok.
    Zauważyłem jeszcze że rozbierany był boczek koło filtra kabinowego bo na dywanikach leżały spinki.

    Proszę o jakieś sugestie
    Pozdrawiam Tomek

  • #2
    Zamieszczone przez auer73 Zobacz posta
    Jutro mają podpiąć urządzenie które daje wyższe ciśnienie i może coś wyjdzie. - czy to prawda?
    Nie.

    Zamieszczone przez auer73 Zobacz posta
    Mechanik mówił o demontażu całej przedniej deski aby dostać się do jakiegoś parownika - czy to prawda?,
    Jeśli zajdzie potrzeba oględzin parownika to innej drogi nie ma.

    Comment


    • #3
      A szczelność sprawdzana na włączonej klimie? U mnie też cały czynnik zwiał a sprawdzenie szczelności nic nie wykazało. Nabito i kazano przyjechać za dwa tygodnie.
      Na kontroli wyszło, że zwiało ok. 80 gram. Po sprawdzeniu szczelności znowu nic. Po załączeniu klimy okazało się, że kompresor nieszczelny. Koszt 500 zł .

      Comment


      • #4
        Tak się sprawdza właśnie,ładuje się fluid,gasi światło ,ubiera okulary i na włączonej klimie oświetla się ultrafioletem.
        Dopiero jak nic nie wyjdzie to sie kontrolnie sprawdza co kilka dni wszystlkie elementy które da sie oświetlić.
        Pompowanie azotem to jedynie drobne udogodnienie w pracy.
        Zanim agregat nie zostanie uruchomiony,lub wysoka strona nie napompowana,to można sobie patrzeć i najczęściej niczego nie znaleźć.
        Takie coś jest ciężkie do znalezienia,nieraz trzeba naprawdę dobrego wzroku żeby wypatrzeć.
        Fluid zostawia ślad,ale nieraz charakter nieszczelności powoduje że olej z nukładu się nie rozłazi i nie osadza razem z fluidem a wtedy ślad jest bardzo mikry.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Theng Zobacz posta
          A szczelność sprawdzana na włączonej klimie? U mnie też cały czynnik zwiał a sprawdzenie szczelności nic nie wykazało. Nabito i kazano przyjechać za dwa tygodnie.
          Na kontroli wyszło, że zwiało ok. 80 gram. Po sprawdzeniu szczelności znowu nic. Po załączeniu klimy okazało się, że kompresor nieszczelny. Koszt 500 zł .
          Myślę że chyba sprawdzali na włączonej klimie. Nie pytałem. Mam nadzieję że nie są aż takimi niekompetentnymi mechanikami.
          Wszystko wszystkim ale wiecie jak może wyglądać rozebranie przedniej deski, szkoda by było aby coś pozrywali podczas demontażu. Jak ktoś robi na co dzień w hondach to chyba wie co i jak. A jak ktoś raz na jakiś czas to różnie bywa.
          Może jestem przewrażliwiony

          Comment


          • #6
            Stare posty ale może coś napisze dla potomności, W mojej VII tak było " panie szczelna , patrz pan nic nie zeszło" a potem miesiąc i brak klimy. Bo się ku......wa zaworki wymienia , wieczne nie są. te od uzupełniania czynnika. co ma uciec jak są podpięte manometry. tyle że większość maszynkę kupiła żeby kasę trzepać a jakoś wiedzy nic :P

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez falcong700 Zobacz posta
              Stare posty ale może coś napisze dla potomności, W mojej VII tak było " panie szczelna , patrz pan nic nie zeszło" a potem miesiąc i brak klimy. Bo się ku......wa zaworki wymienia , wieczne nie są. te od uzupełniania czynnika. co ma uciec jak są podpięte manometry. tyle że większość maszynkę kupiła żeby kasę trzepać a jakoś wiedzy nic :P
              które zaworki? gdzie sa te zaworki ?

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
                które zaworki? gdzie sa te zaworki ?
                Zaworki którymi się czynnik do klimy pompuje. Są dwa , masz na nich plastikowe nakrętki.

                Comment

                Working...
                X