Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ryski, kropki i inne rzeczy na lakierze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ryski, kropki i inne rzeczy na lakierze

    Witam wszystkich, od paru dni jestem posiadaczem Hani z 2006r. samochód nie jest nowy, posiada wiele elementów do poprawy (niestety) i stąd pytanie do WAS, pierwsze to czy bawić się w to samemu (mam na myśli zaprawki), a jak tak to skąd odczytać kod lakieru ? pytanie drugie jak się do tego zabrać? i ostatnie gdzie kupować? czy w ASO? czy też w sklepie lakierniczym ? Najbardziej rażą mnie małe ryski na błotniku (delikatne zarysowania), oprócz tego prawy róg tylni ego zderzaka jest też trochę zadrapany) a może znacie inne METODY ?

    z góry dzięki "rookie"

  • #2
    A nie da się tego spolerować ? odpryski od kamieni możesz pobawić się w zaprawki kupisz w ASO po nr vin lub nr lakieru możesz spisać z tabliczki po otwarciu drzwi kierowcy. Również znajdziesz nr lakieru pod maską. Jaki kolo auta ?

    Comment


    • #3
      Dzięki za odpowiedź, jutro zadzwonię do ASO i popytam w jakiej cenie mają kolorki i czy jest szansa (wysłania produktu) jestem z Tarnowa - niestety najbliższe ASO jest w Rzeszowie, bądź Krak, popytam jeszcze w typowych (sklepach z lakierami) może coś dobiorę (na szczęście są to małe zadrapania więc zwykła dobra zaprawka powinna załatwić sprawę)

      A co do spolerowania to spróbuje mam gdzieś nawet pastę TEMPO - może ona coś wskóra ?

      Comment


      • #4
        Hmmm Tempo porysuje jeszcze bardziej, może udaj się do jakieś firmy zajmującej się korektą lakieru.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Hmmm Tempo porysuje jeszcze bardziej, może udaj się do jakieś firmy zajmującej się korektą lakieru.
          ja polerowałem Tempo i to jakaś bzdura rysy ładnie znikają a lakier na mojej hance jest tak miękki że możn go porysować dosłownie paznokciem

          Comment


          • #6
            przetrzyj IPA i zobacz tempo maskuje rysy a nie usuwa. A polerowaniem na pewno nazwać się tego nie da.

            Comment


            • #7
              Ludzie co wy wypisujecie, przepraszam- za bzdury. Jeżeli jest rysa, która zdrapała tylko wierzchnią warstwę lakieru /metalik/, to można pastą np: bardzo dobrą pastą TEMPO. /Paluch,pasta TEMPO nic nie maskuje, jest to pasta LEKKOSCIERNA/ spolerować to miejsce i śladu nie powinno być. Jeżeli rysa jest głęboka, wydrapana jest "baza" kolor, to żadna pasta nie pomoże, również lakier zaprawkowy, którym możemy jedynie bardzo małe odpryski np: po kamykach, przykryć. Ale ślady pozostaną.
              WADE 1982, jak nie są to głębokie porysowanie można to zrobić samemu /trochę wiedzy o lakiernictwie/. Aby przywrócić mocno porysowanemu elementowi pierwotny wygląd, niestety ale trzeba go w całości pomalować.

              Comment


              • #8
                Człowieku ale z kim Ty próbujesz rozmawiać o paście tempo ? Prowadzę działalność zajmującą się korektą lakieru i prawidłowym dbaniem o auto. I nie sądzę żebyś nauczył mnie czegoś o paście tempo. Proszę dowód. I na przyszłość proszę nie ucz mnie o pastach lekko ściernych.
                Element 50/50 jak widać prawa strona poddana została korekcie lakieru:


                A tu prawa strona przejechana została pastą tempo i ZOSTAŁY USUNIĘTE WYPEŁNIACZE, KTÓRE TA PASTA POSIADA:



                Lewa strona bez korekty, środek korekta lakieru, prawa strona korekta lakieru następnie Twoja pasta TEMPO:

                Comment


                • #9
                  slang 55 bardzo dziękuje za odpowiedź, Panowie spokojnie, bez żadnych kłótni jutro podjadę do lakiernika i poproszę o "fachową radę" zobaczymy co powie, co do różnych past typu TEMPO, zaprawek to zza bardzo dużego pojęcia nie mam - dlatego proszę o radę WAS , człowiek się łapię czasem wszystkiego co może "sam zrobić" zza niewielką kwotę licząc na dobry efekt, i że na jakiś czas powinno wystarczyć..

                  Mam jeszcze takie pytanie z innej beczki a nie chce zaczynać drugiego tematu a mianowicie na mniejszym wyświetlaczu: który wyświetla spalanie, ilość paliwa w baku itd - zauważyłem że mam taką kreskę piniową tak jakby wypalony piksel ? (wypalony pionowo piksel) , czy da się coś z tym wyświetlaczem zrobić? czy po prostu już tak musi być?

