Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

filtr K&N

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • filtr K&N

    Witam
    doswiadczenia z filtrem powietrza K&N do silnika 1,8, warto czy nie ?

  • #2
    nie wiem jak osiągi - poza moim "widzi mi się" czyli fajniejszy dzwięk i lepsze wkręcanie na obroty.
    Teoretycznie filtr olejowy stanowi mniejszy opór dla przepływu powietrza.
    Płacisz raz (filtr + środki do czyszeczenia około 350 zeta) i czyścisz sobie co 15tys i są małe szanse żeby się zapchał. A papierowy trza za każdym razem wymieniać - ok, kosztuje tylko 30-40 zeta ale po jakimś czasie (5-6lat?) inwestycja w K&N się zwraca i jeszcze masz świadomość, że Twój silnik oddycha "pełniejszym" oddechem.
    1.8 5D Sport

    Comment


    • #3
      A gdzie można by było kupić do wersji 1.4??

      Comment


      • #4
        Częœci samochodowe | Klocki hamulcowe | Układy wydechowe | Tarcze hamulcowe | Oleje samochodowe | Częœci zamienne | Amortyzatory | Filtry powietrza | Ferodo | Brembo - Sklepmoto.pl
        wrzuć numer 33-2348
        opis ze strony producenta (Zastosowanie i wyszukiwanie części K&N)
        "2007 HONDA Civic 1.3L L4 F/I - All Automotive Air Filter" ? czy to może być to?
        jeśli chodzi o pojemność (1.3L) to są do wyboru tylko 1.3, 1.8, 2.2. dla CTR 2.0 jest oddzielna kategoria
        1.8 5D Sport

        Comment


        • #5
          hehe Dziękować

          Comment


          • #6
            nie hehe tylko 5 złociszy się należy
            1.8 5D Sport

            Comment


            • #7
              Witam
              Kupiłem i zainstalowałem, intercars: 250 + 60 PLN środki do mycia.
              Przejechane parę kilometrów więc brak doświadczeń.
              Ciekawe tylko wg. instrukcji: przyrost mocy: 1 do 4 KM (no teraz to pojeździmy), czyszczenie po 50 000.
              Pozdrawiam

              Comment


              • #8
                Pozwole sobie wdac sie w polemike, ok?

                Zamieszczone przez radmac Zobacz posta
                nie wiem jak osiągi - poza moim "widzi mi się" czyli fajniejszy dzwięk i lepsze wkręcanie na obroty.
                Teoretycznie filtr olejowy stanowi mniejszy opór dla przepływu powietrza.
                Płacisz raz (filtr + środki do czyszeczenia około 350 zeta) i czyścisz sobie co 15tys i są małe szanse żeby się zapchał. A papierowy trza za każdym razem wymieniać - ok, kosztuje tylko 30-40 zeta ale po jakimś czasie (5-6lat?) inwestycja w K&N się zwraca i jeszcze masz świadomość, że Twój silnik oddycha "pełniejszym" oddechem.
                Tak jak i Ty na poprawę osiągów bym nie liczył. Tak jak zauważyłeś, filtr KN ma stawiać mniejsze opory a równocześnie lepiej filtrować (według zapewnień producenta). Łączenie tych dwóch całkowicie sprzecznych funkcji trochę mało prawdopodobne sie wydaje. Często ten oddech "pełną piersią" to niemal jak dla człowieka inhalowanie sie z rury wydechowej.
                Co do kosztów to tez nie jest tak różowo. Licząc, ze oryginalny filtr kosztuje 50 zl (strzelam cena-nie wiem ile Honda wola), to masz racje - po 5-6 latach wychodzi na to samo. Tyle, ze to cena samego filtra. Nie zapominaj o myciu i oliwieniu. W naszym polskim klimacie, może się okazać, ze filtr musimy myc i oliwić 2 razy w roku (po zimie na pewno). Na to, ze uda nam się to robić jednym zestawem przez 5 lat bym nie liczył.

