Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja słabo chłodzi i obciąża silnik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Klimatyzacja słabo chłodzi i obciąża silnik

    Witam,

    bardzo proszę o pomoc i poradę, ponieważ nie wiem co się dzieje z moją Hondą i czy takie objawy są normalne.
    Jakiś czas temu napisałem taką informację, ale w innym wątku i niestety nikt się nie odezwał

    "Witam,
    od jakiegoś czasu zauważam, że w moim Civic-u przy włączonej klimatyzacji, przy przyśpieszaniu czasem czuć jakby się auto chwilę zastanawiało i dopiero dalej super ciągnie. Nie zawsze tak jest, ale tylko przy włączonej klimatyzacji. Jak to jest u was ? Czujecie czasem jakąś różnicę w mocy ?
    Druga sprawa to po kilkunastu minutach działania przy włączającym się kompresorze słychać stukanie spod deski rozdzielczej po stronie kierowcy. Z zewnątrz tego kompletnie nie słychać. Jedynie w środku. Po otwarciu maski wszystko pracuje idealnie. Proszę o opinie bo drażni mnie ten fakt."

    w sobotę przy 29 stopniach na dworze, zauważyłem, że przez dobre 10 min jazdy auto bardzo słabo się chłodziło w środku, jedynie w ustawieniu na auto było czuć zimne powietrze, ale też w środku "lodówki" nie było. Zostawiłem samochód włączony, żeby pochodził na włączonej klimie ale szału nie było. Dodam, że w moich poprzednich autach ze starszych lat takich problemów nie miałem. Czy to jest normalne ? Jak oceniacie tą sytuację ?

    Po zimie uzupełniałem czynnik, ponieważ klima w ogóle nie chodziła i wymieniali mi przekaźnik od kompresoa, bo pomimo pełnego poziomu czynnika nie załączał się.

    bardzo proszę o pomoc !!! Pozdrawiam

  • #2
    Jęsli stuka cospod deska gdy pracuje klima/ nawiew to mogąbyćuyszkodozne silniczki sterujace przepływem powietrza w nagrzewnicy. Aby je sprawdzić zrób test na sreberko. Jesli system znajdzie jakiś poroblem to pokaże kod usterki.
    Aby zrobić test na sreberko postępuj zgodnie z tym:


    Podaj tu na forum czy wykryte zostały jakieś numery błędów i bedziemy działać dalej

    Comment


    • #3
      Tak, klima w ciepłe dni zamula auto. Na pocieszenie powiem Ci że właściciele 1.4 odczuwają to jeszcze gorzej.
      Co do efektywności chłodzenia to musisz sprawdzić na serwisie czy nie masz ubytków czynnika, może się coś rozszczelniło.

      Comment


      • #4
        Dzięki za te odpowiedzi Test na sreberko na pewno przeprowadzę. W tym tygodniu podjadę do dobrego serwisu od klimy, żeby sprawdzili ile mam czynnika i jak kompresor wygląda. Wydawało mi się, że przy tym sobotnim upale to syczy trochę.
        Mam nadzieję, że jeszcze się koledzy podzielą swoimi odczuciami jazdy przy włączonej klimie w UFO
        Dodam, że brat w Accordzie 2.0 150 koni nie odczuwa nawet najmniejszej różnicy i to mnie zmartwiło/zaciekawiło.
        Odnośnie małolitrażowych silników i klimatyzacji to moje pierwsze auto to był Hundai Atos 1,0 l i tam to było wesoło jak załączyłem klimę, ale i wyprzedać się dało

        Comment


        • #5
          Im mocniejszy silnik tym klima mniej wyczuwalna. Oprócz czynnika sprawdź koniecznie szczelność instalacji.
          Last edited by Gość; 09-06-2015, 09:33.

          Comment


          • #6
            Wiem Joe dlatego dziwi mnie, że przy 140 KM coś czuć. Wcześniej jeździłem kilka lat Mercedesem CLK 230 z kompressorem to nie czułem żadnych obciążeń, ani od klimy ani od gazu. Dlatego mogę być też nieprzyzwyczajony.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez maku88 Zobacz posta
              przy 29 stopniach na dworze, zauważyłem, że przez dobre 10 min jazdy auto bardzo słabo się chłodziło w środku, jedynie w ustawieniu na auto było czuć zimne powietrze, ale też w środku "lodówki" nie było
              w słońcu powierzchnia blach ma temp około 70stC aby zrobić klimat w kabinie około 22stC musi to potrwać. W ustawieniu na "auto" - to ustawienie wymusza pracę wiatraków na Max i obieg wewnętrzny. Normalne jak sie chce mieć szybko chłodno musi być "auto" inaczej będzie dochodzić do zadanej temp dłużej - to normalne. Jeśli denerwuje Cię praca klimatyzacji w trybie "auto" (bo wszystko chodzi na max) to ustawa w manualnu obieg wewnętrzny na początku jej wystartowania! Zawsze na starcie warto ustawić obieg wewnętrzny by szybciej wychłodzić kabinę i nie czerpać powietrza ciepłego z zewnątrz. Jak osiągniesz pożądany klimat przestaw na czerpanie z zewnątrz. Warto uruchamiać sprężarkę przez cały rok nawet w zimę (jeśli czujniki pozwolą, najczęściej na rozgrzanym silniku pozwolą) zgodnie z zasadą "sprzęt nieużywany rdzewieje" nie jest korzystnie by całą zimę sprężarka stała i startowała dopiero po 5 mc.ach na wiosnę.

