Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja - po wymianie sprzęgła elektromagnetycznego pali bezpieczniki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klimatyzacja - po wymianie sprzęgła elektromagnetycznego pali bezpieczniki

    Witam wszystkich!

    Jestem szczęśliwym posiadaczem Honda Civic type S 1.8benzyna 2007rok prod. 108tyś km. Auto kupiłem z usterką klimatyzacji( w serwisie w Niemczech dostałem wydruk " Feld-Wicklung defekt" ) tłumacz google i mechanik pomógł wymieniłem cewkę na nową. Klima działała jeden dzień, no może półtora - do dzisiaj. Zaczęła dmuchać ciepłym powietrzem, więc sprawdziłem bezpiecznik - spalony, wsadziłem zapas - również spaliło przy próbie włączenia klimatyzacji, pytanie jaka może być przyczyna? nie chcę znowu wydawać kasy na podpinanie pod komputer i fachowców, ponieważ po montażu nowej cewki komputer nie pokazywał żadnych błędów i klima działała poprawnie. Jakieś rady? Mogę gdzieś sam sprawdzić płynące prądy przez instalację, może gdzieś jest zwarcie, może sprężarka ma za ciężko i ciężko ją zesprzęglić cewce(takie łopatologiczne wnioski laika). Przekaźnik chyba musi być w porządku jak wczoraj klima działała elegancko(chłodziłem na maksa na auto dla testu to prawie zamarzłem). Dodam że auto ma climatronic 2strefowy jeśli to coś zmienia. Z góry dzięki za pomoc

    Pozdrawiam!

    Łukasz

  • #2
    Zamieszczone przez Lukas7 Zobacz posta
    wymieniłem cewkę na nową.
    możesz pokazać tę cewkę? nie bardzo wiadomo co to takiego "cewka" w układzie klimatyzacji? (ja bynajmniej nie spotkałem się).
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Cewka/elektromagnes/sprzęgło takie nazwy spotykałem w warsztacie, sam nie wiem jak to poprawnie nazwać, ja bym nazwał sprzęgło elektromagnetyczne trzymając część w ręku i znając zadania tej części proszę oto "cewka"klima honda.jpg mogę dodac jeszcze że przed wymianą non stop pracowały mi oba wentylatory nawet przy zimnym silniku, gdy auto stało całą noc w zimnym garażu po włączeniu zapłony wentylatory startowały, po wymianie "cewki" sytuacja się nie zdarzała i pracowały normalnie(po włączeniu klimy, lub na ciepłym silniku) nie wiem czy ta informacja wniesie cos do tematu, komputer oczywiście błędów po wymianie "cewki" nie widział, może teraz coś zobaczy jak pali te bezpieczniki?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Lukas7 Zobacz posta
        ja bym nazwał sprzęgło elektromagnetyczne
        i tak to nazywaj bo tak jest prawidłowo już myślałem że czegoś jeszcze nie wiem? . (zmienię to w tytule).

        to jest kluczowa sprawa:
        Zamieszczone przez Lukas7 Zobacz posta
        Zaczęła dmuchać ciepłym powietrzem, więc sprawdziłem bezpiecznik - spalony, wsadziłem zapas - również spaliło przy próbie włączenia klimatyzacji, pytanie jaka może być przyczyna?
        (nigdy nie wsadzaj mocniejszego bezpiecznika niż zalecany by nie spalić samochodu) może być kilka powodów:
        - pierwszy to ten gdzie ostatnio było grzebane - w sprzęgle - więc ono jest głównym podejrzanym. To że zostało sprzęgło wymienione na nowe nie oznacza że sprawa załatwiona. Prawdopodobnie to samo działo się Niemcowi, dlatego poddał się .
        Co zrobić? - jakie proste testy przeprowadzić?
        Na początek odłącz z zasilania kompresor (sprężarkę) załącz klime i zobacz czy pali bezpiecznik? - jak NIE! ...no to wróciłbym do serwisu który montował te sprzęgło by usunął usterkę sprzęgła.
        Może nie sprzęgło a sam kompresor nawalił (nie wiem? zatarty? bo np. chodził bez oleju w układzie? ) i przy zbyt dużym obciążeniu po prostu przeciąża układ i pali bezpiecznik.
        Generalnie zawsze zaczynamy "grzebaczkę" tam gdzie było grzebane.
        Najlepszym sposobem by było spuścić czynnik do maszyny - wsadzić nawet używany kompresor - załadować czynnik i uruchomić klimę .... będę prorokiem i powiem że wszystko zadziała , prawie jestem w 100% przekonany.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzieki za sugestie, w sobote jestem umowiony z mechanikiem ktory zmienial sprzeglo, bedzie sprawdzal wszystko jeszcze raz w ramach gwarancji. Dzieki rowniez za zmiane nazwy, swoja droga ciekawe dlaczego uzywaja potocznie "cewka" czyzby sterowanie sprzeglem odbywalo sie na zasadzie indukcji?

