Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprezyny Eibach Pro-Kit - prawidlowy montaż w Civic VII

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sprezyny Eibach Pro-Kit - prawidlowy montaż w Civic VII

    Zakładam ten temat bo nie daje mi spokoju kwestia montażu prokita...

    Jak prawidłowo powinna być ułożona sprężyna? Czy wąskimi zwojami (tymi "ubranymi" w koszulkę) do góry, do dołu? Czy może jest to obojętne...

    Mam takie dziwne wrażenie ze u mnie są założone odwrotnie... Czy jest to technicznie możliwe? Jakie niesie za sobą konsekwencje?

    Z góry dzięki za wszelkie informacje.
    The 1st. - EJ9
    The 2nd. - ES7
    The 3rd. - FD7
    The 4th. - CU2
    ------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------

  • #2
    Moim zdaniem ta strona gdzie gęsty zwój to do dołu.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • #3
      Cris, z tego co wiem z doświadczenia z innymi autami to sprężyny zawsze są kierunkowe - mają jasno określoną górę i dół i nie można ich założyć dowolnie. Dlatego np. często na jednym końcu zwoje są gęściej ułożone a na drugim rzadziej. Ja jeszcze nie miałem okazji założyć pro-kita u siebie więc kompleksowej odpowiedzi Ci nie udzielę. Podejrzewam, że Twoje sprężyny mogą się różnić ale generalnie powinno być tak:



      Czyli zdecydowanie gęstym zwojem do góry.
      Last edited by majkel79; 10-08-2015, 14:33.
      LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
      sigpic

      Moja była Hanula... niestety ;(

      Comment


      • #4
        Przeglądając fotki jak ludzie mają pozakładane, to stawiam tak jak Majkel, gęsty zwój do góry, rzadszy ku dołowi.

        Comment


        • #5
          Wiem, że to inne auto ale zobacz tutaj: https://www.forum.subaru.pl/index.ph...ibach-pro-kit/
          Dość dobrze opisane działanie helpera w sprężynie. (post nr 8) - czyli gęstego zwoju.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #6
            Przegladam juz wlasnie wiele roznych for roznych marek i opinie so podzielone...

            Chyba sie pofatyguje i naskrobie maila do Eibacha zeby sie wyjasnilo...
            The 1st. - EJ9
            The 2nd. - ES7
            The 3rd. - FD7
            The 4th. - CU2
            ------------------------------------------------------------------

            ------------------------------------------------------------------

            Comment


            • #7
              Cris zerknij tu. Ewidentnie widać jak koleś zakłada amortyzatory.

              Tu jeszcze jedna instrukcja.
              Last edited by majkel79; 10-08-2015, 15:12.
              LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
              sigpic

              Moja była Hanula... niestety ;(

              Comment


              • #8
                Moim zdaniem jeżeli jest jakiś nadruk na sprężynie (marka sprężyn, model) to powinny one być tak zamontowane, że po założeniu na amortyzator i ustawieniu go w pionie tak jak ma być zamontowany dało się przeczytać co to za springsy.
                Ja mam tak założone H&R, że tym gęstym gwintem jest do góry, no i jakby się przyjrzeć sprężynie to można przeczytać oznaczenie modelowe na nich nadrukowane, gdy siedzą już w aucie. Jeździ się dobrze, sztywno, czuć drogę mimo iż moje auto zaczęło ostatnio "pływać" po drodze gdy jadę szybciej (wybite tuleje wahacza, które jadę w poniedziałek wymienić).
                Było Honda Civic VII EU8 D16V1
                Jest Seat Leon Cupra R310

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez vip1993 Zobacz posta
                  nadruk na sprężynie (marka sprężyn, model) to powinny one być tak zamontowane, że po założeniu na amortyzator i ustawieniu go w pionie tak jak ma być zamontowany dało się przeczytać co to za springsy
                  O ile pamiętam to tak właśnie ma być ale zadzwoń kontrolnie do Eibacha.

                  Comment


                  • #10
                    Wiadomo jak prawidłowo powinno być ?
                    Przydałaby mi sie teraz ta informacja, potwierdzona na 100%, bo zamówiłem komplet do Clio
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • #11
                      Komplet do Clio zamontowany.
                      Pasuje tak jak pisałem czyli gestszym zwojem do dołu czyli tak jak w np w Subaru.

                      Dla potomnych dajcie znac jak w Hondzie jest ?
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • #12
                        Ja ostatnio przy wymianie amortyzatorów upewnilem się że mam dobrze. Sprężyny da kierunkowe jak wcześniej pytał Majkel. U mnie akurat pasuje gęstym na dół i inaczej nie da się sprężyny założyć.

                        Tapatalk just kicked in Yo!
                        The 1st. - EJ9
                        The 2nd. - ES7
                        The 3rd. - FD7
                        The 4th. - CU2
                        ------------------------------------------------------------------

                        ------------------------------------------------------------------

                        Comment

                        Working...
                        X