Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Materiały eksploatacyjne Civic VIII gen 4D/5D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Materiały eksploatacyjne Civic VIII gen 4D/5D

    Żeby ułatwić wybór osobom szukającym, lub chcącym zmienić materiały eksploatacyjne, proponuję wpisywać tutaj materiały, części orginalne i zamienniki, które wkładamy do swoich aut.
    Proponuję, żeby unikać większych dyskusji a bardziej skupić się na meritum.
    No może dodać mały komentarz typu: plusy i minusy, jestem lub nie zadowolony, następnym razem znowu kupię lub nie...
    Zaczynam od siebie:

    Auto: HC 5D 1.8 Sport
    Olej: Mobil 1 5W50 - jestem zadowolony
    Filtr oleju: Filtron OP575 - jestem zadowolony
    Jazda: miasto/trasa pół na pół
    Przebiegi roczne 7-8 tys. km/rok
    Wymiana oleju: 15-20 tys. km lub co 1,5/2 lata
    Filtr paliwa: z serwisu Hondy
    Filtr powietrza: z serwisu Hondy
    Filtr kabinowy: z serwisu Hondy
    Tarcze hamulcowe: z serwisu Hondy - dla mnie wystarczy
    Klocki hamulcowe: z serwisu Hondy - dla mnie wystarczy
    Płyn hamulcowy: z serwisu Hondy - jestem zadowolony
    Płyn chłodzący: z serwisu Hondy - jestem zadowolony
    Opony letnie: Michelin Pilot Sport 225/45 R17 - końcówka bieżnika,wymienię na inne
    Opony zimowe: Nokian WR 205/55 R16 M+S - na śniegu OK, na asfalcie bardzo głośne, ze względu na jazdę po śniegu jestem zadowolony
    Akumulator: Banner Starting Bull (545 23) 12V, 45Ah, 330A
    Wycieraczki: z serwisu Hondy
    Żarówki mijania: H7 Philips Longer Life - na miasto OK, na trasę trochę słabe, trzeba im pomagać drogowymi i p. mgielnymi. Ze względu na długi czas życia następnym razem kupię takie same.
    Last edited by TRAFO; 15-11-2011, 08:37.

  • #2
    Honda civic 1,8 5d
    Mobil1 5/40
    Filtry hondy
    Przebieg ok.10000km rocznie wymiana co roku

    Comment


    • #3
      Auto : Honda Civic 1,8 5D 2006 ( sprowadzony w 2009 )
      Olej : Castrol Magnatec 5W/30
      Jazda : Miasto ( maksymalny przebieg 10tyś/rok )
      Reszta Orginał jak narazie , wymiana tylko klocków tył/przód - TRW

