Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana sworznia zwrotnicy.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana sworznia zwrotnicy.

    Witam.Jak w temacie .Czy ktoś robił to samodzielnie?Da radę wyjąć sworzeń bez ściągacza?Jeżeli nie ma takiej możliwości to podajcie link do jakiegoś ściągacza z allegro, który będzie pasował to bym sobie to sam zrobił.Wole kupić ściągacz i wymienić to sam niż płacić mechanikom bo oni więcej robią przeważnie szkody niż pożytku :/

  • #2
    Bez ściągacza też można spokojnie samemu wymienić sworzeń. Wyjmujesz zwrotnicę z auta, zdejmujesz pierścienie zabezpieczające i młotkiem wybijasz sworzeń, montaż nowego w odwrotnej kolejności.
    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

    Comment


    • #3
      W takim razie jutro rano się za to biorę

      Comment


      • #4
        dobrze jest wsadzić wyjetą zwrotnicę w imadło i wtedy wybić sworzeń

        Comment


        • #5
          Wyszedł bez większych problemów.Cała robota to 2 godzinki i parę groszy w kieszeni Niestety jeszcze coś mi lekko piszczy przy skręcaniu jak stoję,albo wolno jadę.Orientuje sie ktoś co to może być?

          Comment


          • #6
            Może któryś klocek ociera o tarczę, zdemontuj zacisk, oczyść jarzma i przesmaruj ślizgi.
            Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

            Comment


            • #7
              Ale klocek to by tarł chyba cały czas ,a to wyraźnie słychać tylko podczas skręcania i po zatrzymaniu kierownicy po skręceniu jeszcze przez ułamek sekundy.Tak jakby jakas guma? Koncówki drążków miałem wymieniane ,wiec raczej chyba nie to (chyba że się tak szybko rozwaliła końcówka drążka?).... więc co może skrzypiec(piszczeć) przy skręcaniu?

              Comment


              • #8
                Piszczała guma przy mocowaniu amortyzatora bo łozysko MCphersona sie słabo kręciło.Nasmarowałem smarem stare łożysko i już ponad miesiąc jest git

                Comment


                • #9
                  W internecie można przeczytać przypadki urwania, ukręcenia, wypadnięcia (sworznia wahacza przód-Macperson) jest to niebezpieczne i przy większej prędkości może skończyć się tragicznie.

                  W kwestii sworznia zwrotnicy (sworzeń wahacza) to jest tam gumowe uszczelnienie.
                  Trzy lata temu podczas konserwacji zauważyłem, że gumowa osłona sworznia podczas skręcania kół jest skręcana.
                  W ostatnim czasie zauważyłem, że guma osłony jest popękana do połowy grubości gumy, dlatego postanowiłem ją wymienić.

                  Osłona powinna obracać się na sworzniu przy wahaczu a nie być skręcana (u mnie tak było bo guma przywarła na rdzy do sworznia i wahacza) warto sprawdzić czy guma się obraca przy skręcaniu kul i przesmarować (trzeba ją unieść delikatnie od dołu dwoma śrubokrętami jak jest rdza dać nafty i wyskrobać rdzę pod gumą nałożyć smaru pomiędzy powierzchnie trące najlepiej strzykawką 2cm^3)!!!
                  Jeśli guma się rozerwie to sworzeń może szybko się skończyć!!!

                  Według mnie przy naszych warunkach drogowych powinno się to smarować przynajmniej raz na rok ale w instrukcji nic nie ma na ten temat?

                  Jeśli guma się przyklei do wahacza to jest bardzo skręcana i po krótkim czasie może dojść do jej rozerwania (u mnie tak wytrzymała ponad trzy lata).
                  ////////////////////////////////////////////////////////////
                  Obecnie wymienię z obu stron niestety taka gumka w serwisie kosztuje 8.5Euro+23vat=47zł czyli tyle co cały sworzeń CTR, niźli zdziercy.

                  Niestety nie udało mi się wybić sworzni, że względu na brak odpowiedniego ściągacza tylko przesmarowałem (pod uszczelką było pełno rdzy i piachu) w najbliższym czasie kolejne podejście. W gumkach był czysty smar bo po jej przyciśnięciu trochę wyszło dołem.
                  ////////////////////////////////////////////////////////////
                  Oryginalny smar w sworzniu był czerwonawy podobny do "Ultimate Racing" ale nie wiem czy to może od rdzy która podeszła albo tam dają miedziany z drobno mieloną miedzią. W serwisie mówili żebym dał grafitowy albo molibdenowy???

