Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

prawidłowe ustawienie przedniej tulei w przednim wahaczu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • prawidłowe ustawienie przedniej tulei w przednim wahaczu

    Wymieniam przednie pionowe tuleje w przednim wahaczu. I tu pojawia się zagwozdka.
    Do tej pory myślałem, że tuleje powinny być ustawione tak żeby trzymały sztywność przód-tył i co za tym idzie były elastyczne w lewo i w prawo. Czyli, że te części tuleji, które mają więcej gumy są odpowiednio z tyłu i z przodu i że innymi słowy ustawione są w osi pojazdu.
    Po wyjęciu wahacza okazuje się, że stare tuleje ustawione są lekko pod kątem tak jak widać na poniższym zdjęciu. Czerwonymi kreskami zaznaczyłem odpowiednio oś między przednią i tylną tuleją oraz oś w jakiej ustawiona jest tuleja:
    mi1FsY9.jpg
    Tuleja z bliska wygląda tak:
    qFL1NLx.jpg
    A nowa wygląda tak:
    ku8Dq0L.jpg

    Co ciekawe tuleja ma również strzałki, które jednak w tym momencie z niczym mi się nie pokrywają. Ani z osią pojazdu ani z kierunkami lewo prawo. Na wahaczhu też nie widzę żadnych oznaczeń.
    Jak więc ustawić te tuleje żeby było dobrze?
    Nie jestem pewny czy te stare tuleje są oryginalne bo dopiero co kupiłem to auto, więc nie mam pojęcia jak to było w oryginale.
    Pomocy!
    Last edited by tecto; 04-05-2017, 09:55.

  • #2
    Zamieszczone przez tecto Zobacz posta
    Jak więc ustawić te tuleje żeby było dobrze?
    ja ustawiłem dokładnie tak jak były fabrycznie. Do ustalenia pozycji nabiłem przecinakiem na korpusie wahacza i na tulei kreski.
    tu coś będzie widać:
    Sprawdzenie zbieżności - Regulacja zbieżności - Geometria zawieszenia w civic 2001- 5

    ewentualnie tu:
    Wymiana tulei wahacza dolnego przedniego czy wymiana całego wahacza?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Dobra czyli wychodzi, że obecnie są dobrze ustawione. Wychodzi na to, że te strzałki "patrzą" na sworzeń w zwrotnicy a nie na żaden z kierunków lewo-prawo czy przód-tył.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez tecto Zobacz posta
        te strzałki "patrzą" na sworzeń w zwrotnicy
        bardzo dobre spostrzeżenie zauważ że, jak pracuje koło góra-dół to tuleja gibie się właśnie w ustawieniu gdy wycięcia "patrzą" są w osi do sworznia. Patrz na cały wahacz i wyobrażaj sobie że zamocowany jest w obu tulejach a ramię (przy sworzniu) rusza się góra - dół. Widać że tuleja musi się gibać w osi strzałek.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment

        Working...
        X