Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zmiana amortyzatorów a wypadnięty przegub / oska

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zmiana amortyzatorów a wypadnięty przegub / oska

    Witam, po zmianie amortyzatora z prawej strony, wziąłem się za lewa stronę. Jak chciałem go ponownie zamontować coś zaczęło blokować, w pierwszej chwili myslalem ze przegub przy kole ale ten jakby siedział jak zdjąłem gumę. Zauważyłem że guma na półosce jest w dziwny sposób wygięta,naciagnieta, inaczej niz z prawej strony.. Ktoś ma pomysł jak sprawdzic w którym miejscu jest problem , bądź jak sprawnie sobie z tym poradzić bez rozbierania wszystkiego ? Napewno problem lezy albo w przegubie przy kole albo w przegubie na polsi, tym wewnetrznym.Przegub z piasty niestety nie wychodzi , bo polos praktycznie sie nie rusza ale tarcza obraca się razem z półosią. 20250513_193627.jpg20250513_195135.jpg20250513_195139.jpg
    Last edited by kondzik251; 13-05-2025, 21:38.

  • #2
    Albo poluzuj gumę i wyprostuj albo siurnij wd 40 i przekręcisz z użyciem siły, ona mocno nie siedzi tylko pewnie korozja ją trzyma a komuś kiedyś wypadł przegub wcisnął byle jak i tak zostało.

    Comment


    • #3
      Na siłę niestety nie da rady , aby zakontowac amortyzator brakuje kilku cm i blokuje się, ani drgnie. Po czym poznac na którym przegubie jest problem ?

      Comment


      • #4
        Przepraszam źle zrozumiałem, wypadł Ci wewnętrzny przegub, pokręć go lewo-prawo, góra -dół po większych podejściach powinien wskoczyć, możesz jeszcze przez gumę go ścisnąć by krzyżak nakierować , w razie nie powodzenia, musisz gumę ściągnąć od skrzyni.

        Comment


        • #5
          Czy ta guma na przegubie wewnętrznym moze to potwierdzac? Nie wygląda tak jak z drugiej.

          Comment


          • #6
            I kolejne pytanie oprócz tego wyżej jak wybic zwrotnice od wahacza dolnego ?

            Comment


            • #7
              Najlepiej mocnym ściągaczem do sworzni. Tam dosyć mocno ten sworzeń siedzi zazwyczaj i walenie młotkiem w wahacz niekoniecznie działa.
              Ja używam SATRA S-B4CB - polecam. Są pancerne, ale trochę toporne.
              Jeśli planujesz wymianę sworznia dolnego to szukaj prasy hydraulicznej. Ostatnio prasa 20t ledwo mi wyprasowała mocno zasiedziałego drania ze zwrotnicy.

              Zamieszczone przez kondzik251 Zobacz posta
              Czy ta guma na przegubie wewnętrznym moze to potwierdzac? Nie wygląda tak jak z drugiej.
              Co chcesz potwierdzać? Na zdjęciu widać że się przegub rozszedł. Trzeba go delikatnie metodą prób i błędów poskładać. Powinno się udać bez zdejmowania gumy. Ale w ostateczności trzeba bedzie zdjąc gumę i poskładać.
              Przed zdjęcięm gumy wyczyść dokładnie okolicę z błota i piachu żeby nic się do przegubu nie dostało.
              Last edited by danthe; 14-05-2025, 12:40.

              Comment


              • #8
                A nie masz może zdjecia przegubu wewnętrznego? Nie mam specjalnie dostępu a by pomogło

                Comment


                • #9
                  Ewentualnie orientujesz się jak to jest zbudowane

                  Comment


                  • #10
                    I co to znaczy że się rozszedł

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez kondzik251 Zobacz posta
                      I co to znaczy że się rozszedł
                      jak poznasz budowę, to sobie sam odpowiesz

                      przegub to element przenoszący moment napędowy ze skrzyni na ośkę i za jej pośrednictwem na koło.
                      Moment musi przekazywać mimo różnicy wysokości i ogólnie przesunięcia koła względem samej skrzyni.
                      Działa jak przegub kardana (sprawdź sobie co to) ale ma bardziej złożoną budowę - coś jak przegubowe łożysko ale elementy wewnętrzne odbierają napęd ze skrzyni i oddają na ośkę. Jest tam coś jakby obudowa, pierścień wewnętrzny z osadzonymi kulami lub wałkami które blokując się o kolejny element przekazują napęd ale mogą się odchylać o od osi wzdłużnej i pracować bez przeszkód.

                      "rozszedł się" znaczy, że elementy wewnętrzne straciły ze sobą kontakt, że przesunęły się względem siebie a to znaczy, że współpracować nie będą lub jeśli nawet jakimś cudem będą, to krótko i zawiodą.

                      niestety, musisz sobie jakiegoś yutuba puścić, bo jeśli nie widziałeś albo nie masz technicznej wyobraźni to i tak nie załapiesz co tam siedzi..
                      Last edited by zadra; 15-05-2025, 00:10.

                      Comment


                      • #12
                        Zadra w pkt.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez kondzik251 Zobacz posta
                          A nie masz może zdjecia przegubu wewnętrznego? Nie mam specjalnie dostępu a by pomogło

                          wpisz w google: budowa przegubu homokinetycznego

                          Comment


                          • #14
                            TYLKO sposobem poprzez wywinięcie osłony.
                            Nie doradzajcie chłopakowi "trafiania" na ślepo ośką w gniazdo przez kilka godzin, bo mu trauma zostanie.
                            Nie dość że krzyżakiem trzeba trafić w 'skrzynię' to pilnować przy amortyzatorze bo będzie blokował półoś.
                            Najlepiej mieć pomocnika.

                            Comment


                            • #15
                              Waflo masz rację ale mu nie wypadł przegub ze skrzyni, tylko satelity z kielicha, i jest to spokojnie do ogarnięcia bez ściągania gumy sam się niejednokrotnie denerwuje, że niechcący wyciągnąłem, czasem z kilka razy przy jednej operacji ale jak wyciągnął poprzesuwały się satelity i jeszcze przekręcone to faktycznie trauma murowana....

                              Comment

                              Working...
                              X