Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

gazowanie 1.8 benzyny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • gazowanie 1.8 benzyny

    W planach montowanie lpg do ufo, więc śledzę od kilku dni fora o tematyce lubryfikacji.
    Postanowiłem, że jednak nie skorzystam z niej, choć chciałbym poznać Wasze zdanie na temat tego pier**lnika szczególnie biorąc pod uwagę silnik R18A2.
    Polećcie dobry warsztat do założenia gazu w okolicach Poznania, Wrocławia.
    Last edited by bary; 04-11-2018, 13:48.

  • #2
    witaj, ja zagazowałem ponad rok temu w STAG-u. Jedyny problem jaki miałem po zamontowaniu gazu, to przepustnica nie do konca dobrze zareagowała, ale po interwencji u mechanika wszystko jest ok. I komputer prawdopodobnie Ci nie zaskoczy jesli chodzi o wskaznik paliwa, bedziesz jezdzil na gazie a poziom paliwa bedzie sie obniżał proporcjonalnie do przejechanych kilometrów.
    U mnie zamontowali wlew zaraz przy wlewie benzyny, więc auto nie jest oszpecone.

    Comment


    • #3
      Zamontowałem staga miesiac temu bez lubrykacji Wcześniej tez miałem bez lubrykacji,czy dobrze czy nie ciężko stwierdzić.
      Jedynie co mnie denerwuje to ta kontrolka benzyny ze jest pusto a tam pół baku.Mozna to jakoś zrobić zeby działało normalnie?

      Comment


      • #4
        zainstalowanie emulatora, który resetuje wskaźnik przy każdym włączeniu silnika
        koszt chyba ze 100-150 pln z robocizną, własnoręcznie wyjdzie taniej

        w moim egzemplarzu bez emulatora strzałka odbija kiedy pokazuje benzynę na rezerwie (czasem od razu, czasem po kilkudziesięciu kilometrach takiej rzekomej rezerwy)

        Comment


        • #5
          Jak mam poniżej ok. 1/2 zbiornika benzyny to spada prawie do rezerwy i wraca do poprawnej pozycji. Jak mam ponad 2/3 to tak trzyma

          Comment


          • #6
            Witam. Jaka macie instalację i jak wam się sprawuje? Drugie pytanie - nie mam koła zapasowego tylko zestaw naprawczy i moje pytanie jaki tam wejdzie zbiornik? Dziękuje i pozdrawiam.

            Comment


            • #7
              U siebie na LPG przejechałem ok 80kkm i bez żadnych problemów. Też mam zbiornik w kole, nie pamiętam jaka wielkość, ale wchodzi mi max ~32l (5D Hatchback) , spalanie wychodzi mniej więcej 10l/100km w cyklu mieszanym
              Last edited by turo; 03-01-2019, 15:56.

              Comment


              • #8
                Stag, baracudy, zbiornik w kole bez lubryfikacji (już druga Honda z gazem bez , VII przelatała u mnie 120kkm na gazie i zapala dalej od kopa po miesiącu stania) spalanie 8-10 litrów zależnie od stylu i prędkości. Spokojnie do pracy 90 km/h na tempomacie 8 litrów, 160 na autostradzie kawałek po mieście 10 litrów

                Comment


                • #9
                  nie wiem ale ja nie wyobrazam sobie butli w bagażniku i problemów z gazem,chodzi nie chodzi...ciągłe nawiedzanie gazownika...nie dla mnie

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez andzio59 Zobacz posta
                    nie wiem ale ja nie wyobrazam sobie butli w bagażniku i problemów z gazem,chodzi nie chodzi...ciągłe nawiedzanie gazownika...nie dla mnie
                    Jak oddajesz samochód do takich mechaników jakich masz gazowników to jest cud, że jeszcze jeździ.

                    Comment


                    • #11
                      Od kilku tygodni mam lpg w hondzie,niedługo pęknie 1-y tysiąc i pojadę na kontrolę.
                      Spalanie bez ekojazdy ale również nie sportowo to ok.8,5 lpg/100km.
                      Brak problemów że strony wskaźnika poziomu paliwa (emulator w sterowniku stag q-box plus)
                      Stag q-box plus
                      Barakudy pojedyncze
                      KME tur
                      Faro
                      Zbiornik w koło 650x230 59l( wchodzi bez problemu i żadnych modyfikacji do sedana)
                      Dolot demontowany przed wierceniem.
                      Brak lubryfikacji.
                      Pełen wlew zmieścił się pod klapką paliwa, ale trzeba króciec dokręcić aby zatankować Pb.

                      Comment


                      • #12
                        Czyli spalanie masz prawidłowe polecam kabel do staga i zerknięcie czasem na mapy. czy ci za ubogo panowie nie ustawili. odchyłka do 5% nie boli silnika ale lepiej jak jest to odchyłka w górę .
                        Mam podobną instalkę

                        Comment


                        • #13
                          Instalacja LPG - opinia

                          To i ja dodam swoje doświadczenia.