      Comment


      • #4
        Auto: HC 5D 1.8 Executive 2009
        Olej: Shell Helix Ultra Extra 5W30 - jestem zadowolony, silnik sprawuje się lepiej niż na Castrol SLX 5W30 lany przez ASO i nie spala zauważalnie oleju
        Filtr oleju: z serwisu Hondy - jestem zadowolony
        Jazda: miasto 70% / autostrada 15% / lokalne 15%
        Przebiegi roczne 15 tys. km/rok
        Wymiana oleju: co 12-15 tys. km
        Filtr powietrza: z serwisu Hondy - jestem zadowolony
        Filtr kabinowy: z serwisu Hondy - jestem zadowolony
        Tarcze hamulcowe:
        - pierwszy montaż z fabryki - bez zarzutów ale i bez fajerwerków
        - z serwisu Hondy (niby OEM Honda) - niezadowolony (rdzewienie, szybkie zużycie)
        - Ferodo Premier (300mm dla EP3) - dość zadowolony z efektywności i trwałości, niestety rdzewieją mocno
        Klocki hamulcowe:
        - pierwszy montaż z fabryki (podpisane przez ATE) - bez zarzutów ale i bez fajerwerków
        - Ferodo Premier - niezadowolony pod każdym względem - hamują słabiej od seryjnych ATE, szybkie zużycie, pylenie i do tego popiskiwanie - odradzam
        - Ferodo DS2500 - zadowolony - odczuwalnie lepsze hamowanie na zimnych hamulcach, przepaść na ciepłych, znakomita progresja; pełna kultura na co dzień i umiarkowane pylenie (klocki sportowe!)
        Płyn hamulcowy:
        - z serwisu Hondy - bez zarzutów, do codziennej jazdy nic więcej nie potrzeba
        - Motul RBF600 - niby nie da się go zagotować nawet na torze ale na tor mi tego auta szkoda więc nie wiem
        Płyn chłodzący: fabryczny - jestem zadowolony
        Opony letnie:
        - fabryczne Michelin Primacy HP 225/45 R17 - najgorsze opony jakie miałem - betonowo twarde, zero komfortu, kiepska trakcja, marne hamowanie, ciężkie, wysokie opory toczenia... za to żyły aż za długo...
        - Goodyear Eagle F1 Assymetric 2 225/45/R17 91Y - znakomita trakcja, hamowanie i trzymanie boczne, znakomite na mokrym, lekkie, niskie opory toczenia, komfortowe; głośność za to przeciętna
        Opony zimowe:
        - Continental 830 P 225/45/R17 94W - bardzo uniwersalne, na suchym i mokrym nie ustępują letnim, komfortowe i ciche, na śniegu bez zarzutów
        - w identycznym aucie kolegi - Dunlop WinterSport 4D 225/45/R17 są jeszcze lepsze na śniegu, ale ustępują Continentalom na mokrym
        Wycieraczki: z serwisu Hondy - jestem zadowolony
        Akumulator: fabryczny - jestem zadowolony, wytrzymuje nawet obciążenie od audio bez zająknięcia
        Żarniki ksenonów mijania: D2R Philips Xtreme Vision +50% - zauważalna poprawa świecenia, przyjemna intensywnie biała (ale nie niebieska!) barwa, producent deklaruje żywotność = OEM
        Żarówki H1 świateł drogowych:
        - Osram NightBreaker +90% - duża poprawa świecenia, bielsza barwa, znakomity jednolity strumień światła
        - Philips xTreme Vision +100% - światła jest niby więcej, ale nie tam gdzie trzeba - rażą znaki drogowe a oświetlenie drogi bez fajerwerków, barwa mniej przyjemna niż w Osram
        Last edited by Alix; 01-09-2013, 20:31.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #5
          Auto: HB 5D 1.8 Executive 2009
          Olej: Amsoil Signature Series 0W30 - jestem zadowolony, następny w kolejce na spróbowanie będzie Motul Eco-Energy 0W30
          Filtr oleju: KNECHT OC 617 - jest ok; następnie spróbuję OEM Hondy
          Olej skrzyni biegów: MTF Honda - jestem zadowolony
          Jazda: miasto/trasa pół na pół
          Przebiegi roczne 10-15kkm/rok
          Wymiana oleju: co 10kkm
          Filtr powietrza: Filtr stożkowy z dolotu K&N
          Filtr kabinowy: KNECHT LA 344 - jest ok
          Tarcze hamulcowe:
          - przód - Bosch - ok
          - tył - pierwszy montaż z fabryki
          Klocki hamulcowe:
          - przód - Bosch - trochę pylą, poza tym ok
          - tył - najprawdopodobniej pierwszy montaż z fabryki
          Płyn hamulcowy:
          - MILLERS Premium DOT 4 - świeżo po wymianie, póki co nic złego nie zauważyłem
          Płyn układu hydraulicznego sprzęgła - którego raczej mało kto wymienia
          - MILLERS Premium DOT 4
          Płyn chłodzący: fabryczny - jestem zadowolony
          Opony letnie:
          - fabryczne Michelin Primacy HP 225/45 R17 - do wymiany na ten sezon albo przyszły
          Opony zimowe:
          - 2 x Michelin Alpin A4 225/45 R17 na tył
          - 2 x Kleber Krisapl HP2 225/45 R17 na przód
          Wycieraczki: jakieś zwykłe, ale dają radę, nawet ładnie zbierają i nie piszczą jak znajdę opakowanie to uzupełnię
          Akumulator: jest, działa, muszę sprawdzić co to
          Żarniki ksenonów mijania:
          - Osram D2R Xenarc Original Standard 4150K - świecą dobrze, chociaż mam ochotę spróbować Cool Blue Intense 5000K
          Żarówki H1 świateł drogowych:
          - Osram H1 Night Breaker Unlimited +110%
          Żarówki świateł postojowych
          - LED
          Żarówki tablicy rejestracyjnej
          - NARVA W5W 6000K - świecą całkiem przyzwoicie, nie za mocno, biała barwa światła
          R18A2

          Comment


          • #6
            No i namówił...
            Raczej spróbuje Osram d2r Cool Blue Intense 5000K..
            Jeśli założę podzielę się opinią...

