Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Układ wydechowy Civic coupe EM 2 automat USA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Układ wydechowy Civic coupe EM 2 automat USA

    Potrzebuje pomocy. Kupiłem okazyjnie hondę civic coupe automat z USA dla dziewczyny. Na kompie świecił mi się cheak. Myślałem ze to jakiś mały błąd będzie bo już 3 hondy kupiłem w ciągu 5 lat z cheakem - accorda VI i civic V i VI, i wszystkie jeżdzą - ale tą pokaleczono. Zamówiłem sobie kabel do OBD II ale z ciekawości pojechałem na kanał. I znalazła się przyczyna błędu na kompie - auto gaśnie na wolnych obrotach gdy ssanie się już wyłączy, a w automacie nie da się tak jeździć.
    Poprzedni właściciel wyciął cały katalizator i obciął sondę za katalizatorem.
    Moje pytanie jest następujące, co zrobić by się pozbyć problemu z błędem. Myślałem żeby złożyć emulator sondy, ale w aucie jest 4 przewodowa , emualatorem oszukam jedynie sygnał ale cheak zostanie bo będzie błąd grzałki 2 sondy. A na allegro ciężko znaleźć katalizator w dobrym stanie i za rozsądne pieniążki do EM2 1,7 d17A2.
    Czy podejdzie katalizator od d16v1 z wyglądu jest podobny tylko ma sondę inną bo według katalogu 1,6 miał sondę OZA501-H20 - 0045 a w 1,7 jest OZA669EE11 - 7971

  • #2
    dla spokojności, dobrałbym kata od d16v1 , zresztą wszystko jedno jakiego, ale sondę wsadził taką jak trzeba do EM2 1,7 d17A2
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      To niema znaczenia jakiego kata włóżę, bo w garażu przewala się uniwersalny po 30 tys km dedykowany do pojemności 1,6-1,8. Czy po wspawaniu naprzykład jego i do robieniu otworu na miejsce sondy i włożeniu nowej sondy lambdy za katem działała by taka konfiguracja.
      Do d16V1 nowy katalizator chyba JMJ pospawany kosztuje około 500 zł z 2 letnią gwarancją, a używany seryjny z niewiadomo jakim przebiegiem i stanem są po 400 zł

      Przeglądałem katalog intercars i według nich w civic coupe EM2 był silnik 1,6 i dwie jednostki 1,7 -1,7 - 120 kM i 1,7 Vtec 125 kM. I do każdej jest taka sama sonda. Tej 1,6 to chyba d16V1 a w katalogu NKT są inne sondy? Pogubiłem się już z tym
      Last edited by rambo7; 18-12-2012, 19:26. Powód: po sobie korzystaj z opcji EDIT

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez michal031987 Zobacz posta
        (...) Przeglądałem katalog intercars i według nich w civic coupe EM2 był silnik 1,6 i dwie jednostki 1,7 -1,7 - 120 kM i 1,7 Vtec 125 kM. I do każdej jest taka sama sonda. (
        1,7-120KM / 1,7-125KM i tak dobrał bym dla twojego silnika nawet używkę byle by koszty zbić,
        dobrze by było spytać o zdanie (jeśli masz w okolicy kumatych tłumikarzy) wiele już widzieli w swoim życiu , gwinty są chyba te same wiec jak bym znalazł puszkę nawet od 1,6 to byle by dało się wkręcić sondę co trzeba.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Używka 250zł orginalna niby z demontażu, zamiennik boscha do 1,7 125KM - 300 zł tylko że ta sama jest w ich katalogu do 1,7 120 KM i 1,6
          Wole dołożyć 50 zł i kupić nówkę tylko żeby to działało

          Comment


          • #6
            temat wbrew pozorom nie jest lekki, grają tu role niuanse, zamienniki Boscha polecam, ostatnio kupowałem do Corolli i zamiennik okazał sie Oryginaem zgodnym nawet z Nr fabrycznym tojoty. Nie wiem natomiast czy, jeśli kata kupisz np z 1,6 czy to spaliny tak samo wirują w rurze , to niby tam ma jakieś znaczenie jak wirują, ale zaryzykowałbym kata z 1,6.
            Dobór sondy jest moim zdaniem najważniejszą kluczową sprawą.

