Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.7CTDi - Katalizator / Wycięty lub fabrycznie go nie ma (?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.7CTDi - Katalizator / Wycięty lub fabrycznie go nie ma (?)

    Uwaga, z góry mówię, że jestem trochę zielony co do Hondy i paru rzeczy mam prawa nie wiedzieć.

    Witam, dziś dosiadłem pod auto z tatą wymieniając czujnik wału (był wstawiony chiński zamiennik co się zdziwiłem i teraz odpala normalnie z tego boshowego) i spojrzałem na rurę między kolektorem wydechowym a tłumikiem środkowym (gdzieś okolice za wahaczami) i patrzę, że jest wycięty i wstawiona rura. Teraz się tak zastanawiam nad trzema rzeczami, jak to przeszło miesiąc temu przegląd, jaki jest zamiennik, o ile jest jakiś do tej maszyny i czy DPF był montowany w tym aucie z takim silnikiem? Chyba, że źle spojrzałem na miejsce gdzie znajduje się kat.

  • #2
    W tych modelach nie montowano DPF. Auto spełnia Normę emisji Euro3 - nigdy nie miało DPF wychodząc z fabryki. Te modele diesli miało jedynie katalizator pasywny, czyli taki jak w benzyniakach typowy katalizator.
    Jeśli wyjmiesz katalizator i z jednej strony zaświecisz latarką to powinno światło przechodzić - być widoczne po drugiej stronie. I to wszystko. Ten kat dopala NOx jak się zagrzeje do 560stC.
    Tu w odróżnieniu od benzyniaka nie ma żadnych sond lambda, więc nawet jak ci go ukradną wstawia się puszkę i tyle, żadnych czeków nie będzie.
    Tak czy siak, te auto zawsze przejdzie przegląd techniczny bo: silnik ISUZU ten co tam siedzi jest czyściejszy niż w nowym dziś Passacie. Katalizator w tym 1,7ctdi nie podlega diagnostyce OBD2 - czyli czy on jest czy go nie ma to jeden kij. Komputer o tym nie wie, nie monituje jego pracy. Możesz wszytko wyciąć i wstawić same rury - i tak nie będzie kopcił i tak przejdzie przegląd.
    Tak że możesz się nie martwić, ważne by na przegląd przyjechać gdy silnik jest rozgrzany - ma temp pracy wtedy są najczystsze spaliny, po prostu optymalnie spala mieszankę.
    Poniżej temat i fotki z Opla dla przykładu - to nie Honda, Honda tak nie wygląda - w sensie syfu.
    Tu tak to wygląda jak jeszcze ktoś ma kata:
    Diesel - efekt przeciwciśnienia. Tryb awaryjny i brak mocy P1236, P1237, P0238.
    Last edited by rambo7; 20-11-2023, 08:30.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment

    Working...
    X