              Misiek miał większy moment obrotowy Nm, jak wsiądziesz do małego dieselka też nie czuć że spręzarka chodzi, benzyniak musi być tak minimum 2,2 -4L.
              Last edited by rambo7; 09-06-2015, 09:33.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Misiek miał większy moment obrotowy Nm
                Dokładnie o to chodzi. Jak Ci zamula to przytrzymaj na obrotach i auto pojedzie. Na niskich obrotach Twoja Honda ma mało momentu stąd efekt zamulania.

                Comment


                • #9
                  Dzięki Panowie,

                  trochę mi to rozjaśniło sytuację. Inaczej od razu jak się wie, że objawy są normalne dla danego auta Wówczas to jakoś nie boli

                  Comment


                  • #10
                    po ruszeniu uchyl do połowy szyby z przodu.Przyspieszy to przy włączonym zamkniętym obiegu,pozbycie sie gorącego powietrza z kabiny.Stosuje tą metodę od lat i ułatwia to pracę klimie w początkowej fazie,gdzie jest bardzo duża różnica temperatury.

                    Comment


                    • #11
                      Odnośnie klimatyzacji to wróciłem niedawno z Chorwacji i świetnie sobie dawała radę. W środku była "lodówka". Moje wcześniejsze spostrzeżenia były kompletnie nietrafione

                      Jedyne zastrzeżenia jakie mogę mieć do Hondy to przy włączonej klimie jak musiałem ją wysoko kręcić na górskich autostradach to czuć było nierównomierny przyrost mocy w momencie kiedy sprężarka obciążała silnik.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez maku88 Zobacz posta
                        Jedyne zastrzeżenia jakie mogę mieć do Hondy to przy włączonej klimie jak musiałem ją wysoko kręcić na górskich autostradach to czuć było nierównomierny przyrost mocy w momencie kiedy sprężarka obciążała silnik
                        w sensie do "hondy" jako do samochodu bo jeśli byłby to McLaren czy Ferrari z takim silnikiem to też by było tak samo. Honda tu nie winna, to typowe dla użytkowania klimy w silniku który potworem mocy nie jest.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Hehe dokładnie do Hondy czyli do Civica VIII z silnikiem 1.8 Przy obecnych przepisach, karach za przekroczenie prędkości itp. to uważam, że tej mocy i tak wystarczy. Motocykl też zmieniłem ze sportowego na słabszego turystyka bo nie dało się już jeździć.

                          Comment


                          • #14
                            Wczoraj wracalem z nad morza niestety bez klimatyzacji... wszystko sie wlaczalo ale nie chlodzila. Dzis podjechalem do serwisu klimy i sie okazalo ze malo czynnika. Wszystko zostalk sprawdzone, wszystko szczelne itd. Uzupelnil czynnik i teraz klima w VIII dziala jak zloto. Lodowka w aucie impreza wraz z odgrzybieniem wyniosla 100zl wg mnie to nie tak duzo

                            Comment


                            • #15
                              i paść musi kluczowe pytanie: gdzie się podział czynnik? i co było powodem jego ewakuacji?
                              w przeciwnym razie cała ta robota z uzupełnianiem nie ma sensu!
                              Koszty może i wydają sie nieduże - ale to klasyczne podejście do tematu ...skasować tylko 100zł i poczekać kiedy klient wróci ...to się go szarpnie na kolejną stówkę a później ...jak mu powiem co się stało to na kolejne 2 stówki ... .
                              Jeśli,
                              Zamieszczone przez ekonom Zobacz posta
                              Wszystko zostalk sprawdzone, wszystko szczelne itd.
                              to jak to zrobili? magicy jacyś . Przy wizycie na "dzień dobry" wszystko sprawdzili ... ? jak?
                              Rozumiem że prócz czynnika wtłoczono do układu kontrast dla sprawdzenia nieszczelności? Przecież czynnik nie zniknął jak u Koperfilda tylko uszedł jakąś nieszczelnością.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X