Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

cos nie tak z ukladem kierowniczym

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • cos nie tak z ukladem kierowniczym

    Witam, wydaje mi sie ze jest cos nie tak z moim ukladem kierowniczym bo jak skrece kierownica obojetnie w ktora strone to nie zabardzo odbija(powraca) nigdy nie mialem auta z elektronicznym ukladem kierowniczym to nie wiem jakie jest jego poprawne dzialanie ale jest to dosc denerwojace i porownojac do aut ze wspomaganiem poprzez pompe bardzo sie rozni...

  • #2
    a co to znaczy że Tobie nie odbija kierownica ?? bo czegoś tu nie pojmuje ??

    Comment


    • #3
      jak zrobie ostry skret np. jak wyjezdzam ze skrzyzowania w prawo lub jeszcze jakis ostrzejszy skret to kierownice musze odkrecac mocno reka zeby jechac prosto a w innych autach kierownica zwlaszcza jak dodam gazu to powraca i nie wiele trzeba sobie pomagac rekami a w hondzie jak skrece to kierownica zostaje w takiej pozycji w jakiej ja ustawie i nie ma zamiaru nawet troche sie odkrecic. niewiem czy zrozumiale to napisalem hehe

      Comment


      • #4
        tak zrozumiale, a czy nie ściąga na boki bo może masz coś nie tak z geometrią, a czy czujesz ze wspomaganie działa ??

        Comment


        • #5
          Było o tym gdzies na forum.Nie pamietam dobrze ale jeśli nie odbija to albo sworzeń wahacza albo końcówka drążka do wymiany. Warto to sprawdzić.

          Comment


          • #6
            jesli krece na postoju lub parkuje to wspomaganie bardzo ladnie dziala, a jesli jade to mam wrazenie jak by nie dzialalo,a czy sciaga...? jesli jade na wprost to ladnie jedzie nic nie sciaga i gdy nacisne mocno hamulec tez nie sciaga na boki ,ale np jak jade sobie prosta droga i lekko rusze kierownica np w prawo to odrazu bardzo mocno ciagnie w tym kierunku i wtedy jest wrazenie jakby woogole wspomagania nie bylo jest to dosc dziwna sprawa bo jezdzilem wieloma autami i nigdzie tak nie bylo musze sie przejechac na diagnostyke ale jak kupowalem to auto to robilem przeglad i zawieszenie powiedzieli mi ze w super stanie zreszta nic nie stuka ani zadnych luzow nie ma myslalem tez ze przez opony tak sie dzialo wiec kupilem komplet nowych opon i minimalnie sie polepszylo

            Comment


            • #7
              Możliwe, że to zbieżność. Zimą ciężko to n a oko ocenic. na suchym asfalcie byloby widać czy ci nie zbiera opon.

              Comment


              • #8
                juz wiem co jej dolega albo i nie... zrobilem przeglad wszytko ladnie ustawili i powiedzieli mi ze nic jej nie dolega bo wszystko jest perfekt ale dalem sie przejechac mechanikowi zeby to sprawdzil i on po zrobieniu jednego manewru tym autem odrazu wiedzial co jej dolega, wiec auto w wypadku mialo naruszony uklad kierowniczy i byly wymieniane pewne podzespoly a ktore to nie pamietam bo nie znam sie na tym ale tak sobie mysle ze zanim odstawie hanie do mechanika to sproboje przesmarowac ten kzyzak od drazka kierowniczego ktory widac nad pedalami, moze to cos da

                Comment


                • #9
                  W Civicach VII z EPS jest, jak to nazwali w ASO, możliwość regulacji wstępnego napięcia układu kierowniczego, ja nazwał bym to regulacją luzu przekładni kierowniczej. W moim przypadku regulowano to podczas przeglądu po 120 tys. km i niestety dociągnęli zbyt mocno śrubę odpowiedzialną za to ustawienie i objawy miałem, jak u kolegi na wstępie wątku - na parkingu i przy małych prędkościach wspomaganie działało OK, ale powyżej 60 km/h kierownicy nie można było "wyrwać" z położenia do jazdy na wprost, no i oczywiście nie wracała na swoje miejsce po skręcie. Powróciłem do ASO poluzowali tą śrubę i problemy z powracaniem na właściwe miejsce po manewrze, jak również z opornym skręcaniem ustąpiły, ale popuścili ja zbyt mocno i pojawiły się luzy w układzie kierowniczym. Muszę jechać jeszcze raz na ponowne dokręcenie feralnej śruby regulującej luz w przekładni kierowniczej. :-(

                  Comment


                  • #10
                    Dzieki wielkie pewnie u mnie tez trzeba ja bedzie poluzowac a ile taka przyjemnosc kosztuje w aso ?

                    Comment


                    • #11
                      Szczerze to nie wiem ile osobno, bo mi robili przy DUŻYM przeglądzie, a dwie poprawki gratis, bo nie mogli dokręcić jej z odpowiednią siłą - dzisiaj po kilku próbach w końcu się udało w miarę OK skalibrować.

                      Comment


                      • #12
                        A moze wina opon?
                        Mnie tez sciaga na 205 zalozylem 215 i duzo lepiej
                        lub wina sprezynki za bardzo docisnieta na maglownicy

                        Comment


                        • #13
                          mam nowe opony continental 195\60\R15 czyli tak jak seryjnie powinno byc... 15 marca wypada mi przeglad wiec wybiore sie na serwis hondy i sie okaze ale wydaje mi sie ze moze byc taka przyczyna jak napisal kolega mr_Bruce bo mam dokladnie te same objawy

                          Comment


                          • #14
                            Witam,
                            Chciałbym zapytać o dokładną lokalizację tej śruby którą należy poluzować. Mam ten sam problem.

                            Comment


                            • #15
                              trzeba wygodnie dostać się do maglownicy, wiesz gdzie ona jest? jak ją będziesz miał (widział w całości) to "ta" śruba jest tylko jedna, nie sposób jej przeoczyć.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X