Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Short RAM vs CAI - proszę o rady.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Short RAM vs CAI - proszę o rady.

    Cześć. Jestem tutaj nowy - jeśli napiszę coś źle zlinczujcie -trochę się naczytałem odnośnie CAI i Short RAM ale opinia nie jest jednoznaczna ( wiem wiem - nigdy nie będzie).
    Chcę się dowiedzieć teraz ostatecznie - który dolot będzie lepszy dla mojej EP2 D16V. Chodzi o dźwięk , lepszy moment obrotowy choć pewnie minimalny. Która modyfikacja
    wygra na tle całorocznej jazdy? I czy jest możliwość, że przy short RAM'ie mogę odczuć lekkie spadki mocy w upalne dni?
    Zastanawiam się również czy dozbierać pieniędzy i kupić części od K&N czy SIMOTA będzie w porządku? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • #2
    CAI jest czasem zgubny,bo ciągnie z ulicy wszystko co się da,nadaje się na tor,ale do codziennego uzytku już tak nie do końca.
    O wiele bezpieczniej jest zrobić odgrodzenie o pokierować dolot ze zderzaka.Jak zrobisz to w miarę dobrze,to fala pchana przed zderzakiem zrobi odpowiednie ciśnienie żeby pod odgrodzeniem zawsze było zimne powietrze i nic nie dostanie się z komory,Dźwięk przy krótkim dolocie jest o wiele agresywniejszy niż z rury do ziemi.Co do momentu ,to teoria swoje a praktyka swoje.

    Comment


    • #3
      mod.
      Kolego zapoznaj się z regulaminem(https://www.civicforum.pl/showthread...egulamin-Forum) i najpierw przywitaj w odpowiednim dziale(https://www.civicforum.pl/forumdispl...edstaw-się%21) zanim zaczniesz korzystać z forum


      Co do Twojego pytania to przerabiałem u siebie obie opcję i muszę powiedzieć że mimo iż mam 200 KM to na short ramie czułem spadek mocy Po założeniu CAI auto zaczęło zupełnie inaczej jeździć, oczywiście na wielki plus Co do dźwięku to u mnie za równo na shorcie jak i CAI jest mega przy załączeniu Vtec-a, nie musiałem modyfikować seryjnego wydechu bo dzięki stożkowi doznania dźwiękowe mi wystarczają/zadowalają
      W tym roku kilka razy jeździłem w oberwaniu chmury i nie miałem problemu z zaciągnięciem wody, zresztą znam tylko jeden taki przypadek z forum, ale gość wjechał w wodę do połowy zderzaka Jeśli chodzi zaś o części na jakich to będziesz składał to według mnie sama rura nie ma znaczenia z czego będzie i ja bym szukał najtańszej, za to w filtr bym zainwestował markowy
      Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

      Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
      sigpic

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
        że mimo iż mam 200 KM to na short ramie czułem spadek mocy
        I tu właśnie jest różnie,raz jest przyrost,innym razem spadek bo długość rury ,średnica i kolektor musza być zgrane i dla każdego silnika różne.
        Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
        gość wjechał w wodę do połowy zderzaka
        U nas tez tak powjeżdżali

        Comment


        • #5
          Woda jak woda, innym problemem CAI jest że jak się już je schowa gdzieś nisko, to później nie bardzo się chce demontować zderzaka czy nadkola, aby taki filtr wyczyścić. A później można czytać historie internetowe, jak to zasyfiony jest silnik np po filtrze bawełnianym... O te filtry trzeba regularnie dbać, a do Short RAMa dostęp z reguły zdecydowanie łatwiejszy.
          Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
          Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

          Comment


          • #6
            Ja mam schowany filtr w zderzaku i żeby go wyczyścić to muszę zderzak ściągać i nie jest to jakimś dużym problemem Dokładnie dziś czyściłem stożek, jak porządnie wyschnie to oliwa i znów spokój do przyszłego roku