            aaaa znalazłeś te wtyczkę OBDII ?
            Last edited by rambo7; 18-12-2012, 19:57.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Tak. Jest przy pedale gazu, zasłonięta plasikiem od kosoli środkowej. Odkręsiłem ten tubel, wybepeszyłem ze środka i jest dobry dostęp. Można się dostać do niej odginając plastik. Ale to nie ta pora roku na takie zabiegi. Plastiki pękają. I tak jak demontowałek tunel to urwała mi się zaślepka od gniazda zapalniczki-delikatnie się tylko przegieła, ale co się dziwić w garażu jest w granicach 0 stopni teraz a nawet na minusie nieraz. Musze to posklejać bo kobieta moja się nagada wiecej niż jest to warte.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                dla spokojności, dobrałbym kata od d16v1 , zresztą wszystko jedno jakiego, ale sondę wsadził taką jak trzeba do EM2 1,7 d17A2
                Cześć.
                To wydaje się podsumowaniem tematu sondy. Do tego silnika przewidziana jest 36532-PLD-013 czyli 7971. Szukając w katalogach na polski rynek niekiedy trudno trafić, bo d17A2 występuje tu nie jako jednostka napędowa Civica, ale FR-V 92 kW czyli 125kM. Kombinując z zamiennikami ryzykujesz chyba zbyt wiele. Istotne jest tu jak harmonijnie sonda współpracuje z ECU. Ta sama wartość sygnału sterującego ma inną rangę dla danego sterownika. Dodatkowo sondy podgrzewane mają różną oporność grzałki, stąd opinie, że samochody danej marki "lubią bądż nie lubią" danego producenta, pomimo teoretycznej kompatybilności. Tak więc katalizator z przedziału 1,6-1,8 powinien się sprawdziać, ale sondę wpakuj odpowiednią. Nowa w Motoneo to ok. 440zł, a zakładasz ją w zasadzie raz na długi czas.
                Pzdr.

                Comment


                • #9
                  To jeszcze inna sonda, w jednym katalogu właśnie znalazłem coś z FR-V . Chyba zamiast kata pobawię się z emulatorem. Wspawam nakrętkę wywiercę otwór wkręcę emulator kontowy i w to sonda lambda. Bo chyba emulator na scalaku 555 nie da rady a mam ograniczony fundusz aby to autko zrobić.
                  W skrucię wpiep... się z tym autem. Tanio kupiłem ( za niecałe 6 tys czarna cupeke z 2001 roku EM 2 w automacie dla panny ) a teraz dokładam. Jeszcze ten automat mam nadzieje że nie padnie prędko.
                  A może ktoś wie jakie mogą być przyczyny gaśnięcia autka. Jak odpalę zimne to wszystko jest ok. Do momentu kiedy nie dodam gazu i go puszcze, po dodaniu gazu obroty zaczynają co jakiś cza opadać od 900-850 do 400 i silnik nie równo chyba chodzi. Jak przytrzymam gaz na 1 tys obrotów to chodzi równo jak puszcze to przysiadają, opadają w dół i spowrotem do 900. Często opadają za nisko i gaśnie silnik.
                  Czekam na listonosza bo ma mi kabel do obdII przywieźć na święta i wczytaj jej błędy.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez michal031987 Zobacz posta
                    To jeszcze inna sonda, w jednym katalogu właśnie znalazłem coś z FR-V
                    Cześć.
                    Nie, to ta o której pisałeś NGK, tylko podałem Ci numer OEM Hondy ten: 36532-PLD-013 . Inny numer będzie miał każdy producent i Ty znalazłeś OZA669EE11 - 7971NGK. Zastosowałem skrót myślowy i może to wprowadziło zamieszanie. Blue Print ma inny, Denso inny etc. Oczywiście koszty są barierą, ale zakładałem, że chcesz zrobić autko na tiptop dla własnego użytku.
                    Co do gaśnięcia, to bez kodu błędu (-ów) to probablistyka. Teoretycznie raczej nie wina braku sondy, bo tu powinien wejść w tryb awaryjny i ewentualnie żłopać paliwo trzymając wysokie obroty a nie przygasać. Prostym wytłumaczeniem może być przydławiony wydech, a tam ktoś skaleczył Twój samochód. Po sczytaniu kodów pewnie coś się rozjaśni. Jest jeszcze regulacyjna, jest przepływomierz etc. Poczekajmy z gdybaniem, bo można zarówno pomóc jak i zaszkodzić, szczególnie kieszeni
                    Pzdr.
                    Last edited by syriuszteam; 19-12-2012, 13:06. Powód: uzupełnienie

