Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

EU77 2001 HB Czy tylne koła maja regulacje kąta pochylenia kół?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • EU77 2001 HB Czy tylne koła maja regulacje kąta pochylenia kół?

    Po wymianie sworzni i tulei wahacza majstry robiły zbieżność. No niby wszystko gra ale tylne opony maja przyciemnione ranty. Na wydruku prawe koło na czerwono -01*47' lewe -00*50' w zielonym, komputer wskazuje że zalecane to -00*47 oba koła gdzie tolerancja wynosi 00*45'
    Ale byłem u majstrów żeby zapytać czemu tego nie wyregulowali odpowiedź brzmi że nie ma regulacji kąta pochylenia tylnych kół. Więc po co komputer to pokazuje? Jestem mocno wkurzony. I jeszcze jedna rzecz mechaniory "kowale" twierdzą że oś przednnia nie ma wpływu na ustawienie osi tylnej wiec czemu na wydruku przed regulacją są wartości (oś tylna) -00*50 -01*40 a po regulacji -00*51 -01*47 mimo tego że tył nie był ruszany? Jeśli to kogoś interesuje mogę zeskanować cały wydruk i wrzucić na forum.
    Zawieszenie tylne sprawdzone i ok.
    Last edited by Krzysztof1969; 08-05-2012, 20:57.

  • #2
    mieli racje, komputer na stacji pokazuje bo takie ma oprogramowanie że pokazuje, ale moim zdaniem to nic nie znaczy.

    z pewnych informacji które posiadam:

    Geometria kół
    W zawieszeniu może być regulowany kąt pochylenia przedniego koła oraz zbieżność przednich i tylnych kół. Wszystkie wymienione regulacje są ze sobą ściśle związane. Na przykład podczas regulacji zbieżności zmienia się kąt pochylenia kół. Dlatego zawsze po regulacji pochylenia lub zbieżności należy wyregulować geometrię przednich kół.


    Więc: Czy tylne koła maja regulacje kąta pochylenia kół? Wynika z tego że nie mają. Nie ma regulacji kąta pochylenia tylnych kół.

    Możliwe opcje to:

    Koła przednie:
    - Sprawdzanie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
    - Sprawdzanie kąta pochylenia przedniego koła
    - Sprawdzenie zbieżności kół przednich
    - Sprawdzanie kąta skrętu kół
    Regulacja tylko:
    - Regulacja pochylenia przedniego koła
    - Regulacja zbieżności kół przednich



    Koła tylne:
    - Sprawdzanie kąta pochylenia tylnego koła
    - Sprawdzanie zbieżności kół tylnych
    Regulacja tylko:
    - Regulacja zbieżności kół tylnych



    Zamieszczone przez Krzysztof1969 Zobacz posta
    (...) niby wszystko gra ale tylne opony maja przyciemnione ranty.
    co do tej części wpisu to wszystko wskazuje na to, że częściej, zdecydowanie częściej jeździsz sam niż z "balastem" .
    Gdybyś miał często dociążony tył, trochę w bagażniku i przynajmniej 2 osoby na tylnej kanapie to opony ścierały by się równo po czole opony a nie po rancie, docisk w kg na tył "koryguje" to co nie da się regulować w tylnym zawieszeniu.
    Gdyby była możliwość regulacji kąta pochylenia tylnych kół, ustawiłbyś na "0" ale jak byś woził "balast" to byś miał przyciemnione wewnętrzne ranty, sytuacja by sie odwróciła .
    Tak że myślę możesz uspokoić swego nerwa... , dodam że mam tak samo, czyli wszyscy (latający w 90% na pusto) mamy tak samo "przyciemnione" tylne ranty opon.

    Pewnie kiedyś widziałeś "Kamaza" lecącego na pusto, jego koła schodzą się do wewnątrz właśnie po to że jak go załadują to mu sie "nogi prostują" dociążenie koryguje ten kąt. Jak by miał przed załadunkiem równo to po załadunku by miał na zewnątrz "rozkraczone nogi" .


