Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przegrzewanie się silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przegrzewanie się silnika

    Mój civic ma dopiero dwa miesiące i dzisiaj przytrafiła mi się pierwsza dziwna sutuacja Wyjechałam spod sklepu gdzie samochód stał na parkingu ok 2 godzin i w połowie drogi do domu, jakieś 10 min po starcie, wskaźnik temperatury zaczął wzrastać aż doszedł do czerwonej kreski. Całe
    szczęście zatrzymało mnie czerwone światło na skrzyżowaniu. Stałam i czekałam na zmiane świateł bacznie przyglądając się wskazówce temperatury i po chwili (pare minut) zaczęła spadać i wszystko wróciło do normy. Dziwne? Co mogło być tego przyczyną? W instrukcji piszą, że na przykład chwilowe przeciążenie. Ale jak ja mogłam przeciążyć samochód w 10 minut. Nie było korka i wolno jechałam. Czy wasze civici miewają takie anomalia? To zupełnie nowe auto i jest to dla mnie bardzo dziwne Powinnam dzwonić do serwisu czy jestem przewrażliwiona?

    No i niestety. Dzisiaj pojechałam sprawdzić czy wszystko wróciło do normy. Niestety temperatura zaczęła wzrastać i znowu dzoszła do czerwonej kreski. Zatrzymałam się, zajrzałam pod maske i płyn chłodzacy w normie. Zadzwoniłam do honda assistance ale jedynie mogli mnie odholować na parking. Odworzyłam szyby, ogrzewanie na maksa i powoli dojechałam do domu. Całe szczęście łapały mnie czerwone światła bo wtedy wskazówka spadała z czerwonej kreski. Co zauważyłam, mimo że ogrzewanie włączyłam na maksa, ciepło buchnęło dopiero przed samym domem? Może to termostat? Co mam robić? Jak zadzwonie w poniedziałek do serwisu to przyjadą po mój samochód? Nowe auto i takie przeboje a honda miała być niezawodna
    Last edited by Alix; 26-08-2013, 22:33.

  • #2
    Mam ten sam problem u siebie. Najprawdopodobniej termostat jest uszkodzony albo czujnik temperatury. Bo u mnie wiatrak sie nie wlacza wogole i powiedzieli mi ze to moze byc wina termostatu albo poczatki uszczelki pod glowica
    Pozdrawiam

    Comment


    • #3
      Dodam , że tydzień temu montowali mi w serwisie światła przeciwmgielne przednie. Może coś tam pochrzanili w elektronice?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez malwaz Zobacz posta
        Dodam , że tydzień temu montowali mi w serwisie światła przeciwmgielne przednie. Może coś tam pochrzanili w elektronice?
        Niekoniecznie aż w elektronice, wystarczy, że w elektryce
        Stawiam na to.
        Aha, ile kosztowały te światła?

        Comment


        • #5
          Przyłączam się do pytania o koszt przeciwmgielnych
          Co to usterki to myślę, że faktycznie coś poknocili montując światła.
          Przyciśnij serwis! Objawy nie są banalne wiec nie mogą Cię zbywać. Poza tym zbyt wiele przyczyn przegrzania nie przychodzi mi do głowy - usterka powinna być prosta do wykrycia i wyeliminowania

          Comment


          • #6
            Koszt świateł przeciwmgielnych wraz z montażem to 1200 zł
            Niestety złapał mnie weekend. Jestem tak przerażona usterką, że sama do serwisu nie pojade. Jak nic muszą przysłać lawete. Mam nadzieję, że to się uda. Eh dlaczego taka usterka wyszła w zupełnie nowym samochodzie

            Comment


            • #7
              Ja proponuję sprawdzić pompę wodną - Jeśli ma plastikowe łopatki, to przy wysokiej temperaturze mogły się one stopić i teraz nie wymusza ona obiegu płynu.

              Jeśli to jest przyczyną, zmiany w elektryce nic nie dadzą. Będziesz musiała kupić nową pompę i to najlepiej z metalowymi łopatkami.
              sigpic
              UFO, 1.8 Sport
              Chcesz instrukcję serwisową? Mam ją tu

              Comment


              • #8
                A tak przy okazji to jak u użytkowników CTDi zachowuje sie wskaźnik temperatury? Bo u mnie jest poniżej połówki. Nie za mało??
                h16v
                Civic i-CTDi
                średnie spalanie

                Comment


                • #9
                  sygnalizacja podwyzszenia temperatury nie oznacza przegrzania sie silnika. Z posta domniemuję że wentylator sie nie włacza ( a jest tam dodatkowy czujnik ), napisałaś iz ogrzewanie właczyło sie po pewnym czasie mimo podkręcenia na full- czyli mimo wskazań wysokiej temperatury temperatura plynu nie była wysoka. Po 2 minutach od zapalenia silnika nie jesteś w stanie rozgrzać autka do temp HARD nawet gdyby była awaria termostatu ( temp otoczenia itp kompletnie bez płynu nawet się nie da tego zrobić przy normalnym uruchomieniu silnika ). Nie obawiał bym się ze silnik został przegrzany - raczej błędne wskazanie czujnika lub jego awaria.

