Wymieniam przednie pionowe tuleje w przednim wahaczu. I tu pojawia się zagwozdka.
Do tej pory myślałem, że tuleje powinny być ustawione tak żeby trzymały sztywność przód-tył i co za tym idzie były elastyczne w lewo i w prawo. Czyli, że te części tuleji, które mają więcej gumy są odpowiednio z tyłu i z przodu i że innymi słowy ustawione są w osi pojazdu.
Po wyjęciu wahacza okazuje się, że stare tuleje ustawione są lekko pod kątem tak jak widać na poniższym zdjęciu. Czerwonymi kreskami zaznaczyłem odpowiednio oś między przednią i tylną tuleją oraz oś w jakiej ustawiona jest tuleja:
mi1FsY9.jpg
Tuleja z bliska wygląda tak:
qFL1NLx.jpg
A nowa wygląda tak:
ku8Dq0L.jpg
Co ciekawe tuleja ma również strzałki, które jednak w tym momencie z niczym mi się nie pokrywają. Ani z osią pojazdu ani z kierunkami lewo prawo. Na wahaczhu też nie widzę żadnych oznaczeń.
Jak więc ustawić te tuleje żeby było dobrze?
Nie jestem pewny czy te stare tuleje są oryginalne bo dopiero co kupiłem to auto, więc nie mam pojęcia jak to było w oryginale.
Pomocy!
Do tej pory myślałem, że tuleje powinny być ustawione tak żeby trzymały sztywność przód-tył i co za tym idzie były elastyczne w lewo i w prawo. Czyli, że te części tuleji, które mają więcej gumy są odpowiednio z tyłu i z przodu i że innymi słowy ustawione są w osi pojazdu.
Po wyjęciu wahacza okazuje się, że stare tuleje ustawione są lekko pod kątem tak jak widać na poniższym zdjęciu. Czerwonymi kreskami zaznaczyłem odpowiednio oś między przednią i tylną tuleją oraz oś w jakiej ustawiona jest tuleja:
mi1FsY9.jpg
Tuleja z bliska wygląda tak:
qFL1NLx.jpg
A nowa wygląda tak:
ku8Dq0L.jpg
Co ciekawe tuleja ma również strzałki, które jednak w tym momencie z niczym mi się nie pokrywają. Ani z osią pojazdu ani z kierunkami lewo prawo. Na wahaczhu też nie widzę żadnych oznaczeń.
Jak więc ustawić te tuleje żeby było dobrze?
Nie jestem pewny czy te stare tuleje są oryginalne bo dopiero co kupiłem to auto, więc nie mam pojęcia jak to było w oryginale.
Pomocy!
Comment