    Aby jeszcze bardziej Cię uspokoić to w Książce Obsługi w Dziale o Oponach wyraźnie pisze że należy przekładać opony i to w konkretny sposób !!! namalowane jest jak to robić. - zerknij do niej .

    np.:
    oponę trzeba zdjąć z felgi prawej-przód i założyć w tym samym kier. toczenia! na lewą-tył
    Czyli:
    Lewe przednie >> na >> Prawe tylne
    a
    Prawe Przednie >> na >> Lewe tylne

    po co ?? a no po to - bo przody masz "zjechane" po wewnętrznych krawędziach a tyły po zewnętrznych.
    Więc wszystko to po to - by opony dłużej posłużyły i zrekompensować ich nierówne ścieranie.


    podsumowując, pojechałeś na ustawienie zbieżności bo zauważyłeś nierówne ścieranie opony, a wnioski są niestety po wszystkim takie że nie zawsze to wina zawieszenia a warunków i okoliczności użytkowania samochodu - czyli: np. latania w 90% na pusto .
    Last edited by rambo7; 17-11-2014, 07:39. Powód: uzupełnienie
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Wszystko prawda i pewnie masz racje. Pojechałem bo coś mi bije jakby z przodu. Właściwie czepiałem się wszystkiego. Łącznie z czerwonym wydrukiem tylnego koła. Pojechałem więc to sprawdzić a przy okazji wyjaśnić to i owo. Nic nie wyjaśniłem a bicie słyszę dalej. Opony wyważone. Spróbuje jeszcze zamienić je miejscami. Jak to nic nie da to zapytam w Hondzie ponieważ niedługo się do nich wybieram w związku z terkotką skrzyni. Wiem że się zamienia miejscami lecz nie wszyscy to robią.

      Comment


      • #4
        Nie zgodzę się z tą teorią "że mam tak samo, czyli wszyscy (latający w 90% na pusto) mamy tak samo "przyciemnione" tylne ranty opon" bezdura, bezdura i jeszcze raz bezdura. Mam w swoim civiku 2003 rok (82000 przebieg, 80% na pusto no chyba że dodamy psa rasy sznaucer miniatura na tyle jako obciążenie) od nowości te same opony zimowe - prawie zero widocznego zużycia i 3 sezonowe opony letnie w których żaden magik nie znajdzie żadnych startych rantów i nie odróżni po zdjęciu które były z przodu a które z tyłu.
        Poza tym chodzi wam o karosaż - pochylenie kół tylnych civic przed lift wynosi za książką: -0*45' , lub -0*38' ( samochody z wysokim prześwitem), a skoro jest to podane to tak trzeba ustawić i zmienić mechanika który twierdzi że nie ma takiej regulacji.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez fotok1 Zobacz posta
          Nie zgodzę się z tą teorią "że mam tak samo, czyli wszyscy (latający w 90% na pusto) mamy tak samo "przyciemnione" tylne ranty opon" bezdura, bezdura i jeszcze raz bezdura.(...)
          to nie jest teoria - to są fakty kolego, za mało masz doświadczenia w tym temacie, objeździsz swoje opony jeszcze trochę - to zobaczysz na własne o czy to czego dziś jeszcze nie wiesz i nie zapominaj o punkcie 5 Regulaminu pisząc tak mocne słowa.
          (Masz małą po wielokroć niezgodność z Regulaminem Pkt 11. "bezdura" się pisze bzdura).


          Zamieszczone przez fotok1 Zobacz posta
          (...)skoro jest to podane to tak trzeba ustawić i zmienić mechanika który twierdzi że nie ma takiej regulacji.
          ale na kogo chcesz zmienić? na idiotę, który grzebie tam gdzie nie ma regulacji?! ...co jest podane? jak to ustawisz? jak? kąty są podane owszem dla sprawdzenia a nie regulacji! jeśli rozjeżdżają Ci się pomiary nominalne (które i tak mają tolerancję) to masz do wymiany elementy tylnego zawieszenia a nie regulacja kąta - której nie ma! człowieku, nie pisz takich głupot bo jeszcze ktoś pomyśli że sie na tym znasz.
          Zmienić to Ty musisz książki z których czerpiesz takie bzdury! przypuszczam że nie masz pojęcia o tylnym zawieszeniu civica stąd gafa.
          ...ale jak chcesz będziesz miał okazję do udowodnienia swoich racji, rozumiem żę będziesz pisał nowy rozdział pt. jak sie reguluje kąt tylnych kół w civic...nooo i jeszcze weź przekonaj do tego producenta ! ASO, a potem jeszcze napisz książkę że Słońce krąży wokół Ziemi i broń tego jak niepodległości! od razu mówię że to na tym Forum nie przejdzie.