                  Comment


                  • #10
                    hm ja miałem coś takiego
                    auto kupione w grudniu 2008, po tygodniu patrze pod autem mokra plama, otworzylem maske okazalo sie ze cala oslona silnika mokra, pojechalem na serwis wcisneli mi kit ze ktos robiąc przegląd zerowy musial tam wyalc plyn do chlodnicy i dlatego bylo mokre. przejechalem kolejnych kilkaset kilometrow i sprawdzilem odruchowo plyn w zbioniczku i okazalo sie ze tam ubyło pojechalem do serwisu okzalo sie ze obejma na weężu z chłodnicy do silnika była popuszczona i tamkapało. przejechałem kolejnych kilkast km i znowu pod autem plama i oslana silnika mokra. pojechałem k... kolejny raz i teraz wymienili caly wąz i wreeszcie odpukać jest ok. Z tym ze podczas tych wszystkich problemów nie było rzadnych oznak ze sie silnik grzeje itp mimo ze przejchałem prawie 1500 km i to szybko bo po a utostradach. I tak się zaczeła moj przygoda z hondą. Ale teraz jest ok i w sumie jestem z auta bardzo zadowolony

                    Comment


                    • #11
                      Witam,

                      Chciałbym wrócić do tego tematu sprzed roku bo mam coś nie tak ze wskaźnikiem temperatury płynu w chłodnicy. Na ogół działa normalnie, wskazówka zawsze poniżej połowy, gdzieś tak na 2/5. Ostatnio zdarza mi się, że wędruje ponad czerwoną kreskę. Zawsze dzieje się to bardzo szybko, kilka sekund i jest na górze, tak samo z opadaniem, wystarczy że na chwilę się zatrzymam, nie muszę nawet gasić silnika i momentalnie strzałka opada. Dzieje się tak przy ujemnych temp. na dworzu (których ostatnio nie brakuje). Co to może być? Jakaś wada, która ujawnia się w niskich temp. czy może tylko wskaźniki działają nieprawidłowo? Najbliższe ASO mam w Gliwicach (HaHa-Mol) ale ostatnio skutecznie zniechęcili mnie do jakiejkolwiek styczności :-) więc może ktoś poradzi?

                      EDIT: auto to Civic 5D 1.8

                      Comment


                      • #12
                        trochę się temu jeszcze przyjrzałem i chyba jest tak, że strzała leci do góry gdy jadę jednostajnie na niskich obrotach,
                        mam taki dojazd do pracy, że najpierw ok 10km przez miasto, więc światła, przyśpieszanie, hamowanie itp. - jest ok
                        potem 5km po drodze krajowej, gdzie mam stałą prędkość 90km/h, 6 bieg, równo i ekologicznie i wtedy właśnie się zaczyna.
                        jak dojeżdżam do pracy mam już strzałkę u góry

                        tylko ja tak mam?

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez pan_tom Zobacz posta
                          Przyłączam się do pytania o koszt przeciwmgielnych
                          Co to usterki to myślę, że faktycznie coś poknocili montując światła.
                          Przyciśnij serwis! Objawy nie są banalne wiec nie mogą Cię zbywać. Poza tym zbyt wiele przyczyn przegrzania nie przychodzi mi do głowy - usterka powinna być prosta do wykrycia i wyeliminowania
                          Właśnie dlatego nie lubię ingerencji na warsztatach w elektrykę i elektronikę nowych aut.Myślałem o założeniu automatycznych włączników świateł.Ale zrezygnowałem .Właśnie z tego powodu.Najlepiej coś zrobią już w fabryce.W ASO różnie to bywa.Wszystko zależy od pracowników i ich umiejętności.A z tym różnie obecnie bywa,jak słyszałem.
                          Last edited by jacek65; 03-02-2010, 16:53.

                          Comment


                          • #14
                            Jacek daj spokój taki włącznik to sam sobie byś zamontował ,gdyby nie gwarancja,co się może zepsuć,nie panikuj i montuj w ASO

                            Comment


                            • #15
                              No ale "malwaz" jak czytałem montował dodatkowo światła i widzisz co się stało.Problemy.Może to zbieg okoliczności,a może nie.A skoro włacznik jest tak prosty w montażu to sobie kiedyś może sam zamontuje jak gwarancja się skończy.

                              Comment

                              Working...
                              X