Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zerwane tuleje pionowe wahacza przód EU9 - objawy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zerwane tuleje pionowe wahacza przód EU9 - objawy

    Witam,

    Nietypowe pytanie mam - tak mi się wydaje przynajmniej. Czy w szczególnym przypadku może się zdarzyć, że zerwane tuleje pionowe wahacza na przodzie mogą nie dawać jakich kolwiek objawów?
    Nie odczuwam przy prowadzeniu jakiś problemów, jedynie mam tłuczącą się przekładnie, ale to słychać tylko przy małej prędkości na uskoku poprzecznym i nic więcej w sumie nie zauważyłem, a ostatnio byłem w ASO na ścieżce diagnostycznej i mi opisali, że zalecana wymiana tych tulei. Mechanik wyraził się jasno, że są zerwane. Wymieniałem je ~30-35tys.km temu, więc się zdziwiłem podwójnie (raz, że tylko tyle wytrzymały, a dwa, że nic wcześniej nie odczuwałem i dalej nie odczuwam).

    Pozdr.
    Marek

  • #2
    Miałem podobnie- dopiero jak podniesiesz auto to widać że są zerwane, tak to żadnych objawów, aczkolwiek momentami auto trochę "pływało". Ja wymieniałem sam, poza wprasowywaniem tulei w wahacz, ale jakbym wiedział ile z tym będzie problemów to oddałbym to do warsztatu.
    Last edited by hondur87; 21-05-2015, 13:52.

    Comment


    • #3
      jak potrzebujesz naocznego potwierdzenia to: Lewar - podnieś koło przednie i skręć max na zewnątrz (tak by nie trzeba było ściągać do oględzin) i będzie widać tuleję - weź latarkę i ewentualnie poświeć do tulei - pęknięcie jeśli będzie - widać ewidentnie. Czasem czuć przy gwałtownym hamowaniu lub przyspieszaniu że ma tendencję do myszkowania a tak to nic nie czuć.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment

      Working...
      X