Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wlałem trochę za dużo płynu chłodniczego

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wlałem trochę za dużo płynu chłodniczego

    Cześć, dolewałem wczoraj płyn chłodniczy bo w zbiorniczku trochę ubyło i przez tą wichurę trochę mnie ręka oszukała i na zimnym silniku wlałem kapkę mniej niż pokazuje maximum. Czy to powód żeby wypompować część płynu ? Podejrzewam, że na rozgrzanym silniku się on podniesie i przekroczy maximum w tym momencie.

  • #2
    Maximum to maximum. Jeśli to "kapka", to pewnie nic się nie wydarzy, ale jak mawiał Pawlak "dla spokojności" usuń nadmiar.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Helter_Skelter Zobacz posta
      Cześć, dolewałem wczoraj płyn chłodniczy bo w zbiorniczku trochę ubyło i przez tą wichurę trochę mnie ręka oszukała i na zimnym silniku wlałem kapkę mniej niż pokazuje maximum. Czy to powód żeby wypompować część płynu ? Podejrzewam, że na rozgrzanym silniku się on podniesie i przekroczy maximum w tym momencie.
      Pytałem już o to w #6 poście poniższego tematu i pod moim jest odpowiedź #7
      Krótko mówiąc guzik się stanie. Nie odejmuj.
      Dzień dobry, Mam bardzo nietypowy problem. Chodzi o Civic "UFO" sprzed liftingu, rocznik 2007, silnik 1.8 benzyna. Otóż po godzinie jazdy z prędkością 100 km/h, nocą, gdy jest względnie chłodno (10-15 stopni C), bez używania klimatyzacji, gdy zrobię postój i otworzę maskę, z silnika leci niesamowity żar. Plastikowy bagnet jest tak gorący, że nie da się go wyjąć. Podobnie jest z metalową podporą, którą stawiamy na sztorc, by maska nam nie opadła na głowę - ten metalowy pręt jest tak

      Comment


      • #4
        Kolega pytał o poziom zimnego płynu chłodzącego. Rambo 7 wyraźnie napisał cyt. " nie więcej niż do kreski Max."

        Comment


        • #5
          nie ma chyba nad czym się rozwodzić skoro operacja odlania tego płynu to jakaś 1 min roboty...
          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

          Comment


          • #6
            Przecież nad kreską -max.- jest jeszcze kilka cm przestrzeni.. nawet jak się nagrzeje to i tak "nie wyskoczy" ze zbiorniczka... ja bym tam nic nie kombinował tylko dał sobie z tym spokoj. A dla pewności można, po dłuższej jeździe, zerknąć o ile podniósł się poziom, jak to się mówi -aby spać spokojnie, że nic nie rozlewa się pod maską.. Ale to już decyzja użytkownika co zrobi.
            Last edited by Grzechu; 30-01-2022, 21:19.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              Helter, jak Cię czytam to nalałeś poniżej linii Max? ...a to oznacza że stan, jest pomiędzy Min - a Max. .
              Zamieszczone przez Helter_Skelter Zobacz posta
              na rozgrzanym silniku się on podniesie i przekroczy maximum w tym momencie.
              oczywiście, tak będzie ale po to jest ta pusta przestrzeń ponad kreską Max aby w przypadku podniesienia się poziomu miało gdzie się zmieścić.
              Więc nie ma konieczności upuszczania płynu.
              Nalewanie pomiędzy Min-Max na zimnym ma na celu zachowanie pustej przestrzeni dla buforowania stanu cieczy gdy ciśnienie wzrasta i maleje. Zostaw jak jest. Jak będzie rozgrzany silnik, otwórz ogrzewanie na Hi max ciepło i sprawdź ile wolej przestrzeni jest w zb. wyrównawczym. Jak jest wolna przestrzeń to dobrze, tak zostaw.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Tak mniej niż Max nalałam płynu/lub na równo praktycznie. Zostawiłem jak jest

                Comment

                Working...
                X