          Comment


          • #6
            Oprócz przyczyny mechanicznej jak pisze Rambo, może być też przyczyna elektryczna.
            W sprężarce jest cewka od elektromagnesu która mogła się przepalić i robi zwarcie.
            Cewkę widać w czerwonym kółku:

            sprezarka.jpg

            Trzeba by poszukać w sieci jej parametrów i na początku spróbować zmierzyć jej rezystancję. To będzie najprostszy test. Inna opcja bez demontażu, to na zgaszonym samochodzie podpiąć ją na chwilę prosto do akumulatora przez odpowiedni bezpiecznik. Po podpięciu powinno być słychać klapnięcie tego sprzęgła co opisujecie wyżej.
            A jak się przepali bezpiecznik to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć że to właśnie z tą cewką jest problem.
            Na ile się orientuję, to cewka ma wbudowany termik. Jeżeli on jest przepalony to cewka nie powinna reagować a że działa on na zasadzie przerwania obwodu to raczej on sam nie robi zwarcia.

            PS.
            Być może przy montażu tych "kółek" mechanik niechcący uszkodził przewód od cewki i dotykając jakichś metalowych elementów robi zwarcie.
            Przyglądnął bym się jeszcze przewodom do cewki i ich izolacji...
            A z ciekwości, to który bezpiecznik się przepala?
            Last edited by TRAFO; 10-07-2015, 10:07.

            Comment


            • #7
              Dzieki ~TRAFO za podpowiedzi od strony elektrycznej jutro coś czuję że będzie trochę grzebania przy tym no i szczerze wolałbym usterkę elektryczną niż mechaniczną. Przepala się bezpiecznik nr 7 , ten brązowy 7.5A drugi pod przekaźnikiem od klimy image.jpgimage.jpg . Jeszcze jedna sprawa mi sie przypomniala, może troche nie ten temat ale też związany z temperatura, o okolo 10stopni za mało niż jest na zewnatrz pokazuje mi na wyświetlaczu temperaturę zewnetrzna, czujnik walniety? Jesli tak, to dlaczego OBD II nic nie pokazuje?

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Lukas7 Zobacz posta
                o okolo 10stopni za mało niż jest na zewnatrz pokazuje mi na wyświetlaczu temperaturę zewnetrzna, czujnik walniety? Jesli tak, to dlaczego OBD II nic nie pokazuje?
                OBD nie diagnozuje wartości z czujnika, ogranicza się tylko do diagnozowania sygnału o działaniu czujnika, Czyli albo że jest albo że go nie ma. Tak samo jak czujnik temp cieczy jeśli informacja do ECU o temp. cieczy jest - to dla diagnostyki OBD wszystko gra, mimo że na tej podstawie dobiera odpowiedni skład mieszanki i zaczynają się jaja z pracą silnika a grzebane jest tam gdzie nie należy.
                Tu akurat jest prosto, termistor ma defekt o 10stC ale informacje na tablice pokazuje - wiec dla OBD nie ma problemu, dopóki cokolwiek pokazuje nawet -15stC gdy jest +20 dla OBD jest sygnał? jest, wiec jest ok.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Witam, odpiszę najpierw w kwestii palenia bezpieczników. Byłem w niedzielę u mechanika i problem był w cewce tak jak pisał TRAFO, sam nie wiem dlaczego bo cewka była nowa montowana ze sprzęgłem, w sumie nic się nie dowiedziałem konkretnego od mechanika, powiedział tylko że z nowej i starej cewki złożył jedna(może coś przy montażu nowej zepsuł i od razu wiedział że to o cewkę chodzi jak zajechałem w sobotę, bo po godzinie było po pracy). Teraz 4dzień klima śmiga jak szalona i tylko to mnie cieszy
                  ~`Dzięki za info odnośnie czujnika, czytałem odpowiedni temat na forum i wiem że czeka mnie raczej wymiana czujnika(póki co zostanie, bo nie zgadza się o około 5stopni, a nie 10jak podałem, czyli nie zakłuca mi działania automatycznej klimy). Myślę że temat do zamknięcia, dzięki za wszelkie sugestie, ale obstawiam że w moim przypadku rutyna zgubiła mechanika i coś sknocił za pierwszym razem(a nie chciało mu sie od razu poprawiać bo może miał juz wszystko zmontowane i nie chciało mu się drugi raz rozbierać bo myślał że będzie działo). Tyle dobrego że za wymianę sprzęgła i cewki wziął 5 razy mniej niż powiedział mi serwis.

                  Dzięki i pozdrawiam!
                  Last edited by Butler; 15-07-2015, 06:08. Powód: stylistyka

                  Comment


                  • #10
                    podobny temat który się zakończył wymianą całej sprężarki: https://www.civicforum.pl/showthread...a-klimatyzacji
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment

                    Working...
                    X