Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zatkany katalizator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zatkany katalizator

    Witam forumowiczów.
    Chciałbym zapytać co myślicie o preparatach (na przykład liquj Moly lub K-2) do udrażniania przytkanych katalizatorów. Nasze Hanie VII maja już swoje lata i eksploatowane jak moja na krótkich odcinkach na pewno katalizatory mają prawo być przytkane. Na you yubie są filmiki o działaniu tych preparatów.
    Ale może ktoś stosował te preparaty w Hondzie i jakie efekty uzyskał.
    Pozdrawiam i liczę na jakieś porady i doświadczenia w tym zakresie.

  • #2
    ale co się dzieje? ... masz jakieś kłopoty z tym elementem? świeci Check Engine? auto kicha prycha szarpie?
    KAT po latach się starzeje i jest wypalony i jego kondycji żadnym preparatem nie przywrócisz. Aby kat był zdrowy dłużej, to dbaj o silnik by nie brał oleju, przepalony olej w katalizatorze skraca jego życie nieodwracalnie.
    Lepiej zalej lepszego paliwa niż wierz w bajki i reklamę.
    W ogóle to się ciesz że masz i działa i pilnuj się:
    Kradzieże katalizatorów w Hondach

    2 dni temu miałem info.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam. Po kolei prezesie engine check świeci przy jeżdzie w koło przysłowego komina (odcinki 3 km ,postój 8 godzin i znowu 3 km). po przejechaniu ostatnio trasy ponad 300 km autostradą check zgasł i pare dni było okey, Samochód nie bierze oleju a paliwa nie widział innego niż 98. a tak na marginesie to kat z biegiem lat się przytyka a nie wypala, ponadto po uruchomieniu zimnego silnika czuć i to mocno nie spaloną benzynę.
      Podobne objawy oglądałem w programie Klimka" naprawy nie do naprawy" gdzie kat okazało się był kompletnie zabity. Zdaje sobie sprawę że nic nie przywróci sprawności kat do wartości optymalnej ale pisząc tego posta miałem na myśli dodatek do benzyny który działa podobnie jak w dizlach dodatek do wypalanie cząstek stałych w DPF-ie.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez jurekwal Zobacz posta
        Samochód [...] paliwa nie widział innego niż 98.
        niedobrze, twój bolid jest przystosowany wystrojony fabrycznie do paliw max 95. Czyli mniej mu zaszkodzi 86 niż 98. Stosując te paliwo nie masz żadnej korzyści, ani na mocy a nawet możesz mieć mniej KM ani jednego argumentu na plus, no może poza tym że tylko niektóre stacje posiadają PB 98 z 7% dodatkiem wyciągów z roślin a większość paliw to 10% bio (alkoholu).
        Zamieszczone przez jurekwal Zobacz posta
        a tak na marginesie to kat z biegiem lat się przytyka a nie wypala
        ... kto Ci to powiedział? , wmawiasz to sobie? ... bo nie wiem skąd wziąłeś te wiedzę . Spokojnie... nie to że będziesz się czuł tu zaraz dotknięty i się obrażał. Poczytaj na spokojnie, nie słuchaj bredni. Wiedza jest ogólnodostępna i warto ją posiadać choćby po to by nie psuć auta.
        ok, no to jeśli: mocno czuć niespaloną wachę na zimnym to zastanów się, nie słuchając co mają do powiedzenia fachowcy? ...co byś obstawiał? ...tak, zgadza się, zbyt bogata mieszanka powoduje smrodek niespalonej benzyny do tego pojawia się Check Engine i nie będę prorokiem jak to będzie kod DTC P0172. Bo to jest oczywista oczywistość.
        Cały ten obraz wpisuje się w twoją sytuację którą opisujesz: czyli na krótkich odcinkach błąd sondy mówi: zbyt bogata mieszanka wywala kod śmierdzi. I żadne 98 tu nie pomoże a nawet zaszkodzi ... czyli wali wszystko w kata który dodatkowo jest wypalany z powodu zbyt wysokiej temperatury, czyli za niedługo wypalisz go (a nie zatkasz) i nic z nie go już nie zostanie - zostanie zdemolowany, albo co najgorsze on już jest wypalony i kod będzie nie od Sondy a od samego kata - o kodzie informującym że jego koniec właśnie nastąpił.
        Nadzieję daje to że po trasie CE znika i wywala z wydechu całe niespalone paliwo. Dlatego CE znika. ale jak tylko zaczniesz krótkie odcinki to od razu zawalasz go paliwem.
        TY nie walczysz z skutkami! ...rozumiesz że Ty masz walczyć z przyczynami! ...a nie skutkami.
        Zadanie jest takie, by nie napierdzielało paliwo w KATa a nie jak usunąć paliwo z kata waląc dodatkowo jakieś świństwo do tego paliwa ... jasne??

