Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nadmierna emisja spalin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nadmierna emisja spalin

    Witajcie, mam problem z nadmierną emisją spalin a dokładniej z przekroczoną normą CO. Wskazanie waha się pomiędzy około 0,25-0,60% a norma 0,30%. Niedawno miałem wymienianą drugą sondę (za katem) z powodu błędu P0141. Silnik pobiera do 200ml oleju na 1000km. Kiedyś zapowietrzył mi się układ chłodzenia, może mieć to wpływ na taki wynik emisji? Co można brać jako przyczynę? Niektórzy mi mówią aby przegonić auto na wysokich obrotach żeby katalizator się oczyścił, inni wymieniaj sondy, następni katalizator a jeszcze inni 2 rzeczy naraz, więc już mam mętlik w głowie a wolałbym nie wymieniać rzeczy na zapas, bo jest to bezsensowne.

    Odczytałem sobie napięcie obydwóch sond lambda, ich wykres jest bardzo zbliżony do siebie. Gdzieś czytałem że ta druga powinna mieć bardzo łagodne wahania i powinna oscylować w wyższych napięciach (0,5V-0,9V)

    Załącznik z Torque jest z dzisiaj, filmik na Youtube również. Ten drugi wykres z tamtego tygodnia.

    https://youtu.be/76UTrf-hBog
    Załączone pliki
    Last edited by grego; 30-09-2019, 21:30.

  • #2
    czy auto ma podtlenek LPG na pokładzie?
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Witam. Odświeżę ten ten temat bo widzę że jest niewyjaśniony, a mam podobny problem i borykam się z tematem czy wymienić katalizator czy nie....
      Więc moje pytanie brzmi co zrobić. Gdy samochód jest na LPG ma podwyszone normy spalin, od czasu do czasu pojawia się checkengine na krótki czas i samoistnie znika bez zauważalnego wpływu na jazdę. Problem jest tylko z diagnosta na corocznym przeglądzie

      Comment


      • #4
        masz nieco inny silnik niż tutaj omawiany ale obszar mieszanki paliwa i emisji spalin jest tożsamy.
        Spróbuj na tyle ile to możliwe zatrzymać auto zgasić silnik w momencie wyświetlenia kontrolki CE i dokonaj odczytu kodu błędu. To pozwoli zawęzić znacznie obszar generujący problem.
        Nie wiemy w jakiej kondycji jest silnik? skoro diagnosta się czepia do spalin. Przecież wiele aut jeździ na przeglądu mając lpg. Jeśli się czepia tzn że musi dymić na rozgrzanym silniku.
        Katalizator zostaw w spokoju. Jak coś dolega silnikowi to czy on jest czy go nie ma dymił będzie. Jeśli silnik jest w dobrej kondycji a wywali katalizator to przejdziesz przegląd bez problemu, natomiast jak silnik jest zmęczony to możesz nawet 3 katalizatory wsadzić nowe będzie śmierdzieć i dymić.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Dzięki za dozew, no może faktycznie silnik nie jest już pierwszej nowości bo nakręcone mam już około 300tys ale jeszcze nie dymi i oleju jakoś drastycznie też nie zużywa chociaż przyznam że od założenia LPG zużywa trochę wiecej. Co do tych podwyszonych spalin na przeglądzie to mam przekroczona pięciokrotnie normę emisji węglowodorów. Myślałem że to wina instalacji LPG ale diagnosta zrobił test także na wyłączonej instalacji i wyszło tak samo..... Dobrze z czytam błędy z komputera może wtedy coś się wyjasni

          Comment


          • #6
            Spała olej i zakleja katalizator stąd ten problem, zrób silnik czyli usuń przyczynę.

            Comment


            • #7
              kondycja silnika wiąże się często z przebiegiem, ale 300 tys km to nie tak dużo, chodzi o kondycję są silniki co maja 500 tys i "gadają" dobrze.
              Zerknij na ten artykuł fajnie i prosto wyjaśnione: https://przegladoponiarski.pl/art/11...nzynowych.html
              trochę mi trudno uwierzyć że masz 5 krotne przekroczenia.
              Zbadaj się na jakiejś innej stacji tylko wcześniej zagrzej silnik. Pomiary powinny być robione na rozgrzanym silniku. (tamten diagnosta badał rozumiem na rozgrzanym silniku?).

              Tu też kilka podpowiedzi dot HC w spalinach, poczytaj przeanalizuj to co napisali: https://moto.wp.pl/poznaj-auto-po-sp...8765149672065a

              i tutaj: https://www.google.com/url?sa=t&rct=...30Qa0Qlmq4jJA9
              Last edited by rambo7; 07-04-2020, 07:28.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Mogą być też rozjechane mapy paliwowe, ale jak silnik pali olej to nigdy nie będzie dobrze, przytyka się katalizator, zawór EGR i jego kanały, sonda lambda szybciej dogorywa itp.

                Comment


                • #9
                  podsunąłeś niezły pomysł, ... w takim razie nalałbym najbardziej ekologiczny olej jaki jest na rynku, po to aby spalał się całkowicie. Poszedłbym w jakiś olej 0W-30 lub 5W-30 z ACEA C1.
                  Osobiście wątpię by to pomogło, bo jeśli z powodu kondycji silnik już wydala nieprzepalone paliwo to olej nieco pomoże, ale nie wiem czy na tyle wystarczająco by przeszedł przegląd.

                  To chyba bym zadawkował jakiś środek do oleju który spowoduje jego "uszczelnienie", i zrobił jakieś 100km aby to się dokładnie rozeszło.
                  lub coś z oferty LM: https://liqui-moly.pl/dymienie-benzyna/
                  Last edited by rambo7; 07-04-2020, 12:26.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X