Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Tryb Auto i obieg zamknięty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Tryb Auto i obieg zamknięty

    Panie i Panowie,

    Czy u Was obieg zamknięty klimy w trybie Auto też często jest włączony przez bardzo długi czas ?

    Rozumiem, jest goraco 30 stopni, korek itd. to niech sobie trzyma przez jakis czas ten obieg zamkniety. Ale potem, jak wyjade na trase, juz dawno powinien wylaczyc. A dzis trzymal mi ponad 1.5h ciagle na zamknietym, bez wzgledu na wszystko.

    Widac wyraznie, ze te cyrki z utrzymywaniem non-stop obiegu zamknietego zaczynaja sie pojawiac jak jest naprawdę goraco 30 stopni i wiecej. Ponizej tego dziala tak jak powinno.
    Last edited by Kaloteck; 09-08-2015, 22:47.

  • #2
    Nie zdarzyło mi się by obieg zamknięty w trybie auto trzymał się dłużej niż około 15 minut.
    Wydajność klimy masz na dobrym poziomie? Może efektywność jest na tyle słaba że automat nie mogąc osiągnąć zadanej wartości utrzymuje obieg zamknięty
    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #3
      We Wrocławiu było ponad 30 stopni. Klimatyzacja cały czas chodziła za obiegu zamkniętym.
      Civic VIII 1.8 Executive

      Comment


      • #4
        w pozycji AUTO można regulować kierunek nawiewu czy nie jest tak że w pozycji "na szybę" właśnie wieje długo na obiegu zamkniętym? przestawcie na inny kierunek.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Przy wysokich temperaturach (i słońcu świecącym na czujnik) też tak miałem.
          Generalnie po wielu bojach z ASO zarówno w przedlifcie jak i polifcie klimy na auto nie uzywałem jak było gorąco, bo system wariował.
          Po prostu inzynierowie źle opracowali system automatycznego sterowania klimatyzacją (zarówno dwustrefową jaką miałem w przedlifcie, jak i jednostrefową w polifcie)
          Ustawiałem temperaturę i "moc" wietraków (obroty) regulowałem ręcznie.

          Jeśli musisz uzywać trybu AUTO to sugeruję zasłonięcie czujnika od słońca (taki grzybek na desce rozdzielczej) np. pudełkiem po zapałkach (otwarte od strony kabiny). Wiem, że wygląda to paskudnie ale dużo pomaga w prawidłowym działaniu klimatyzacji.

          W IX gen jest minimalnie lepiej - tzn. nie startuje jak odrzutowiec i trochę lepiej trzyma stałą temperaturę ale i tak w porównaniu np. do Forda, Mazdy czy VW to jest mniej więcej 2 klasy gorzej.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #6
            Kluczowe jest na jakiej ,ustawionej temperaturze się jedzie. W takie upały nie zaleca się nastawień auto 18Przy sprawnej klimie wystarczy 23-24 stopnie.Jeśli ktoś nastawia niżej ,to częściej obieg zamknięty zostaje włączany, dla efektywniejszego uzyskania zadanej temperatury.
            p.s.U mnie tryb auto działa bez zarzutu.Wcześniej w Fieście mk7 sport (znany problem w tym modelu)klimę aby coś chłodziła musiałem dawać na auto 19.W UFO wystarcza 23.
            Last edited by artax; 10-08-2015, 12:56.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              Generalnie po wielu bojach z ASO zarówno w przedlifcie jak i polifcie klimy na auto nie uzywałem jak było gorąco, bo system wariował.
              chyba się to potwierdza z tym ustawieniem AUTO, kolega mi dokładnie tak samo to opisał,,
              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              Ustawiałem temperaturę i "moc" wietraków (obroty) regulowałem ręcznie.
              i dokładnie kiedy tak zrobi to wszystko chodzi ok, chłodzi jak dzika.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Ja bym winił tutaj sprzężenie czujnik/odczyty/regulacja klimatyzacji i wiatraków.
                Jak słońce nie świeci bezpośrednio na czujnik to klima działa na AUTO prawidłowo (tzn. nie wariuje i w miare dobrze dobiera chłodzenie i prędkość wiatraków). Widać to dobrze jesienia i wiosną gdy system działa prawidłowo.
                Latem wystraczy ze jest +26 stopni i do tego słońce na czujnik i już sie zaczynają cyrki z układem.
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • #9
                  dzięki za potwierdzenie , po obserwacjach w 100%-tach jest dokładnie tak, jak opisałeś , dzięki za odzew bo już miałem tam grzebać.
                  Teraz wiąże się to w "całość obrazu" gdy pracuje w manualu - chłodzi jak dzika, wcisnę AUTO leci cieplejsze powietrze, przełączę na Manual zimniejsze ...myślę jaki gnat ją męczy ... głupia...
                  Last edited by rambo7; 11-08-2015, 13:21.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez artax Zobacz posta
                    Kluczowe jest na jakiej ,ustawionej temperaturze się jedzie. W takie upały nie zaleca się nastawień auto 18Przy sprawnej klimie wystarczy 23-24 stopnie.
                    Jak dziś na zew jest 33, a dalem 23 to i tak non-stop trzyma obieg zamknięty. Widocznie "ten typ tak ma" i tyle.

                    Comment


                    • #11
                      Mozna obejsc tryb ' obieg zamkniety' . Jak juz stwierdzisz ze wystarczy pracy na obiegu zamknietym zwieksz na sekunde temperature na 26 stopni, obieg zamkniety sie wylaczy i wejdzie w zwykly tryb pracy.
                      Moze z automatyczną klimatyzacją nie ma to za wiele wspólnego ale działa
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Kaloteck Zobacz posta
                        Jak dziś na zew jest 33, a dalem 23 to i tak non-stop trzyma obieg zamknięty. Widocznie "ten typ tak ma" i tyle.
                        zapewne zależy jaki dystans pokonujesz. Trzeba trochę czasu aby temperaturę obniżyć o 10 st, (a nawet dużo więcej ) bo w kabinie potrafi być i 50+. Zamknięty obieg ma to przyspieszyć. W trasie zamknięty obieg wyłącza się dużo szybciej.U mnie tak jest pomimo ,że auto jest czarne

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez artax Zobacz posta
                          U mnie tak jest pomimo ,że auto jest czarne
                          "Łowcy mitów" robili testy i nie było znaczenia czy auto czarne czy białe.
                          Decyduje za to powierzchnia i nachylenie szyb
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                            "Łowcy mitów" robili testy i nie było znaczenia czy auto czarne czy białe.
                            Decyduje za to powierzchnia i nachylenie szyb
                            poprzednie, białe auto powolniejsze nagrzewanie .Obecnie czarne dużo szybciej się nagrzewa. Oprócz szyb, auto składa sie np;z czarnej blachy ,która nagrzewa się dużo szybciej
                            Jak latam w termice to najlepiej na tzw kontrasty ,czyli jasne -ciemne.(coś nagrzewa się szybciej -wolniej)
                            p.s. Nie masz wrażenia ,że w upalny dzień jak ubierasz czarną koszulę to jakoś tak cieplej aniżeli w białej.No ale to zostawmy łowcą mitów...
                            Last edited by artax; 15-08-2015, 20:44.

                            Comment


                            • #15
                              Subiektywnie ma to znaczenie, obiektywnie nie
                              Przynajmniej tak im wyszło z pomiarow...sam byłem zdziwiony.
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment

                              Working...
                              X