            IMAG1868.jpg

            IMAG1869.jpg
            Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

            Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
            sigpic

            Comment


            • #7
              No właśnie. Może to i nie problem, ale nie każdemu się chce przynajmniej raz w roku demontować zderzak.
              Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
              Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                No właśnie. Może to i nie problem, ale nie każdemu się chce przynajmniej raz w roku demontować zderzak.
                Szczerze to jak ktoś jeździ autem na co dzień to nie wiem czy by się nie przydało nawet dwa razy w roku Ja jeżdżę niewiele a jak zobaczyłem jaki "syf" leciał w trakcie płukania to
                Moim zdaniem jeśli ktoś się już decyduje na dolot ze stożkiem to jedynym sensownym rozwiązaniem jest CAI Short ram poza lepszym dźwiękiem nic nie daje, a nawet jak to było w moim przypadku jest gorszym rozwiązaniem od seryjnego dolotu.
                Więc albo ktoś decyduje się że zmienia dolot i będzie o niego dbał, albo niech lepiej zostanie przy seryjnej puszce i najwyżej sobie wkładkę kupi
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Dolot stożkowy zarówno CAI jak i Short zmienia nieco charakterystykę silnika, reakcję na gaz. Subiektywnie auto wydaje się żwawsze. Może to zasługa dzwięku? Ale nawet jak CAI coś tam daje więcej niż Short w specyficznych warunkach, to i tak przyrost mocy nie jest wart swojej ceny. Montuje się raczej dla brzmienia właśnie i... lepszego samopoczucia właściciela. Wkładka brzmienia nie zmieni, co najwyżej oszczędzimy na papierowych filtrach.
                  Last edited by Arpuc; 12-09-2016, 23:16.
                  Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                  Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                  Comment


                  • #10
                    Panowie sorki,ale mylicie się obaj.
                    Nie żebym chciał kija w szprychy wtykać, ale ani nie jest to do brzmienia i samopoczucia ,ani CAI to nie jest sensowne rozwiązanie.
                    Tu nie chodzi tylko o zimne powietrze,ale o tzw. zjawisko falowe.Na doloty są wzory,nie ma czegoś takiego jak jedna rura do wszystkiego.
                    Dolotem polepsza się jedne partie kosztem innych,można nieodpowiednim rezonansem zrobić tyle złego co dobrego.
                    Zauważcie że nawet fabryczne doloty to nie kawałek rury zakończony filtrem,te rury mają zmiene przekrojei stanowią statyczny odpowiednik IAB.
                    Dolot dobrze dobrany jest tak samo ważny jak rezonansowy wydech dla dwutakta,po odkręceniu którego traci czasem połowę mocy.
                    Dobrym przykładem są starsze konstrukcje,gdzie 90-cio konne1.4 po zmianie kolektora i idealnym zgraniu dolotu zyskuje 30 koni.

                    Comment


                    • #11
                      Witam. Ja własnie zastanawiam sie na kupnem zestawu dedykowanego z K&N. jednak mam pytanko czy to nie zasyfia trochę silnika? miałem taki zestaw dedykowany ale w mondeo dawno temu i po roku czasu jak zobaczyłem przepływomierz to się załamałem. Cały w lepkim kurzu itp syfy. Potem zaczęły się problemy z odpalenie itp. Nie wiem czy to od tego te problemy ale tak to się zaczęło dziać. Oczywiście filtr czyściłem smarowałem tak jak powinno to być. Jak tylko jedna modyfikacje zrobiłem jeśli chodzi o dźwięk https://youtu.be/Cs-8xbaat0w

                      Comment


                      • #12
                        Mokre filtry nie są dobre dla silników z przepływomierzem... Być może dałeś za dużo olejku i poleciało w dolot. Honda VII nie ma przeplywki. Ja do d14z6 mam dedykowany dolot k n. Fajnie brzmi i zdaje się być zrywniejszy. Do tego jest więcej miejsca pod maską.

                        Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

                        Comment

                        Working...
                        X