                  Comment


                  • #10
                    Tym samym tonem.
                    Człowieku również nie ucz mnie. To że prowadzisz działalność nie upoważnia Cię do takiego języka. Ciekawe jaka masz opinię u klientów? chyba ich coraz mniej...
                    A teraz do sprawy. Twój wywód dotyczy ingerencji w powierzchnie lakieru w warunkach warsztatowych, co niewątpliwie związane jest z jakimiś kosztami. I bez wątpienia efekt będzie nieporównywalny, tu jest pełna zgoda. W moim tekście /wyżej/ opisałem co można zrobić samemu w warunkach domowych, nie mając całego arsenału akcesoriów służących do tego celu, a tylko minimum chęci i wiedzy na ten temat.
                    Pozdrawiam

                    Comment


                    • #11
                      WADE1982 ten wyświetlacz wielofunkcyjny lub jak kto woli komputer pokładowy, który wyświetla: chwilowe zużycie paliwa l/100km, szacunkowa odległość z jaką można przejechać przy obecnym poziomie paliwa /nie ilość paliwa w zbior./, czas jazdy od ostatniego włączenia silnika, średnia prędkość, średnie zużycie paliwa od ostatniego wyzerowania /A i B/ pod kreską poziomą: licznik przebiegu okresowego A i B, licznik kilometrów i temperatura. W temacie tej kreski: napisz jak ona wygląda, w którym miejscu, wyświetlacz jest czarny dane na biało a kreska jaka?
                      Jeżeli nie przeszkadza Ci w odczycie danych z wyświetlacza to nie ma co kombinować, przyzwyczaić się do tego i jeżdzić, gdyż wymiana obrotomierza to spory wydatek.

                      Comment


                      • #12
                        Ale ja nie mówię, że trzeba od razu zakupować pełną paletę kosmetyków i akcesoriów do nich. W domowych warunkach można osiągnąć lepsze efekty niż pasta TEMPO. Odpowiedziałem Ci takim tonem jak Ty mi. Pasta tempo rysuje lakier a nie poprawia jego stan, zostało to niejednokrotnie udowodnione. Taką pastę chwalą (nie obraź się), dziadkowie myjący auto szmatą w deszczu lub mopem. Do ręcznej pielęgnacji polecam Ci jak i również innym użytkownikom produkt Meguiar's Ultimate Compound
                        + aplikator do niego o nazwie Tri-color. Zobaczysz od razu różnicę co do pasty tempo. Do WADE1982 - niestety ale wyświetlacza nie ruszaj, ponieważ ma powłokę antyrefleksyjną, chcąc usunąć rysę (o ile jest to rysa) usuniesz również powłokę, co uniemożliwi Ci odczyty w słońcu.
                        Last edited by Paluch; 19-06-2011, 23:05.

                        Comment


                        • #13
                          Kreska wygląda, jak taki biały wypalony piksel oczywiście w dzień praktycznie jej nie widać (taka blada kreseczka na mniejszym środkowym wyświetlaczu), natomiast wieczorem można już zauważyć różnicę, (blady piksel=czarna kreska) tak jak pisałem pionowa kreska ma szerokości ok.1 mm i jest na całej długości "na mniejszym wyświetlaczu bodajże w miejscu gdzie zaczyna się literka A.....) nie przeszkadza w odczytywaniu danych ale sami wiecie............ (wszystko wqrw. na samym początku zwłaszcza jak się kupi samochód - to chciałoby się by było pięknie i kolorowo)
                          p.s. zresztą wieczorem zrobię zdjęcia to WAM pokaże.

                          Comment


                          • #14
                            Nigdy pasty TEMPO !!!! bardziej porysujesz niz spolerujesz !! Obecne lakiery sa wodne i bardzo miekie dlatego delikatnie , jesli rysa nie jest gleboka to znaczy nie wiedac bialego podkladu pod lakierem to da sie spolerowac recznie , mechaniczie z zadowalajacym efektem , natomoiast jesli jest do podkladu to nic nie spolerujesz mozna sie pobawic w zaprawki nakladane wykalaczka i pozniejsze spolerowanie efekt bedzie zalezny od wkladu pracy . Zawsze po polerce trzeba nalozyc WOSK najlepiej 2-3 cienkie warstwy !!! Do spolerowania rys polecam Meguiar's Ultimate Compound ( na glebsze rysy ) albo do odswiezenia lakieru SwirlX lub Paint Clener Step 2 , oczywiscie wszelkie korekty lakieru po wszesniejszym glinkowaniu.

                            Comment


                            • #15
                              Witam do naszych Hani stosujmy TYLKO kosmetyki najwyższej półki w/w firmy .Sam stosuję już około 1,5 roku efekty niesamowite

                              Comment

                              Working...
                              X