            Comment


            • #7
              Odgrzewamy kotleta..
              Auto: Sedan 4D 1.8 bieda edition 2010, nie posiada tempomatu i tych przycisków radia na kierownicy, oraz nie ma halogenów w hokeju.
              Olej: Petrocanada 5W20 - subiektywnie silnik pali dziesiąte litra mniej niż na wyższych lepkościach, bardzo gładko i cicho pracuje na dwudziestce, następny w kolejce to jakiś 5W30 lub 10W30 na lato.
              Filtr oleju: KNECHT OC 617 - używam od początku przygody z tym autem, wcześniej jakieś włoskie tutela i filtrony. Też bez problemowo.
              Olej skrzyni biegów: Shell spirax 75W80 GL4, dobrze pracuje w lecie jak i w zimie w porównaniu do starego oryginalnego można subiektywnie powiedzieć, że lewarek o kapkę ciężej chodzi w zimie ale nie ma wpływu
              Jazda: miasto/trasa przeważająco po mieście trasy rzadko
              Przebiegi roczne do 10 kkm
              Wymiana oleju: co sezon na lato i na zimę. Nigdy nie żałuję oleju zwłaszcza, że robię krótkie odcinki a to zabija olej szybciej niż się wydaje.
              Filtr powietrza: Filtr chyba JC, wcześniej japanparts, wszystko OK nie uzyskamy tu cudów, ważna wymiana co rok lub dwa.
              Filtr kabinowy: Japanparts z węglem aktywnym, polecam stosowanie takich, wcześniej zwykłe bez węgla. Ozonowanie co kilka miesięcy.
              Tarcze hamulcowe:
              - przód - oryginały chyba nissin jest to któryś komplet z kolei ja nie wymieniałem nic bo tempo zużycia jest bardzo wolne.
              - tył - pierwszy montaż z fabryki nadal bez problemu, wymagały po kilku latach interwencji w postaci czyszczenia prowadnic oraz toczenia tarcz, dalej sprawują się świetnie.
              Klocki hamulcowe:
              - przód - to co wymienia ASO także któryś komplet z kolei
              - tył - najprawdopodobniej pierwszy montaż z fabryki
              Płyn hamulcowy:
              - Organika DOT4 od lat używam i jest OK. Wymieniam co 2 lata i mam zawsze dobry płyn.
              Płyn układu hydraulicznego sprzęgła - też wymieniam co 2 lata przy okazji hamulców. Organika DOT4.
              Płyn chłodzący: Borygo Nowe, od zawsze stosuję we wszystkich autach i wszystko bezawaryjnie.
              Opony letnie:
              - Laufenn 205 55 16 indeks V, na tył Apollo indeks H. Wszystko głośne bo wyciszenie civica pozostawia wiele do życzenia i tyle.
              Opony zimowe:
              - Dayton 205 55 16 typowe budżetowe, szału nie ma ale nie zakopałem się jeszcze na nich nigdy.
              Wycieraczki: hybrydowe polskie z firmy Flash, bardzo trwałe i dobre jak się okazuje, no i cena śmiech.
              Akumulator: Jenox 45Ah śmiga już 2 rok i kręci żwawo.
              Światła mijania: HB4 od Narvy, świecą poprawnie ale szału nie robią tak jak całe te reflektory. Następne w kolejce oryginały SYLVANIA Made in USA
              Światła długie: HB3 sylvania oryginały jeszcze.
              Żarówki świateł postojowych: W5W zwykłe 5W
              Żarówki tablicy rejestracyjnej W5W barwy żółtej 3 watowe.Fajny efekt.
              4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
              Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
              https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

              Comment

              Working...
              X