        Zamieszczone przez jurekwal Zobacz posta
        Po kolei prezesie engine check świeci
        odczytaj kod błędu. I sam się przekonaj że innego kodu tam nie będzie jak zbyt bogata mieszanka . Nie ma innej opcji. Problem z filmem Klima jest zupełnie o czym innym, trochę tu nie trafiłeś z diagnozą, ale warto to oglądać bo są to pouczające problemy, tylko trzeba nieco wiedzieć co i dlaczego.
        Zatem do działania!
        Honda to nie wieśwagen i zacznij od kodu błędu, i już wszystko będziesz wiedział , a mi możesz mówić jasnowidz
        Last edited by rambo7; 27-05-2024, 12:16.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Witam, przyznaje kodu błędu jeszcze nie sprawdziłem w związku z tym tytuł jasnowidza musi zaczekać ale dzięki za dyskusje bo myślę że po to jest forum aby można przedyskutować różne racje i koncepcje. Co do paliwa to przyznaje pomyliłem się pisząc etylina 98, miałem na myśli Etylinę 95 bo nie wiem czy w ogóle można kupić 98.
          W wolnym czasie podjadę i spróbuje ustalić kod błędu. co do filmu Klimka to może oglądaliśmy różne odcinki bo w tym co ja oglądałem wystarczało na próbę wykręcić sondę lambda żeby udrożnić wydech i silnik ożył i zaczoł normalnie pracować i przyspieszać.Pozdrawiam

          Comment


          • #6
            Oczywiście że forum jest przedrzymskim dyskusyjne i każdy czerpie i daje od siebie. Ja Ci podpowiadam z mojego doświadczenia, stąd moje przekonanie co do określonych usterek. Zatem jak mówię jak od 35 lat zajmuję się Hondami, i twoja będzie pierwsza z zatkanym katalizatorem w benzyniaku .
            Dla mnie ważne jest aby usunąć i naprawić bolid, a nie snuć scenariusze i zgadywać na podstawie filmów.

            Zamieszczone przez jurekwal Zobacz posta
            engine check świeci przy jeżdzie w koło przysłowego komina
            to jest kluczowe i pewne.
            Pytania:
            1. jaki jest kod błędu?
            2. czy po skasowaniu i po kilku jazdach kod się powtarza i jest dokładnie ten sam kod błędu czy prócz tego, doszedł inny błąd?
            Zamieszczone przez jurekwal Zobacz posta
            liczę na jakieś porady i doświadczenia w tym zakresie.
            jak tylko będzie współpraca - to będą .
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Oczywiście że forum jest przedrzymskim dyskusyjne i każdy czerpie i daje od siebie. Ja Ci podpowiadam z mojego doświadczenia, stąd moje przekonanie co do określonych usterek. Zatem jak mówię jak od 35 lat zajmuję się Hondami, i twoja będzie pierwsza z zatkanym katalizatorem w benzyniaku .
              Dla mnie ważne jest aby usunąć i naprawić bolid, a nie snuć scenariusze i zgadywać na podstawie filmów.