                          LPG STAG: komputer Qnext Plus, wtryskiwacze AC W02, reduktor AC R01, czujniki AC PS-04, zbiornik toroidalny STAKO 34[l] (wchodzi 28-30[l]) od 04.2019. W I-VTECu lubryfikacja jest zbędna, natomiast trzeba pilnować luzu na zaworach.
                          Spalanie przy normalnej jeździe pozamiejskiej i spokojnej jeździe miejsko-podmiejskiej latem mieści się w przedziale 7,7-8,8l/100km (Qnext pracuje w trybie autoadaptacji ODB). Krótko w tym aucie jeździłem na PB, ale w przybliżeniu wychodzi około 18% większe spalanie LPG od rzeczywistego BP (komputer silnika zaniża wyświetloną na blacie średnią zużycia PB od rzeczywistej o 9%).
                          Na marginesie - w silniku fiatowskim, też z instalacją STAGa (ale wtryskiwacze HANA), po zadbaniu o mapy udało mi się uzyskać przyrosty LPG/PB tylko o 10% (eksploatowane bez zastrzeżeń od 4 lat).

                          Niestety mam jedno negatywne spostrzeżenie. Jest to kwestia dotykająca aut japońskich - emulator wskaźnika paliwa. Zaraz po montażu wskaźnik opadał jakby auto jeździło na BP. Podczas wizyty u gazownika na przeglądzie 'po 1000km' coś pozmieniał w ustawieniach, ale wtedy w ogóle wskaźnik przestał opadać. Niedawno, po raz pierwszy (w tym aucie) połączyłem się do Qnexta i zastałem emulację FLE-FC. Zmieniłem na FLE-JC, ale wygląda, że wskaźnik w dalszym ciągu cały czas pokazuje max. Jeszcze poobserwuję, a potem niestety będę musiał znaleźć trochę czasu i sam sprawdzić, czy zostały prawidłowo podłączone przewody przy zbiorniku i Qnexcie (czyli jak w autach japońskich).

                          Natomiast udało mi się fajnie rozwiązać kwestię koła dojazdowego (którego nie było w tym aucie). Dokupiłem w okazyjnej cenie 50zł dojazdówkę 5X114,3 (chyba od Mazdy) o parametrach T125/70D16 96M. Dokupiłem oczywiście też pierścień centrujący redukujący do 64,1. ET felgi nie znam, ale da się założyć i 'dojechać'. Ponadto, aby zoptymalizować miejsce w bagażniku przymocowałem ją do 'pleców' oparcia tylnej kanapy. Dojazdówka jest przykręcana do płaskownika z przyspawaną nakrętką, a płaskownik kilkoma wkrętami do tylnej ściany oparcia. Niestety trzeba było też troszkę podpiłować pogrubioną część półki. Wygląda to tak:
                          Dojazdowka.jpg
                          Może komuś ten pomysł się przyda .

                          Comment


                          • #14
                            Mi instalacja LPG wróciła się po 14500 km. Szczegóły:
                            Sterownik: AC Stag-4Q-box PLUS (zawiera emulator paliwa i działa bardzo dobrze). Sterownik ma funkcję dotrysku benzyny, z której korzystam.
                            Wtryskiwacze: AC W03
                            Reduktor: AC R01
                            Zbiornik: Bormech toroidalny 49l (realnie wchodzi 38l)
                            Przewody: Faro
                            Wlew gazu: pod klapką wlewu paliwa, schowany tak, że zmieściła się dokręcana końcówka, więc odkręcam ją tylko w przypadku tankowania benzyny, czyli rzadko.

                            Spalanie: około 9 l gazu + 0,5l benzyny na 100 km nie mam ciężkiej nogi, głównie miasto. W zimie potrafi łyknąć 1,5 l benzyny i 8,5-9 l LPG

                            Nie mam żadnej lubryfikacji. Przed montażem gazu ustawiłem sobie luzy zaworowe i kolejną kontrolę planuję po 30.000 km od poprzedzającej.
                            Zmniejszyłem również przerwę na świecach z 1,1 do 0,95 mm

                            Minusem jest koło zapasowe w bagażniku.

                            Zaraz po instalacji miałem problemy z opadającymi obrotami w momencie dojeżdżania do krzyżówki, ale gazownik zmienił minimalnie mapę, wyciął wtryski, a ja wyczyściłem przepustnicę i problem pomimo, że pozostał jest znacznie, znacznie mniejszy.

                            Jakby ktoś był zainteresowany, mogę podać namiar do "mojego" gazownika, którego mogę polecić.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Fazik83 Zobacz posta
                              Zmniejszyłem również przerwę na świecach z 1,1 do 0,95 mm
                              Po co?

                              Zamieszczone przez Fazik83 Zobacz posta
                              Zaraz po instalacji miałem problemy z opadającymi obrotami w momencie dojeżdżania do krzyżówki, ale gazownik zmienił minimalnie mapę, wyciął wtryski, a ja wyczyściłem przepustnicę i problem pomimo, że pozostał jest znacznie, znacznie mniejszy.
                              To po co chcesz polecać jak sobie nie poradził? Kwestia doboru wtryskiwaczy i ustawień. Nie wierzę żeby AC W03 nie radziły sobie przy krótkich czasach. Skoro obroty zdychają to albo masz nieszczelność albo zalewa gazem. Na benzynie jest dobrze? Wyłącz te dotryski benzyny. Do czego one są potrzebne? Do drenowania portfela?
                              Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                              Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                              Comment

                              Working...
                              X