Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ciekawy trick

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ciekawy trick

    Witam wszystkich forumowiczow. Mam do przekazania ciekawostke (tak przynajmniej uwazam). A mianowicie ostatnio mialem maly problem z halasem z ukladu kierowniczego wiec pojechalem do hondy wypytac sie co i jak. Mechanicy akurat nie mieli nic do roboty, wiec jeden poszedl ze mna do auta aby tego posluchac. Ja oczywiscie odpalilem samochod i zaczalem krecic kierownica w prawa i w lewa strone aby mu pokazac co gdzie trzeszczy. Wtedy on zasiadl za kieronica, ja obok, po czym przejechalismy sie chwilke po placu, po czym zgasil silnik i zaczal krecic kierownica ot tak sobie (mysle sobie facet ma tyle pary w lapach, ze kreci kierownica jak
    by bylo wlaczane wspomaganie) . Nastepnie otworzyl maske i powiedzial do mnie abym ja teraz pokrecil a on sobie poslucha. Mysle sobie skompromituje sie jak bede sie pocil krecac kierownica z wysilkiem. Wsiadam do auta lapie za kolko, zaparlem sie i .....tu moje zdziwienie i usmieh mechaniora...na zgaszonym silniku wspomaganie chodzilo tak jak podczas wlacznego silnika. Nie wiem jak ten facet to zrobil bo nie chcial zdradzic tajemnicy firmy. Dla mnie to nowosc. Wiem ze podczas tego testu kluczyk byl przekrecony i palila sie kontrolka silnika i akumulatora. Wiem rowniez ze hondy posiadaja elektryczne wspomaganie co w jakims sensie tlumaczy ten trick.
    Teraz, czy ktos z Was moze wie jak cos takiego mozna zrobic???

  • #2
    Jeśli teraz po wizycie możesz lekko kręcić kierownicą z przekręconym kluczykiem to odpowiedż zawarłeś w swoim poście wyżej-elektryczne wspoomaganie
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      Ja wlasnie nie wiem jak to sie robi. Probowalem samemu i nic.Przekrecenie kluczyka, jak to normalnie robi sie przed uruchomieniem silnika, nic tu nie wskura Jest jakas sztuczka ktora da sie zrobic przy zgaszonym silniku i wspomaganie normalnie dziala.

      Comment


      • #4
        Ja bym raczej nie grzebał w instalacji elektrycznej.Znam przypadek jak osoba przypłaciła takie coś wystrzałem poduszki przy przekręceniu zapłonu.Co prawda było to w oplu,ale gośc też grzebał w instalacji.A co by było jak by to się stało podczas jazdy?Aż strach pomysleć.Tak że nie polecam żadnych "sztuczek" z elektryką w nowoczesnych autach.

        Comment


        • #5
          Ja tez raczej nie bede grzebal w elektryce. Chodzi o to , ze on to zrobil bez jakiejkolwiek dotykania przewodow, ingerecji czy wogole czegos podobnego. Po prostu jechal, zatrzymal auto silnik zgasl a wspomaganie dalej wspomagalo. Nie wiem, moze wlaczyl jakas opcje diagnostyki albo cos w tym stylu.

          Comment


          • #6
            To może był jakiś czarodziej?A poważnie,to podejrzewam iż wspomaganie działa jeszcze przez jakiś czas po wyłaczeniu silnika.Tak jak elektryczne szyby.Nie sprawdzałem co prawda tego ale przy okazji nawet zobaczę.Choć na postoju powinno się jak najmniej kręcić kierownicą.Co innego jest z hydraulicznym wspomaganiem.Jak wyłączysz silnik to pompa przestaje pracować i wspomaganie już nie może działać.

            Comment


            • #7
              wspomaganie kierownicy przestaje działać od razu po wyłączeniu zapłonu,a ten trick ciekawi mnie,może ktoś podpowie co i jak

              Comment


              • #8
                Dzis bylem w hondzie po mala czesc i dorwalem tego mechaniora i za nic nie chcial mi powiedziec jak to zrobil. szukalem troche w necie i nic. Chyba tylko chlopaki z servisu znaja ten trick.

                Comment


                • #9
                  Moze nie wiedział i nie chciał się przyznać do tego.A próbowałeś w innym?Podejrzewa że zwierają coś w skrzynce z bezpiecznikami.Przecież wystarczy zasilić silnik wspomagania.Na pewno jest on zabezpieczony bezpiecznikiem.Myślę że podają zasilanie na ten bezpiecznik i wspomaganie działa.Ale dobrze by było mieć schemat elektryczny.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez zabad Zobacz posta
                    Ja tez raczej nie bede grzebal w elektryce. Chodzi o to , ze on to zrobil bez jakiejkolwiek dotykania przewodow, ingerecji czy wogole czegos podobnego. Po prostu jechal, zatrzymal auto silnik zgasl a wspomaganie dalej wspomagalo. Nie wiem, moze wlaczyl jakas opcje diagnostyki albo cos w tym stylu.
                    zadnej ingerecji w elektryke nie bylo

                    Comment


                    • #11
                      Eee,nie wierzę.Może jakiś ukryty przycisk.Dziwne to mi sie wydaje.

                      Comment


                      • #12
                        Ja tez nie wierzylem ale tak jest. Bylem tego naocznym swiadkiem (szkoda tylko, ze nie zauwazylem jak on to robi)...

                        Poza tym jesli ktos bedzie jakos niedlugo w hondzie niech sie wypyta. Chyba to bedzie najszybsze rozwiazanie tej zagadki
                        Last edited by zabad; 11-06-2010, 17:44.

                        Comment


                        • #13
                          to samo jest z odczytem bledow w 4d. kiedys bylem i widzialem jak gosc sprawdzal bledy w mojej hondzie bez podlaczenia urzadzen zewnetrznych. przytrzymal razem wcisniete klawisze od resetu licznika i zmian km/mph po czym przekrecil kluczyk na jedna z pierwszych pozycji a potem przekrecil (trzymajac dalej przyciski) kluczyk, poczym wszystko sie zaswiecilo zegar przekrecil sie do konca po czym zaczal szalec na lewo i prawo a potem pokazal bledy na wyswietlaczu kilomerow. to auto ma kilka takich trikow.

                          Comment


                          • #14
                            To chyba funkcję serwisowe.Wiele urządzeń elektronicznych obecnie je ma.Ja co prawda nie mam funkcji przełączania km/mph,ale pewnie jest inny sposób.Może jest tu na forum jakiś serwisant i nam tu pomoże poznać tajemnicę.

                            Comment


                            • #15
                              Km/mph to ten obok przyciemniania podswietlenia deski ale nie wiem jak to jest w europejskich bo nie widzialem.

                              Comment

                              Working...
                              X