                  Posmarowałem smarem "Carlube EP2 Complex".
                  Swozen.jpg

                  Do wymiany uszczelki potrzebne są ściągacz np: YATO YT-0612 i przyrząd do zakładani uszczelki jak na zdjęciach.
                  Żeby ściągacz podszedł trzeba skręcić koło przodem do środka, zdjąć zacisk hamulcowy, wtedy można założyć ciągacz od strony zacisku. Ściągacz wymagał też lekkiego podtoczenia powierzchni pod widełkami.
                  Sciagacz.jpg

                  Użycie samego ściągacza jest niewystarczające można nim zmiażdżyć śrubę sworznia (nawiercone otwory) dlatego została użyta śruba na sworzeń i podkładki jak na zdjęciu. Po napięciu ściągacza trzeba walić ostro młotkiem, najlepszy efekt dało walenie od góry w wahacz po drugiej stronie od ściągacza. Użyłem dwóch małych młotków jeden przystawiałem w miejsce spawu a drugim ostro napi.....łem.

                  Przyrząd do zakładania uszczelki i jego użycie
                  Przyrzad.jpg
                  PrzyrzadU.jpg
                  Stara gumka.
                  Gumka.jpg

                  Pomiędzy nową uszczelką a sworzniem nie przechodzi smar, natomiast uszczelnienie w starej było wytarte, zabite rdzą i przepuszczało smar. Miejsca z korozją wyczyściłem papierem ściernym zabezpieczając sworzeń przed dostaniem się pyłu papierem, taśmą.
                  Do sworznia dostawały się niewielkie ilości wody od góry bo smar był zabielony z jednej strony.
                  ////////////////

                  Smaru trzeba nałożyć dość dużo do gumki i na sworzeń tak, żeby gumka się nie zapadała, nie tworzyło się podciśnienie, ale według mnie gumka nie powinna też być zbytnio napompowana smarem bo będzie bardzo mocno naciągana i dociskana do wahacza (po założeniu gumki przyrządem nadmiar smaru można wycisnąć dołem na uszczelnieniu).

                  W jednym serwisie w Krakowie a wydzwaniałem po kilku doradził mi żeby nałożyć dużo smaru co uważam za słuszną uwagę, ze smarem grafitowym jakoś nie mogę się zgodzić. Jedynie smarem grafitowym posmarowałem powierzchnie pomiędzy gumką a wahaczem dolnym.
                  Last edited by Frenk15; 20-05-2012, 23:52.

                  Comment


                  • #10
                    Witam.Panowie mam problem.Przyszła pora na wymianę sworznia zwrotnicy. Zdemontowałem zwrotnicę z autka i za nic nie mogę wymontować tego sworznia. Sworzeń jest jeszcze fabryczny, przez 10 lat nic nie było ruszane.Nie ma żadnego pierścienia zabezpieczającego, sworzeń ani drgnie.Zawiozłem zwrotnicę do warsztatu żeby prasą wycisnęli sworzeń,ale powiedzieli, że do prasy zwrotnica nie podchodzi, coś za szerokie czy za wąskie i zrezygnowali z tego.Gość powiedział, że można sprobować młotkiem ale jest ryzyko, że zwrotnica pęknie.Moje pytanie brzmi jak sobie z tym poradzić samemu i w którą stronę wypychać sworzeń.W stronę półosi czy w dół w kierunku podłoża? Wszystko zmontowałem spowrotem bo trzeba czymś jeździć, a osłony gumowej tam w ogóle nie ma bo się wysypała.Proszę o pomoc jak sobie z tym poradzić.Czy może rozwiercić sworzeń, czy może da się go jakoś wycisnąć.

                    Comment


                    • #11
                      jak u mnie wymieniali sworzeń dolny to wybijali stary młotkiem od strony nakrętki wyszedł bez problemu a też był od nowości

                      Comment


                      • #12
                        Dzięki za odpowiedź.Będę musiał zaryzykować i spróbować młotkiem.

                        Comment


                        • #13
                          Mój patent na wybicie sworznia ze zwrotnicy: trójnik stalowy 3/4 cala do łączenia rurek CO + kawałek rurki z gwintem. Wkręcamy rurkę w środek trójnika, nakładamy trójnik na bolec ze sworznia tak, żeby opierał się na gumie, opieramy zwrotnicę na imadle i walimy młotkiem w trójnik. Rurka służy nam za rączkę, która pomaga nam utrzymać trójnik w miejscu. Oczywiście po takim wybiciu sworzeń jest do wyrzucenia.
                          Niestety założenie nowego sworznia nie było możliwe bez użycia prasy, mechanik zrobił mi to za 10zł.

                          Comment

                          Working...
                          X