Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Słyszalne tarcie przy skręcie w prawo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Słyszalne tarcie przy skręcie w prawo

    Z uwagi na fakt, iż jest to mój pierwszy post - witam użytkowników Hondy Civic VII.

    Odszukałam niniejsze forum aby opisać problem jaki od jakiegoś czasu występuje w mojej Hondzie (jako że jestem kobietą, ciężko mi coś samej wywnioskować po dźwiękach).

    Od jakiegoś czasu tj. miesiąc - dwa podczas ostrzejszego skrętu w prawo, kiedy to bardziej dociążona zgodnie z fizyką jest lewa strona samochodu słychać dziwny dźwięk tarcia "czegoś" Mogłabym to porównać do tarcia chropowatego metalu o drugi bądź beton. Kompletnie nie wiem co może być tego przyczyną i jak droga/długa może być ewentualna naprawa. Dźwięk pojawia się niezależnie od tego czy dodaję gazu czy nie. Najlepiej słyszalny jest kiedy stoję na światłach i muszę skręcić w prawo (na prostopadłą ulicę). Nie mam się kogo poradzić a przed wizytą u mechanika chciałabym się przygotować na jakąkolwiek ewentualność. Bardzo Was proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    Agata.

    mod.
    Koleżanko zapoznaj się z regulaminem(https://www.civicforum.pl/showthread...egulamin-Forum) i najpierw przywitaj w odpowiednim dziale(https://www.civicforum.pl/forumdispl...edstaw-się%21) zanim zaczniesz korzystać z forum
    Last edited by grzes41gt; 14-04-2015, 18:47. Powód: literówka

  • #2
    Najlepiej unieść samochód (cały przód) i ręcznie kręcić kołami, przy skręcie. Czasem odgłosy dochodzą z klocków hamulcowych, koło może ocierać o nadkole, ewentualnie winny może być przegub (choć tutaj raczej dźwięk nie przypomina tarcia), lub łożysko w którejś piaście.

    Comment


    • #3
      Bardzo dobrze kolega sugeruje, choć przy uniesionym aucie może ten dźwięk nie byś słyszalny, ale warto od tego zacząć Warto też sprawdzić czy felga jest dobrze przykręcona, nie do uwierzenia ale ja miałem taki przypadek w Nissanie, ale mi już się tak poluzowało że na prostych kołach "szurało", tak mi mechanicy po wymianie łożyska dokręcili koło
      Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

      Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
      sigpic

      Comment


      • #4
        Co mi się jeszcze przypomniało, to czasem po wymianie klocków, jak ktoś nie uważał to można było przygiąć osłonę przeciwpyłową do tarczy, być może przy jeździe na wprost nie jest to słyszalne, za to przy skręcie może się ujawniać.
        Na pewno trzeba koła zdjąć o ile nie okaże się, że koło ocierało o nadkole, bo to widać gołym okiem jak tylko się skręci koła.

        Comment


        • #5
          A może być to spowodowane zużyciem przegubów? Na pewno wybiorę się do mechanika. Byłabym spokojniejsza gdyby to się ujawniło po zmianie kół z letnich na zimowe aczkolwiek hałasy zaczęły być słyszalne na początku marca. Dziękuję za podpowiedzi.

          Comment


          • #6
            Zużyty przegub nie trze tylko robi takie "try, try,...." bardziej nie umiem tego zobrazować Więc raczej bym to wykluczył
            Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

            Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
            sigpic

            Comment


            • #7
              U szwagra w Uno jak przegub był zerwany to właśnie najpierw było to terkotanie a na koniec przy skręcie tak strzelał, że aż kierownicę wyrywało

              Comment


              • #8
                Ale jest prosty sposób sprawdzenia przegubów jest on troche hmm... bezpośredni? (brakuje mi określenia)

                W miejscu skręcamy koła do oporu np w lewo, i ostro ruszamy, pózniej to samo w prawo. Jeśli słychać terkotanie w sensie "try try.. lub tyr, tyr " to jest to na pewno przegub.
                Jeśli nie no to trzeba podnieść auto i poszukać.
                sigpic
                Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                Comment


                • #9
                  Miałem to samo, to jest luźny sworzeń wahacza który ociera się o zębatkę ABSu U mnie pomogło spawanie sworznia do tego ustrojstwa

                  Comment

                  Working...
                  X