              to jest kluczowe i pewne.
              Pytania:
              1. jaki jest kod błędu?
              2. czy po skasowaniu i po kilku jazdach kod się powtarza i jest dokładnie ten sam kod błędu czy prócz tego, doszedł inny błąd?

              jak tylko będzie współpraca - to będą .
              Witam Prezesa. Obecnie jestem na wyjazdowej delegacji i z bolidem nic nie robiłem, jak będę cos wiedział i działał to napiszę. Szanuję Twoje doświadczenie ale wygugluj sobie zatkany katalizator i zobacz co piszą fachowcy.Pozdrawiam

              Comment


              • #8
                Rambo , dobrze pisze ale też tak mam jak on, no może tylko lat 15 mniej zajmuję się Hondą, w IX po przejechaniu 200tkm, demontażu i obejrzeniu kamerą kata ponownym montażu kolejne błędy, stwierdziłem, dobra wymieniam kata na nowy OEM i po wymianie jak ręką odjął w końcu nic nie pali się na desce na żółto i znów czuję, że jeździmy Hondą a nie autem na F.
                Tyle tylko ,że w poprzednich Był wkład metalowy a tu jest ceramika.

                Comment


                • #9
                  maciej, jeśli kat został wymieniony z powodu "błędów", to zakładam że błędy wynikały z kodu DTC P0420 w IX gen już były takie przypadki. Przyczyną nie jest "zatkany" katalizator.
                  Natomiast jurekwal, nie jestem prorokiem , (tylko czasami ), tak, że wiem co mówię, , ale to Ty decydujesz i twoje auto. Opieram się na kodach błędów i zakładam że wróżąc w ciemno kody będziesz miał na temat zbyt bogatej mieszanki albo sprawność katalizatora poniżej normy, co nie jest równoznaczne z zatkaniem.
                  Więc tu na ten temat tylko pogadaliśmy sobie, opierając się na wróżeniu . Nie podałeś kodów, więc nie ma tematu. Posadzisz kody to zobaczysz że mowy o "zatkaniu" w definicjach nie będzie. Jak mówię, będziesz pierwszy.
                  Zamieszczone przez jurekwal Zobacz posta
                  Szanuję Twoje doświadczenie ale wygugluj sobie zatkany katalizator i zobacz co piszą fachowcy.
                  ale opieramy się na filmach? i opiniach fachowców - czy mówimy o twoim egzemplarzu. Twój egzemplarz wygenerował kody błędów: ... jakie? po co mi film? podaj kody. Widzę że uparłeś się na fachowców i filmy a kompletnie nie interesuje Cie co mówi do ciebie twój konkretny egzemplarz.
                  Nie ma problemu, jak dla mnie może robić co chcesz z tym autem nawet stawiać tarota. Nie pisze tu niczego by Ci utrudnić, a pomóc. Skoro więc wolisz filmy - rób wg filmów. Tym bardziej że wyczuwam że już wiesz co się stało i potrzebujesz tylko potwierdzenia że wyrok z filmu będzie rozwiązaniem.
                  Last edited by rambo7; 03-06-2024, 10:22.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Witam. Mechanik po podpięciu stwierdził kod błędu PO420. (niedrożny katalizator) i proponuje wymianę. Po skasowaniu błędu po 50 km czek znów się świeci. No i co radzisz z tym zrobić. Nowy kat chyba wiesz ile kosztuje.