                    Comment


                    • #11
                      Przez te święta to słabo poczta chodzi i przesyłki nie dochodzą. Nieruszam auta czekam na kabel. Rozkręciłem tylko filtr powietrza i cały brudny. Odpaliłem je bez filtr i silnik dostał wyższych obrotów. Boje się że będzie problem z nią ponieważ do kolektora do przepustnicy dochodzą aż 2 linki jedna z takiego modułu zamocowanego na podszybiu.
                      Przyjdzie kabel to zczytam jej błędy i zacznę robić. Autko ogólnie jest w ładnym stanie tylko ten silnik gasnący. Raz gaśnie a raz nie.
                      Po mieście nie da sie jeżdzic bo ciężko ruszyć automatem tu wciskasz hamulec i bieg puszczając gaz a ona zaraz potrafi zgasnąc. w trasie to jedziesz i miema problemów do momentu gdy się nie zatrzymasz bo wtedy nieraz potrafi zgasnąć.

                      A czy miałbyś możliwość sprawdzenia jak sonda siedziała w silniku D16V1. ponieważ w intercars wpisałem OEM i znalazło mi 4 sondy DELPHI, VERNET i NGK Denso i w vernet jest że podchodzi pod d16v1

                      Miałem troszke czasu i wpisałem OEM hondy 36532-PLD-013 w wyszukiwarke i odrazu wyskoczyła mi NGK 7971 kod handlowy OZA669-EE11 cena od 420 do 630 zł. W kodach OEM tej sondy podane są zamienniki równoważne
                      234 000 7014 DENSO
                      250-24121 WALKER PRODUCTS
                      36532-PLD-013 HONDA
                      7014 DENSO
                      W necie odnalezłem WALKER PRODUCTS - na ebaju są po 46 USD - ale trosze się cykam kupna części niewiadomo skąd. W opisie sondy Walker z zakładce Kody OEM już jest wiecej zamienników
                      BOSCH 0 258 003 253
                      FACET 10.7498
                      FACET 10.7742
                      HONDA 36531 P5M 004
                      HONDA 36531 P5M 014
                      HONDA 36532 PLA G01
                      HONDA 36532 PLD 013
                      HONDA 36532 PSA 004
                      HONDA 36532 RJH G01
                      HONDA 36542 PR7 A01
                      INTERMOTOR 13236
                      INTERMOTOR 13237
                      MAGNETI MARELLI 460002018010
                      NGK OZA501-H20
                      NGK OZA669-EE11
                      Wiec dostrzegłem boscha 0 258 003 253 który jest dostępny u mnie w mieście za 260 zł. W jej karcie znalazłem - HONDA : 36531-P5M-0040 258 986 506
                      BOSCH

                      6716057
                      FORD

                      92VB 9F472 AA
                      FORD

                      92VB 9F472 AB
                      FORD

                      36531-P5M-004
                      HONDA

                      0260
                      NTK (NGK-GROUP)

                      OZA448-E41
                      NTK (NGK-G
                      I się już pogubiłem Ponieważ każdy odpowiednik odpowiada większej ilości odpowiedników i sprowadza się do całkiem innej sondy która w OEM niema już poszukiwanej przezezmnie
                      Last edited by rambo7; 20-12-2012, 21:33. Powód: po sobie edit

