Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Korek wlewu paliwa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Korek wlewu paliwa

    Panowie mam pytanie , czy przy odkręceniu korka wlewu paliwa słyszycie charakterystyczne zasysanie powietrza ? czy jest to normalny objaw czy po prostu ja mam coś nie tak . U mnie przy każdorazowym odkręcaniu korka słychać syczenie . Pytałem wielu osób i niestety zdania są podzielone . Proszę o info

  • #2
    U mnie słyszę takie zasysanie najczęsciej wtedy gdy wyjeżdże prawie cały bak. Wtedy to słychać porządne i długe zassanie. W innych przypadkach też jesłuchać, ale bardzo delikatnie i krótko.
    Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez zajceff Zobacz posta
      Panowie mam pytanie , czy przy odkręceniu korka wlewu paliwa słyszycie charakterystyczne zasysanie powietrza ? czy jest to normalny objaw czy po prostu ja mam coś nie tak . U mnie przy każdorazowym odkręcaniu korka słychać syczenie . Pytałem wielu osób i niestety zdania są podzielone . Proszę o info
      Mam tak samo jak TY !!! charakterystyczny sssyyyyyyffsffffff podczas odkręcenia korka paliwowego wg. mnie norma

      jak chcesz to mogę zapytać bo będę w aso na wymianie płynów więc mogę zapytać !!!

      Comment


      • #4
        bezwzględnie tak ma być, świadczy o tym że:
        zbiornik paliwa jest: szczelny, najczęściej efekt powstaje gdy objętość przestrzeni pustej jest większa - tu sie kłaniają podstawy fizyki, ściśliwość gazów jest większa niż ściśliwość cieczy, dlatego dla niektórych jest to niedozrozumienia jak pompa paliwa może zaciągnąć ciecz kiedy panuje takie podciśnienie ? ... ano trzeba sie wrócić do podstawówki i nie spać na fizyce.
        Korek spełnia rolę zaworu bezpieczeństwa, on upuszcza nadmiar ciśnienia wtedy gdy przekroczy wartość dopuszczalną, bak nie jest zatkany szczelnie jak butla gazowa, korek wlewu (podobnie jak korek zbiorniczka płynu chłodzącego) jest zaworem bezpieczeństwa.
        "Sssssyk", jest prawidłowym objawem działania układu paliwowego działa jak bufor w ciepłe dni wypycha w chłodne dni zasysa.
        Jeśli nie masz tego "efektu" a w zimowym okresie będziesz jeździł często na pusto to na bank po jakimś czasie masz H2O w baku !! powietrze wilgotne skropli się w przestrzeniach baku a kondensacja pary - (fizyka) zrobi swoje i potem człowiek ogłupiały ...twierdzi że paliwo jest chrzczone ... nooo niestety gówno prawda ! sam doprowadził sobie delikwent do zawodnienia baku, dlatego jak ktoś nie ma "ssssyku" to bezwzględnie powinien w zimę jeździć z bakiem wypełnionym jak najczęściej do Full, by nie wciągać wilgoci z powietrza .

        W nowoczesnych samochodach jest nawet tak że jeśli nie zakręcisz korka z charakterystycznym przeskoczeniem sprzęgła korka - "tyrkotaniem" to na tablicy wyskoczy "Check Engin" a kod odczytany wprost wskaże że masz kłopot z szczelnością układu paliwowego, tak jest np w Mazdzie 6, sam doświadczyłem.
        Tak że myślę że to już jest jasne ....ma i powinno sssssyczeć !
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Cześć.
          Zużywanie paliwa wytwarza w baku podciśnienie. W niektórych samochodach stosowany jest prosty patent z dodatkowym kanalikiem i zaworem wyrównującym ciśnienie. Przy zatankowaniu ciśnienie w baku jest równe atmosferycznemu. Zamykamy wlew. Pompa zasysa paliwo i ciśnienie w baku się zmniejsza. Zewnętrzne jest stałe a więc wyższe. Gdyby nie kompensować tej różnicy, bak w pewnym momencie został by zgnieciony ( co zresztą się zdarza przy usterce tegoż zaworu). Ma on jednak pewną bezwładność i przy sprawnym układzie ciśnienie z baku jest zawsze nieznacznie niższe od atmosferycznego. Nieco inaczej jest przy pełnym baku i wysokiej temperarurze otoczenia. Wtedy ciśnienie w baku jest wyższe i jak to Rambo7 opisał korek działa jak zawór redukujący to nadciśnienie. Wszechobecna ekologia sprawia, że spotyka się dodatkowe zbiorniki par paliwa z filtrem węglowym i wtedy redukcja ciśnienia następuje nie na zewnątrz a poprzez skierowanie tych przefiltrowanych oparów do dolotu. Ma to ten walor, że powietrze atmosferyczne nie jest zanieczyszczane. Jednak zdecydowanie częściej jest to podciśnienie.
          Tak czy inaczej - ma syczeć Rózne natężenie tego dźwięku wynika z tego, jak duża różnica ciśnień występuje w chwili otwarcia baku.
          Pzdr.

          Comment


          • #6
            Dziękuję Panowie za szybką odpowiedź , widocznie przespałem fizykę w podstawówce . Ale tak na poważnie to znajomi mnie wkręcali że mam coś popsute i dlatego spytałem . Więc się cieszę , że tak ma być

            Pozdrawiam

            Comment


            • #7
              nooo to musisz teraz ich wkręcić ...spytaj czy już pozmieniali powietrze w oponach na ....letnie?

              Ps. Powiedz im, że na Forum przeczytałeś o nowinkach zmniejszających spalanie. Zamiast powietrza czy azotu niech poproszą o zastosowanie helu. Jako znacznie lżejszy odciąża kontakt z podłożem, redukuje opory toczenia i w ten sposób nawet litr na setkę zaoszczędzą
              syriuszteam
              Last edited by syriuszteam; 25-04-2012, 12:57. Powód: rozwinięcie pomysłu Autora
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                korek wlewu

                Witam mam takie pytanie, a mianowicie gdzie mozna kupic sam korek wlewu paliwa do hondy civic 2007 2.2 ctdi? czy sa jakies uniwersalne zamienniki? czy bedzie pasował od hndy vii???

                Comment


                • #9
                  Allegro? Pelno rozbitkow jest.

                  Comment


                  • #10
                    tylko trzeba sprawdzić czy gwint jest taki sam? wiadomo że jest różnica w otworze napełniania inne pistolety a dla benzyny a inne dla diesla, na korku chyba nawet jest napis diesel.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      allegro przeszukane i nie znalazłem nic :/ jakies zamienniki?

                      Comment


                      • #12
                        coś jest czy to spasuje: https://allegro.pl/korek-wlewu-paliw...797914329.html
                        Załączone pliki
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X