                Zamieszczone przez wowo Zobacz posta
                Witam
                Kupiłem i zainstalowałem, intercars: 250 + 60 PLN środki do mycia.
                Przejechane parę kilometrów więc brak doświadczeń.
                Ciekawe tylko wg. instrukcji: przyrost mocy: 1 do 4 KM (no teraz to pojeździmy), czyszczenie po 50 000.
                Pozdrawiam
                Przyrost mocy mieści się w tolerancji jaka jest dopuszczalna gdy chodzi o moc nowego silnika. Podczas pomiaru mocy silnika na hamowni podwoziowej tez trzeba się liczyć z procentowym błędem.. Ciekawostka:
                "Wazna rzeczą w pomiarach są systemy pomiarowe hamowni, które określają nam moc oddana z kola na rolkę oraz dokładność wyliczenia strat potrzebnych do przeliczenia wartości mocy na kolach na moc oddana z walu korbowego. Ogólnie patrząc trzeba liczyć plus minus 5% dopuszczalnej tolerancji w mocy jednostki napędowej (oficjalnie dopuszczana tolerancja dla producentów jednostek napędowych) i 2%-5% odchylu pomiarowego hamowni (pod warunkiem prawidłowej kalibracji i poprawnego odczytu danych pojazdu i warunków atmosferycznych). Czyli mając 100 koni na silniku możemy liczyć się z odchyleniem plus minus 5 koni co daje nam 95-105, na to policzmy 2% odchylu hamowni co da nam rozpiętość miedzy 93 a 107. W tym przypadku wychodzi nam tolerancja 14 koni i każdy 100 konny pojazd oddający moc miedzy 93 a 107 mieści się w tolerancji pomiarowej. Z doświadczenia mogę tylko powiedzieć, ze im większa moc silnikowa tym większy odchyl, wjeżdżając na hamownie rożnych producentów 500 konnym samochodem można się liczyć spokojnie z plus minus 50 koni. "
                Link do zrodla:https://www.racingforum.pl/index.php...dpost&p=810728

                W każdym razie jeśli ktoś ma możliwość aby auto sprawdzić na rolkach to mała sugestia. Zróbcie 2-3 przebiegi aby wyciągnąć średni wynik. Później bez odpinania auta z rolek podmiana filtra i znów 2-3 pomiary aby uśrednić wynik.

                Osobiście w działanie wkładek nie wierze. A dokładniej wierze, ale uważam, ze jakiekolwiek przyrosty mocy są tak małe, ze praktycznie nieodczuwalne.
                Last edited by Gość; 30-05-2010, 08:17.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez dejv667 Zobacz posta
                  Osobiście w działanie wkładek nie wierze. A dokładniej wierze, ale uważam, ze jakiekolwiek przyrosty mocy są tak małe, ze praktycznie nieodczuwalne.
                  Za to subiektywne odczucia posiadacza portfela odchudzonego o kilkaset pln'ow kierownika ... bezcenne
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Witam
                    Oczywiście z tym przyrostem mocy 1-4KM to żart (zresztą 1KM przy 140 to mniej niż 1%)
                    Przejechałem z K&N ok. 1500km i nie zauważyłem żadnych zmian, i chyba tak być powinno.
                    Może trochę więcej pali, ale równocześnie zacząłem jeździć z klimą więc................................
                    Ciekawi mnie tylko jedna sprawa, jeżeli rzeczywiście filtr ma mniejsze opory przepływu o 40% to teoretycznie więcej powietrza trafia do silnika, układ regulacji mieszanki musi dodać więcej paliwa, ale do cylindrów nie wciśniemy więcej powietrza (bez sprężarki), może ktoś lepszy w teorii silnika to wyklaruje.
                    Pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez wowo Zobacz posta
                      Ciekawi mnie tylko jedna sprawa, jeżeli rzeczywiście filtr ma mniejsze opory przepływu o 40% to teoretycznie więcej powietrza trafia do silnika, układ regulacji mieszanki musi dodać więcej paliwa, ale do cylindrów nie wciśniemy więcej powietrza (bez sprężarki), może ktoś lepszy w teorii silnika to wyklaruje.
                      Pozdrawiam

                      Poczytaj o tym czym jest "sprawnosc napelniania" - to Ci wszystko wyjasni.

                      Comment


                      • #12
                        Witam
                        Przejechałem na tym filtrze około 10 tyś. km i z ciekawosci założylem ,,stary'' papierowy (mało co używany) i.................
                        nie widzę praktycznie żadnej róznicy przy wkręcaniu sie silnika na obroty. Dla mnie było to wyrzucenie pieniędzy w błoto na przereklamowany gadżet.
                        Pozdrawiam

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez dejv667 Zobacz posta
                          Poczytaj o tym czym jest "sprawnosc napelniania" - to Ci wszystko wyjasni.
                          Witam
                          Prosiłem o wyjaśnienie a nie ciąg dalszy teorii pt "sprawność napełniania"

                          Comment

                          Working...
                          X