Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana osuszacza w VIIIgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana osuszacza w VIIIgen

    Witam!
    Tak jak w temacie, pomoze ktoś zlokalizować i podpowie jak zmienić osuszacz w 1.8?

  • #2
    Witam , w 1,4 patrzac przez te kratki od przodu auta jest po prawej stronie , taka puszeczka wielkosci 10 cm , srednica ok 2/3 cm.

    Comment


    • #3
      Witam. Chciałem zapytac się co ile lat trzeba wymieniać osuszaczacz? Czy w ogóle trzeba?

      Comment


      • #4
        tematy związane z klimatyzacją są uniwersalne gdyż zasada działania jest w każdym modelu identyczna: Jaki osuszacz klimy?
        pisano że są 2 "szkoły"
        1. wymiana z uwagi na poprawienie wydajności chłodzenia. (nie ma sztywnego interwału).
        2. wymiana gdy układ został rozprężony a do układu dostała się wilgoć z powietrza atmosferycznego co z definicji jest niekorzystne dla osuszacza - zabija go, możliwe również skrócenie żywota sprężarki - korozja.
        Praktyka pokazuje że jest różnie, jedni nie wymieniają 20 lat i sprężarka chodzi, inni kupuli klimę z allego w częściach (do 6 gena co nie miały A/C) co leżały na polu łącznie z osuszaczem i działa.
        Na pytanie: co ile i czy w ogóle trzeba no to zależy co się dzieje j.w natomiast jak się nic nie dzieje to wymiana dla samej wymiany jest bezcelowa.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Wymiana Osuszacza Civic 2008 2,2 Diesel

          Witam

          Mam zapytanie a mianowicie chodzi mi o wymiane osuszacza od Klimy w Honda Civic 2008 2.2 Diesel
          Posiada ktos moze foty lub jakis szególowy opis ja tego dokonac krok po kroku?
          Z góry dziekuje za pomoc

          Comment


          • #6
            Układ klimatyzacji w każdym civic od 1983 jest identyczny, nie ma znaczenia model. Wyjęcie czegokolwiek (np osuszacza) jest tak samo, jak w każdym, układ musi być rozprężony, potem 2 śruby wymiana i napełnienie układu. Osuszacz jest newralgicznym urządzeniem, to powinno być zrobione bardzo szybko, wilgoć zabija osuszacz.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Odpowiedziałem przecież na SB że sam tego nie zrobisz,bo czynik trzeba wydoić z układu.

              Comment


              • #8
                tzn. odkręcić zainstalować i przykręcić można to prosta robota, ale jak pisze m26 szkoda wypuszczać kase w eter i szkodzić środowisku, lepiej tę kasę (czynnik) odzyskać, wymienić osuszacz i ponownie wykorzystać ten sam czynnik.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Już nawet nie o to chodzi,ale o sam osuszacz.Przy tej wilgotności co teraz nawet nie zdąży dojechać do warsztatu a już podzespół jako element osuszający będzie bezużyteczny. Starego nie skoda bo środek chłonny już i tak nie działa,ale nowy od razu niszczyć to mija się z celem.
                  Ta puszka jest pompowana gazem neutralnym,przeważnie azotem,korki wyjmuje się tuż przed montażem,a potem jak najszybciej robi próżnię w układzie żeby międzyinymi odpompować wilgoć.
                  Zakładanie tego ze sporym wyprzedzeniem jest bez sensu ,lepiej wcale nie wymieniać,bo wchłonie wszystko to co jest w układzie a nie resztki po zrobieniu próżni.
                  Jak przekroczy się ilość to reszta już zawsze będzie krążyła z czynnikiem,a przegiąć łatwo bo przeważnie zdolności absorbcyjne osuszacza dla takiego mini układu to może z 1ml.
                  Last edited by m26; 03-10-2017, 14:46.

                  Comment

                  Working...
                  X