          Zamieszczone przez fotok1 Zobacz posta
          (...) a skoro jest to podane to tak trzeba ustawić
          jeśli chciałbyś się mądrze wypowiedzieć i odnieść do tego co sam napisałeś, to najpierw napisz mi jak to sie robi? jak dokonać regulacji kąta pochylenia tylnego koła? - proszę bardzo: tłumaczy i opisuje: fotok1
          - słuchamy...
          - bo bardzo ciekawy jestem. Jeśli zaczniesz od polemiki to od razu Ci mówię że na moją autorską cenzurę sie nadziejesz, tak że zacznij od Instrukcji albo się nie wypowiadaj.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Obaj macie bite wozy wiec najpierw wizyta u dobrego blacharza i naciągniecie tylu, a nie gadanie że ten typ tak ma! Następnie pomiar i wymiana zużytych elementów tylnego zawieszenia. Jeśli nie bite, to sprawdźcie sobie łożyska, zmieńcie koła na seryjne, dopompujcie opony!

            I jeszcze jedno darcie wewnętrznej części bieżnika występuje przy zbyt małej zbieżności ( i odwrotnie: zewnętrzna - zbyt duża wartość).
            Jedno i drugie nie ma żadnego związku z pochyleniem kół.
            Last edited by Karl1985; 11-05-2012, 09:02. Powód: łącz posty, używaj do tego opcji edycji.

            Comment


            • #7
              OK, zgodnie z Regulaminem stosuj po sobie Edit - proszę.

              Tak oczywiście... mój był składany z 6-sciu do kupy cuzamen... każde koło jedzie w inną stronę...

              w zeszłym tygodniu byłem na zbieżności (wstawię wydruk) - facet stwierdził że niektóre z fabryki tak nie wychodzą jak mój jest ustawiony.

              dobra ... to już pogadaliśmy .... a teraz pytanie mam o tego "mechanika" na którego mamy zmienić - bo tu partacze u kolegi Krzysztof1969 jak widać kompletnie sie nie popisali , albo na Twoją instrukcję ustawiania kąta pochylania tyłu - nadal czekam!? ... bo jest to dla mnie (i pewnie nie tylko) bardzo wręcz niezmiernie interesujące!
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                img006.jpgWygląda na to że rozpętałem burzę całkiem nie chcąc takiej ostrej wymiany zdań. No cóż z tego co wiem o moim aucie to nie było bite. Pytałem o to wielokrotnie mechaników przy różnych wymianach. Wszystkie szyby oryginał jeśli to może w jakimś stopniu o tym przesądzać. Co do zbieżności zauważyłem bo w końcu pojechałem jeszcze raz na wyważarkę że leje tylni amortyzator prawy. Może to jest przyczyna chodź jak napisałem wcześniej, szarpaki nie wykazały zużycia elementów, zawieszenia tylnego. Przód był robiony, tuleje i sworznie wahacza i właśnie dla tego była regulowana zbieżność. Ponowna regulacja chyba nie ma sensu dopóki nie wymienię amorów z tyłu. Zamieszczam tym czasem skan z wydruku.
                Wypowiedz Rambo nieźle mnie rozbawiła hehehe!!
                Last edited by Krzysztof1969; 10-05-2012, 20:11.

                Comment


                • #9
                  nie ma jak bystre podpowiedzi jasnowidza mamy bite wozy, albo łożyska skośne, albo koła fabryczne muszę zmienić na..... seryjne i... tyle!

                  no i już sam człowiek sie zagubił w zeznaniach darcie wewnętrznej części bieżnika występuje przy zbyt małej zbieżności - nooo ameryka sie odkryła... dawaj mi tu tego fachowca co to potrafi ustawić kąt tylnych kół! ...a nie znecasz sie nad biedakami co mają posklecane padaczki z 6-ciu !
                  związek ma... może nie ma... a Instrukcji ustawienia kąta jak nie mamy tak nie mamy jeden wóz się znalazł w polsce co lata lepiej niż fabryka ustawiła.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Dobre ... Hehehe! No cóż nie znam się na tym aż tak i pewnie łyknąłbym to. No i mieszane uczucia co do fachowców bo co prorok to inne zdanie. Kurcze najlepiej to wszystko robić w ASO i wtedy przynajmniej ma się poczucie że Cię w trąbe nie robią. Tylko skąd na to brać ? Ja kupiłem to auto właśnie po to żeby nie jeździć po serwisach bo biedny człowiek ze mnie.