                    Comment


                    • #11
                      Tak jak mówiłem, nie ma i nie było jeszcze przypadku "zatkanego" katalizatora w benzyniaku. Czyli precedensu nie mamy i pierwszym nie zostałeś . Katalizator jest jak najbardziej drożny. To że katalizator jest zużyty (wypalony) i nie zapewnia właściwościowego procesu katalitycznego nie oznacza jego zatkania .
                      Kod błędu podałem wyżej we wpisie #9 a wcześniej sugerowałem to w #4. Innej opcji nie ma, lub jest ich niewiele.
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      nie jestem prorokiem , (tylko czasami ), tak, że wiem co mówię, , (...) zakładam że wróżąc w ciemno kody będziesz miał na temat zbyt bogatej mieszanki albo sprawność katalizatora poniżej normy,
                      Idzie o to że efekt masz taki, że to wygląda jak by nie miał mocy i coś go dławiło. Dławi komputer przechodząc w tryb awaryjny byś nie smrodził. O żadnym zatkaniu nie ma mowy.
                      czyli co... od teraz, proroku... .
                      Jedynym rozwiązaniem zgodnym z przepisami jest nowy KAT. Bo jeśli coś pokombinujesz a można oczywiście, to jeśli diagnosta to wyłowi to nie podbije Ci przeglądu.
                      Masz tu w miarę jasna i pewną sytuacje, bo bywają gorsze gdy ktoś ukradnie - po prostu chamsko odetnie w nocy katalizator z sondami lambda i nie ma kata i nie ma sond lambda i wiszą kable, to jest katastrofa.
                      Co bym zrobił?
                      Zamieszczone przez jurekwal Zobacz posta
                      No i co radzisz z tym zrobić.
                      poszukać takiego katalizatora - zamiennika ceny są różne im tańsze tym gorsze - tzn będą wyskakiwać komunikaty CE. Jeśli wydasz ok 350zł za KATa to poszukaj takiego by pasowały do niego gwinty na sondy lambda które masz. Tak, by nie trza było niczego przerabiać.

                      P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshol.
                      P0420 - katalizator poniżej progu wydajności. (nie dopala spalin, nie realizuje swojego zadania - przestała zachodzić kataliza w układzie reakcyjnym przyspieszającym (katalizę) redukcję, dopalanie NOx).

                      Katalizator który masz i nie spełnia wymaganych parametrów sprzedaj - poszukaj na rynku firm co skupują katalizatory. Jeśli jest to oryginalny hondowski KAT i jesteś tego pewny - to nawet za zużyty ale org dostaniesz ok 500zł a może więcej.
                      To jest poszukiwane, kradzione, schodzi jak ciepłe bułki. Nie sprzedawaj pochopnie, poszukaj kto da najwięcej. Mechanik co będzie to wymieniał jak zaproponuje 300zł to mu podziękuj.
                      Najlepiej bądź przy tym by ci nie oddał jakiegoś gówna z magazynu.
                      ..a cha, no i nie musisz się martwić bo ci co kradną KATy znają się na rzeczy, kradną tylko oryginalne bo te kosztują sporo, zamienników się nie kradnie bo nie są nic warte. Oni potrafią rozróżnić co jest fabryczne od zamiennika. Więc tu śpisz spokojnie i zepsuł się "na czas" tego co założysz nikt nie weźmie.
                      O tym pisałem w temacie wyżej, wpis #2.

                      Oczywiście nie zdziw się jak raz na jakiś czas Check Engine wyskoczy - silnik będzie miał moc. Zamienniki tak działają że kody się pojawiają dotyczą tak samo P0420, ale mocy nie ubywa. Po prostu mają tylko 7,5% - czynnika katalitycznego (i to już nie jest platyna) w stos do oryginału. tak że tarcza szlifierska więcej kosztuje - więc luz, nikomu się nie opłaca tego KATzłomu kraść.
                      Last edited by rambo7; 07-06-2024, 12:19.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Witam.
                        Dzięki za fachowe porady i Twoją wiedze. Tak zrobię jak piszesz. Jak będę po robocie dam znać.
                        Może nie w tym dziale ale w elektryce napiszę i poproszę o poradę bo zaświeciła się kontrolka od SRS
                        Pozdrawiam

                        Comment

                        Working...
                        X