Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Uszkodzone poduszki powietrzne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Uszkodzone poduszki powietrzne

    Posiadam Hondę Civic VIII 2009 i dzisiaj wróciłem z salonu Hondy, ponieważ byłem zaproszony na Kampanię przywoławczą dotyczącą napełniacza poduszki powietrznej. Okazało się, że poduszki są pocięte i schowane do środka. Tak naprawdę nic nie zrobili bo nie było co napełniać. Czy jest możliwe, że poprzedni właściciele (jestem 3. właścicielem) mieli wypadek, poduszki wystrzeliły i ich później nie naprawili? Ktoś musiał przecież je schować. Raczej serwis ASO tego nie zrobił. Z książki serwisowej wynika, że do 2016 był serwisowany w salonie Hondy. Umknęło mi takie coś?
    Wymiana z grubsza kosztuje ok. 4 tys + robocizna na jedną poduszkę.

  • #2
    Wszystko jest możliwe. Masz jakieś błędy od AIRBAGA? Przypatrz się desce rozdzielczej, czy nie była czasem regenerowana. Sprawdź po VINie np. na Autobaza.pl czy ma zarejestrowany jakiś wypadek.

    Comment


    • #3
      Oczywiście, że możliwe. Poduszka pocięta i schowana, wstawiony opornik żeby błędami nie sypało i sterownik AIRBAG wyczyszczony z danych o wypadku.

      Nie pchaj się w 4 000 zł jeśli już to używane poduszki wstaw i tyle.

      Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
        Poduszka pocięta i schowana, wstawiony opornik żeby błędami nie sypało i sterownik AIRBAG wyczyszczony z danych o wypadku.
        Dokładnie tak się to robi... Koszty nowych są spore, używki można dostać, za sporo mniej. Nie wiem tylko czy sterownik airbaga da się tak łatwo wyczyścić, zazwyczaj też go wymieniają na jakąś używkę z niewystrzelonego.. ja bym kupił używki zamontował i powinno być git! Swoją drogą, napinacze pasów też musiałby być wymienione. Ktoś chyba chciał zrobić auto jak najtańszym kosztem.
        Last edited by Grzechu; 27-06-2019, 12:28. Powód: dalszy wywód..
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Dokładnie tak się to robi... Koszty nowych są spore, używki można dostać, za sporo mniej. Nie wiem tylko czy sterownik airbaga da się tak łatwo wyczyścić, zazwyczaj też go wymieniają na jakąś używkę z niewystrzelonego.. ja bym kupił używki zamontował i powinno być git! Swoją drogą, napinacze pasów też musiałby być wymienione. Ktoś chyba chciał zrobić auto jak najtańszym kosztem.
          To ci odpowiem czy łatwo. W zależności od marki/modelu auta od 5 min do 30 i wyczyszczone

          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
            To ci odpowiem czy łatwo. W zależności od marki/modelu auta od 5 min do 30 i wyczyszczone
            Nie wątpię..
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Dokładnie tak się to robi... Koszty nowych są spore, używki można dostać, za sporo mniej. Nie wiem tylko czy sterownik airbaga da się tak łatwo wyczyścić, zazwyczaj też go wymieniają na jakąś używkę z niewystrzelonego.. ja bym kupił używki zamontował i powinno być git! Swoją drogą, napinacze pasów też musiałby być wymienione. Ktoś chyba chciał zrobić auto jak najtańszym kosztem.
              Trochę się dziwię, bo 1. właściciel regularnie serwisował w ASO i robił tam wszelkie naprawy. Wiem, że przód był trochę robiony więc jakaś stłuczka / wypadek musiało być. Może stwierdził, że się nie opłaca robić. Gościu w ASO Hondy stwierdził, że za takie coś ktoś powinien siedzieć. I np. w Szwecji ten samochód z serwisu już by nie wyjechał.

              Zamieszczone przez przemasisko Zobacz posta
              Wszystko jest możliwe. Masz jakieś błędy od AIRBAGA? Przypatrz się desce rozdzielczej, czy nie była czasem regenerowana. Sprawdź po VINie np. na Autobaza.pl czy ma zarejestrowany jakiś wypadek.
              Kilka dni temu podłączany komputer pod gniazdo OBD2 ale błędów nie pokazało. Jeśli jest błąd to powinien pokazać czy od AIRBAGA jest osobne gniazdo do komputera?
              Muszę zobaczyć deskę rozdzielczą czy nie ma żadnych śladów.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez gumisiowysok Zobacz posta
                Kilka dni temu podłączany komputer pod gniazdo OBD2 ale błędów nie pokazało. Jeśli jest błąd to powinien pokazać czy od AIRBAGA jest osobne gniazdo do komputera?
                Muszę zobaczyć deskę rozdzielczą czy nie ma żadnych śladów.
                Od airbaga jest to samo wejście lecz trzeba wejść w inny moduł. Nie wiem jakim sprzętem miałem robioną diagnozę ale tymi najprostszymi zrobisz tylko obd silnika.
                Ja mając vscan od viakena wchodzę sobie w każdy moduł i patrzę na błędy. Nie wiem jak jest w innych typu HDS czy Delphi.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez gumisiowysok Zobacz posta
                  Trochę się dziwię, bo 1. właściciel regularnie serwisował w ASO i robił tam wszelkie naprawy. Wiem, że przód był trochę robiony więc jakaś stłuczka / wypadek musiało być. Może stwierdził, że się nie opłaca robić. Gościu w ASO Hondy stwierdził, że za takie coś ktoś powinien siedzieć. I np. w Szwecji ten samochód z serwisu już by nie wyjechał.



                  Kilka dni temu podłączany komputer pod gniazdo OBD2 ale błędów nie pokazało. Jeśli jest błąd to powinien pokazać czy od AIRBAGA jest osobne gniazdo do komputera?
                  Muszę zobaczyć deskę rozdzielczą czy nie ma żadnych śladów.
                  Po pierwsze nie pokaże błędów jeśli jest wstawiony odpowiedni opornik bo system go wykrywa jako sprawną poduszkę.

                  Po drugie co z tego, że właściciel serwisował w ASO? Między serwisami mogła być stłuczka i nie naprawiał w ASO i skąd mieli się dowiedzieć? Druga możliwość naprawa w ASO np. blacharska a reszta na własną rękę? Trzecia możliwość, że ASO zrobiło taki numer - to też ludzie a klient płaci i wymaga.


                  Zamieszczone przez Xxsoft Zobacz posta
                  Od airbaga jest to samo wejście lecz trzeba wejść w inny moduł. Nie wiem jakim sprzętem miałem robioną diagnozę ale tymi najprostszymi zrobisz tylko obd silnika.
                  Ja mając vscan od viakena wchodzę sobie w każdy moduł i patrzę na błędy. Nie wiem jak jest w innych typu HDS czy Delphi.
                  Zarówno delphi, hds i inne uniwersalne odczytają poduszki. A w ASO przy podłączeniu komputera z automatu skanowane są wszystkie systemy.


                  Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                  Comment

                  Working...
                  X