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez michal031987
                        A czy miałbyś możliwość sprawdzenia jak sonda siedziała w silniku D16V1. ponieważ w intercars wpisałem OEM i znalazło mi 4 sondy DELPHI, VERNET i NGK Denso i w vernet jest że podchodzi pod d16v1
                        Cześć.
                        Diabeł tkwi w szczegółach i tu OEM to 36531-PLD-013. Różnica ostatniej cyfry I bloku: 1 zamiast 2. Numer NGK to 7951.Chcąc poznać detale jest jedno wyjście. Znależć kody produktów konkretnej firmy odpowiadające obu OEM, zadać pytanie mailem do centrali firmy z prośbą o podanie parametrów obu sond oraz do jakich silników są dedykowane. To, że Vernet pisze w informacji że pasuje z 1,7 do 1,6 i to dalsze zamieszanie mnie nie dziwi. To często jest zamiennik w jedną stronę. A pasuje do B, ale już nie odwrotnie. Dodatkowo dystrybutorzy pomijają detaliczne różnice i nie zawsze piszą prawdę. Choć w tym przypadku też spotkałem się z informacjami, że są zamienne. Tylko że cena od danego producenta jest wręcz identyczna ( różnica do 30 zł )więc to sztuka dla sztuki. Inaczej ma się sprawa między różnymi producentami np. Denso 170 zł, Bosch 220 a NGK 460 i to w jednym sklepie.https://sklepmotoryzacyjny.pl/honda_...16263,6,100793
                        Jeśli chcesz mieć duże prawdopodobieństwo ( wręcz pewność ) właściwego doboru to mail do poważnej firmy nieunikniony. Nie telefon, tylko pisemne zapytanie.
                        Pzdr.

                        Comment


                        • #13
                          Nareszcie kabel przyszedł. Podłączyłem i sypneły się błędy. Z pierwszego odczytu były 2 ale patrzyłem jak sie usuwa błędy i jeden usunełem. Odnowa odpaliłem ScanTool.net 1.13 .
                          Z pierwszego odczytu oba błędy dotyczyły sondy nr 2 usterka i wadliwe działanie - nie dziwie się bo jej niema . Po usunięciu błędów po chwili znowu wskakuje wadliwe działanie czujnik - podgrzewacz czujnika 02 ( Bank 1 Czujnik 2 ) - usterka ". Z diagnostyki z raportu wyszło że za bogata jest mieszanka na 1 cylindrze.
                          Najdziwniejsze jest to odpale ją i chodzi ( bez dodawania gazu ) aż się nagrzeje do 80 stopni ( odczyt z programu ScanTool.net ). Ale jak dodam gazu to się zaczyna odrazu obroty opadają i gaśnie niezależnie w którym momecie i przy jakiej temeperaturze.
                          Niewiem od czego tak się dzieje.
                          Może ma ktos jakiś pomysł. Zastanawiają mnie te 2 linki które dochodza do przepustnicy -
                          1 - niegnie od pedału gazu
                          2- od jaskiegoś moduły zamocowanego po stronie pasażera /zdjęcia poniżej/
                          1.JPG2.JPG3.JPG

                          W sobotę biore się za robote. Wykręce świece, wyczyszcze układ dolotowy bo jest syf ( filtr cały brudny ) i ustawie jej zawory bo pewnie nikt sie do nich nie dotykał. I odrazu spojże jak sie ma pasek rozrządu. Czy na wiosne można wymienić czy teraz już trzeba. A wieczorem polutuje ten emulator na 555 może zadziała. Jak będzie ok to zakupie jej tłumik w kształcie katalizatora, wspawam emulaor mechaniczny ( kątowy) i wstawie sonde lambde Denso DOX-0109- sonda uniwersalna do silnika D17A9. ( fundusze mam okrojone a ngk troszke za droga denso 160-180 a ngk 450-500 )
                          Last edited by syriuszteam; 20-12-2012, 21:45.

                          Comment


                          • #14
                            michal031987.... koniecznie, jeśli piszesz po sobie stosuj edycję, proszę.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              Już doszłem co to jest. Cudeńko to chyba jest od tempomatru.

                              Dobrze. Zapamiętam i będe się stosował już do tego

                              Comment

                              Working...
                              X