Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ściąganie samochodu, czy to wina zbieżności? zgiętego wahacza?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ściąganie samochodu, czy to wina zbieżności? zgiętego wahacza?

    Mam civica 1.4 z 2004r. Ostatnio zauważyłem że podczas przyspieszenia ściąga mnie w lewo, gdy ścianę sprzęgła w momencie zmiany biegu ściąga znów w prawo. Czy wystarczy ustawić zbieżność? Dodam że podczas jazdy naw prost kierownicą jest trochę skrecona.

    Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

  • #2
    Zamieszczone przez piotrek-k11 Zobacz posta
    jazdy naw prost kierownicą jest trochę skrecona.
    Więc zacznij od geometrii Piotrze, bo już samo to swiadczy że jest źle ustawiona. Ściąganie przy przyspieszaniu może wynikać choćby z różnicy ciśnień lewe/prawe koło, nierównomiernie zużytego bieżnika, i jeszcze paru przyczyn. Sprawdź te podstawowe.
    Pzdr.

    Comment


    • #3
      Ciśnienie ok, opony praktycznie nowe, w tamtym roku nie miałem takiego problemu, a może to końcówki drazkow?

      Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Takich "może" jest naprawdę kilka i bez poprawnie ustawionej geometrii można szukać i nie znaleźć. Może to być np. efekt źle przechowywanej opony która się odkształciła.To nie jest brak chęci udzielenia pomocy, tylko powrót "do korzeni". Wystarczy zaliczyć jedną solidną wyrwę w drodze i "coś jest nie tak". Widziałem odwrotnie założoną oponę kierunkową która odwiedziła kilku "mechaników" i nikt na to nie zwrócił uwagi. Natomiast szukano intensywnie luzów, zagięć, oporów itd.
        Musisz od czegoś zacząć, a przy ustawianiu geometrii można też sprawdzić zawieszenie. Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy, zacznij od najprostszej sprawy jaką jest przerzucenie opon tył/przód i sprawdzenie czy coś się zmieniło w prowadzeniu.

        Comment


        • #5
          Opony są ok, w tamtym roku miałem tak samo założone i był problem tylko z ściąganiem w lewo. A jest możliwość że to są łączniki stabilizatora?

          Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            Podstawa - zbieznosc. Dlaczego? Kierownica skrecona, masz tutaj istny komunikat ku temu zeby zrobic zbieznosc/geometrie.
            EX Civic FN1
            EX Civic ED7
            EX Civic EP2
            EX Civic FD7 FL
            EX Civic FN2
            EX Civic FG1
            EX Civic FD7
            EX Civic EM2
            EX Accord CL3
            EX Accord CG8
            EX Civic MB6
            EX Civic MB4
            EX Civic MB2

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
              Wystarczy zaliczyć jedną solidną wyrwę w drodze i "coś jest nie tak".
              mam pytanie do tej kwestii, ostatnio wymieniłem kilka elementów zawieszenia. Stan techniczny zawieszenia pod kątem, opon, amortyzatorów, drążków, łączników, tulei mam na 100% w porządku a mimo wszystko na badaniu nie wychodzi mi "prostokąt" - powstaje minimalne przesunięcie prawego przedniego koła.
              Pytanie takie (o mozliwość nie pytam bo możliwe jest wszystko) tylko czy faktycznie ktoś kiedyś skrzywił wahacz przy wpadnięciu w dziurę, studzienkę wyrwę itp.
              Sprawdziłem i zrobiłem już wszystko co można, zostaje tylko teoria skrzywionego wahacza - czy to jest faktycznie realne? że podczas jazdy mogłem (5lat nie pamiętam) wpieprzyć sie w taką dziurę lub za ostry najazd na krawężnik że doszło do minimalnego zgięcia metalowego wahacza ??? Miał ktoś taki przypadek?

              Namaluję ręcznie obraz co wyszło na zbieżności.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment

              Working...
              X