Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pasek wielo-klinowy i pompa wody

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Pasek wielo-klinowy i pompa wody

    Panowie jaki polecicie mi pasek wieloklinowy do 1,8 ivtec , hatchback
    myślałem nad continentalem ale wolę cos z autopsji oraz pompę wody ?
    planuję zmiąnę ponieważ nie wiem czy było to robione na nalepce pisało ze był wymieniany płyn chłodniczy przy przebiegu 130 tyś kupiłem go z przebiegiem 149 teraz mam 160 tyś i nie wiem czy sugerować się tym,że jak był wymieniany płyn to pompa też ...

  • #2
    Pompę wody wymienia się raczej z rozrządem nie przy wymianie płynu. Jest ona napędzana przez pasek rozrządu właśnie. Nie wiem czy pisząc o pasku wieloklinowym masz na myśli pasek rozrządu, czy inne paski (klima, alternator, wspomaganie)? Continental robi dobre paski, ale ja na razie też z teorii znam tylko Niech ktoś ze starszych forumowiczów zweryfikuje jeszcze, co tu podpowiadam
    Józek! Nie daruję Ci tej nocy!

    Comment


    • #3
      myślałem nad continentalem ale wolę cos z autopsji oraz pompę wody ?
      możesz, ale niekoniecznie musisz to wymieniać, pasek rozumiem jeśli są widoczne pęknięcia i spory przebieg to można się pokusić,
      możesz kupować w ciemno conti, gates, czy szukać oryginałów bando, mitsuboshi, czy też innych jak japanparts, blueprint,bosh,dayco,skf,metzger itd.
      Używałem tych pierwszych czyli conti gates oraz bosh i nie było problemów.
      Rozrząd napędzany jest tu łańcuchem i wymaga tylko sprawdzenia napinaczy, i tyle zazwyczaj się nie rozciąga i starcza na całe życie samochodu.
      Także zmień sobie pasek jeśli ci się nie podoba i podejrzewasz jego zużycie, z pompą daj sobie spokój a rozrząd skontroluj.
      Co jakieś 120 000 km wyreguluj luzy zaworowe jeśli to konieczne.
      Mam ponad 260 000 nastukane i nic nie było wymieniane jeśi chodzi o pasek pompa czy łańcuch rozrządu. Jedynie sprzęgło klimy się skończyło.
      Wymień sobie filtry powietrza, kabinowy i tyle, dbaj o olej i ciesz się wozem.
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • #4
        ok juz wszystko wiem dzięki śliczne

        Comment


        • #5
          co z tym sprzeglem klimy? jak to sie objawialo bo u mnie cos hrabąści i nie wiem czy pompa czy kompresor klimy

          Comment


          • #6
            u mnie klima działała jak chciała, zazwyczaj przez 10 minut działała a potem sprzęgło już puszczało i przestawała, po jakimś czasie znów się uruchamiała na kilka minut i tak w kółko.
            Wymiana sprzęgła klimy wraz z cewką załatwiła sprawę i wszystko już śmiga jak marzenie.
            Oto jak wygląda bohater: (koło pasowe, sprzęgło i cewka)
            Sprzeglo-klimatyzacji_[59579]_1200.jpg
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment

            Working...
            X