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez Krzysztof1969 Zobacz posta
                      Dobre ... Hehehe! No cóż nie znam się na tym aż tak i pewnie łyknąłbym to. No i mieszane uczucia co do fachowców bo co prorok to inne zdanie. Kurcze najlepiej to wszystko robić w ASO i wtedy przynajmniej ma się poczucie że Cię w trąbe nie robią. Tylko skąd na to brać ? Ja kupiłem to auto właśnie po to żeby nie jeździć po serwisach bo biedny człowiek ze mnie.
                      Cześć
                      Gratuluję wiary w ASO
                      Regulacji kąta tylnych kół w znaczeniu "tu podkręcić tam poluzować" nie ma. Widać natomiast wyraźnie z wydruku, że ustawienie przodu spowodowało pogłębienie pochylenia prawego tyłu o -7" i teraz to już więcej niż tolerancja razy dwa. Jeśli tak jest jak widać, moim zdaniem musisz mieć jednak jakiś luz z tyłu z prawej strony. Zauważ, że lewy tył też się ruszył, ale o błąd wskazania 1" i to w granicach normy.
                      Jeśli masz w planie amory, to zrób to jak najszybciej i sprawdż, czy i jak się zmieni geometria. Przy okazji zobacz, czy nie widać uszkodzeń wahacza, choć ta zmiana kąta pochylenia po regulacji przodu wskazuje raczej na ruchomość elementów . Jeśli po amorach pomiary bedą podobne, spróbuj "ręcznie" zmienić kąt pochylenia naciągając koło i powtórzcie pomiar . Nie powinno się to udać i pomiary muszą być identyczne jeśli zawieszenie jest OK w sensie stabilności łączeń.
                      ( Może jak w starych samochodach masz regulację długością wahacza ? Nawet niektóre merce tak miały o renówkach nie wspomnę. )
                      Jedno jest pewne, przyczynę tego stanu rzeczy musisz zdiagnozować i wyeliminować choćby po to, żeby zaoszczędzić na oponach i łożysku. Teraz obciążane są pod zdecydowanie nieodpowiednim kątem. Cierpieć będą też tuleje, w których elementy gumowe są raczej do tłumienia drgań a nie do stałego naciągania lewo-prawo.
                      Pzdr.
                      Last edited by syriuszteam; 11-05-2012, 15:47. Powód: literówki

                      Comment


                      • #12
                        Tak tez uczynię tylko muszę zakupić te amortyzatory a to wydatek rzędu 400zł plus wymiana i zbieżność, razem jakieś 650-700zł. Nie stać mnie aby to wszystko czyli łożyska skrzyni i co tam jeszcze wyjdzie robić na raz więc będzie musiało to poczekać. Najpierw skrzynia.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Krzysztof1969 Zobacz posta
                          Najpierw skrzynia.
                          Rozważna decyzja
                          Tak popatrzyłem jeszcze na wydruk, przeczytałem posty ( łącznie ze swoim ) i jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia mi się nasuwa. Piszemy o amortyzatorach i ok, ale tak naprawdę to przy ich wymianie porównaj sprężyny. Amortyzator kontroluje ruch sprężyn i jeśli on sam wymaga wymiany, to nie można wykluczyć osłabienia i "zbicia" sprężyny, która z nim współpracowała. Słabe tłumienie amortyzatora w czasie jazdy nadmiernie ją obciąża . Przy sprawdzaniu geometrii podwozia amortyzatory " lenią się " i zajmują określoną pozycję wymuszoną przez sprężyny. Więc przy wymianie amortyzatorów, kiedy sprężyny będą zdjęte, masz dobrą okazję do precyzyjnego porównania ich długości.
                          Pzdr.

                          Comment


                          • #14
                            Nie sądzę aby dało się ją zbić zwłaszcza z tyłu ale zobaczę przy wymianie.

                            Comment


                            • #15
                              Sorry za link z innego forum ale może się przyda: https://www.civicklub.pl/forum/showt...42#post1726842



                              Edit:

                              fotok1 ....nie męcz się i nie bierz do siebie ...trochę żeśmy pożartowali ...
                              Dzięki za link zawsze to więcej wiedzy na dany temat, ale umówmy się jasno to co tu wklejone jest tekstem:
                              20. pochylenie tylnego koła (...) to, to nie jest regulacją pochylenia kąta tylnego koła we wpisie #9 kolega młoodzian to wyjaśnił: do regulacji pochylenia kąta musisz mieć camber kita na tylne koła czyli tzw. regulowane cukierki czego w serii nie ma.

                              jeśli to jeszcze za mało jest JASNE to poszukaj jeszcze gdzie indziej...


                              r7.

                              edit:
                              https://www.civicforum.pl/showthread...2a-z-ty%C5%82u

                              Last edited by rambo7; 17-11-2014, 07:56. Powód: dopisek.

                              Comment

                              Working...
                              X