Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wyrobiona/uszkodzona maglownica?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wyrobiona/uszkodzona maglownica?

    Mam problem prawdopodobnie z maglownicą, która już chyba z 12 lat temu była regenerowana. Ogólnie zacznijmy od tego, że raczej to nie jest zawieszenie, gdyż wymieniałem dosłownie wszystkie elementy układu zawieszenia - tuleje wahaczy, łączniki i gumy stabilizatora, sworzeń wahacza, piastę, łożysko, końcówki drążków, amortyzatory, sprężyny, poduszki, łożyska amortyzatorów, ustawianą miałem zbieżność/geometrię i jest według maszyny ok.
    Chodzi o to, że podczas jazdy jak i na postoju, gdy skręcam w prawo występuje głuchy pojedynczy stuk i od tego momentu gdy naprostuję kierownicą, to sama ona skręca trochę w prawo i zaczyna mi ściągać samochód w kierunku pobocza(opon mi nie ścina od takiej jazdy). Jednak gdy po kolejnej zmianie kierunku tym razem w lewo skręcę kierownicę w lewo o około pół lub więcej obrotu następuje znów pojedynczy, głuchy i metaliczny stuk i wtedy po wyprostowaniu kierunku jazdy samochód jedzie już prosto i nie ściąga go ani w lewo ani w prawo, jednak też czasem zdarza się, że skręcam odwrotnie czyli wpierw w lewo i wtedy samochód ściąga mi w lewo, a po mocniejszym odbiciu w prawo się prostuje i wtedy już jedzie prosto. Hodnę mam od nowości i wiem, że nie była stuknięta tak, że np. ma krzywe podłużnice czy coś takiego. Myślałem też, że z racji wieku kielichy są już wyrobione z przodu i dorzuciłem sobie rozpórkę, ale nic ona nie zmieniła w kwestii ściągania samochodu raz w prawo raz w lewo, zależnie od tego jak skręcam. Czy możliwe, że jest to oznaka zjechanej już maglownicy lub jakiś luzów na niej?

  • #2
    Kto wymieniał amory i osprzęt wokół nich? Łożyska amorów to oryginały czy KYB? Poczytaj ile ludzi miało podobne problemy po wymianie łożysk amorów. Sam nie robiłem ale w Hondzie trzeba uważnie układać łożyska amorów, bo coś mi świta że czytałem że można wsadzić je niewłaściwie i pojawia się "chrupanie" przy skręcie.

    Comment


    • #3
      Sam wymieniałem, kupowałem zamienniki. Układałem wszystko zgodnie z instrukcją serwisową . No ale łożysko jakby chrupało to by chrupało cały czas podczas kręcenia(tak, miałem tak wcześniej), a tutaj mam jeden głuchy stuk podobny do przeskakującej sprężyny(ale to też nie jest sprężyna) i dalej cisza.

      Comment


      • #4
        No to chyba tylko na kanale we 2 osoby możesz sprawdzić. Jeden kręci, drugi siedzi w kanale i każdy element osłuchuje. Ja u siebie jak miałem luzy w przekładni tylko dokręciłem śrubę wcześniej pakując tam smaru (z umiarem oczywiście) - taka duża jakaś bo pamiętam że nie miałem nasadki do tego. I się uspokoiło. Są też zestawy naprawcze do tego - chyba sprężyna i jakaś nakładka z tego co pamiętam. Dawno to było, już szczegółów nie pamiętam.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez raybox Zobacz posta
          Sam wymieniałem, kupowałem zamienniki. Układałem wszystko zgodnie z instrukcją serwisową . No ale łożysko jakby chrupało to by chrupało cały czas podczas kręcenia(tak, miałem tak wcześniej), a tutaj mam jeden głuchy stuk podobny do przeskakującej sprężyny(ale to też nie jest sprężyna) i dalej cisza.
          Rozbierz i złóż jeszcze raz, też przerabiałem ten temat Rozbierzesz i złożysz kilka razy jak ja to dojdziesz do wprawy
          Przy składaniu zwróć uwagę żeby siedzenie sprężyny oraz ona sama były idealnie czyste oraz żeby sprężyny idealnie siadały w gnieździe za równo u dołu jak i u góry.

          Zamieszczone przez tegies Zobacz posta
          No to chyba tylko na kanale we 2 osoby możesz sprawdzić. Jeden kręci, drugi siedzi w kanale i każdy element osłuchuje. Ja u siebie jak miałem luzy w przekładni tylko dokręciłem śrubę wcześniej pakując tam smaru (z umiarem oczywiście) - taka duża jakaś bo pamiętam że nie miałem nasadki do tego. I się uspokoiło. Są też zestawy naprawcze do tego - chyba sprężyna i jakaś nakładka z tego co pamiętam. Dawno to było, już szczegółów nie pamiętam.
          Tak dokładnie są zestawy, ale ja zrobiłem u siebie tak samo jak Ty, czyli smar i lekko dokręcić i też jest dobrze. Natomiast warto jeszcze wymienić ślizg przekładni, są dostępne na rynku zamienniki z lepszego materiału i znacząco poprawiają działanie magla
          Last edited by grzes41gt; 10-05-2023, 14:53.
          Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

          Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
          sigpic

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez grzes41gt Zobacz posta
            Rozbierz i złóż jeszcze raz, też przerabiałem ten temat Rozbierzesz i złożysz kilka razy jak ja to dojdziesz do wprawy
            Robiłem to już z 5 razy, składałem nawet w różnych konfiguracjach tzn. stare łożysko + nowa poducha / stara poducha + nowe łożysko itp. i cały czas to samo :/
            Tylko, że ten stuk nie pochodzi z prawej/lewej strony samochodu tylko centralnie ze środka. Nawet poduszki silnika wszystkie wymieniłem i dalej bez zmian i co większy skręt kierownicą mam stuk i po ten albo zaczyna mnie ściągać w bok i kierownica sama lekko odbija od pozycji zero albo i nie.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez raybox Zobacz posta
              i co większy skręt kierownicą mam stuk i po ten albo zaczyna mnie ściągać w bok i kierownica sama lekko odbija od pozycji zero albo i nie.
              no a temat łożysk w kolumnie ?
              Trzask przy skręcaniu kołem na postoju - łożysko amortyzatora

              przerobiłeś? no z twojego opisu na to wskazuje.
              Zamieszczone przez raybox Zobacz posta
              Jednak gdy po kolejnej zmianie kierunku tym razem w lewo skręcę kierownicę w lewo o około pół lub więcej obrotu następuje znów pojedynczy, głuchy i metaliczny stuk i wtedy po wyprostowaniu kierunku jazdy samochód jedzie już prosto
              noooo.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                no a temat łożysk w kolumnie ?
                już przerabiałem temat łożysk i poduszek w kolumnie - wymieniałem je chyba 3 czy 4 razy i nic to nie zmieniało, kupowałem najtańsze jak i drogie i żadnej różnicy nie ma. nie mam już z przodu czego się przyczepić, bo wszystko było rozbierane i wymieniane - w sumie oprócz maglownicy(ta była regenerowana około 12 lat temu)

                Comment


                • #9
                  Panowie ostatnio oglądałem dokładnie zawieszenie w swoim wole roboczym(EU7), sprawdzałem też maglownicę, która jest w całości fabryczna, nigdy nie demontowana, nie regenerowana, tylko wymieniłem sprężynę docisku na poprawioną, dodałem smaru również pod osłony drążków kierowniczych, mimo prawie 24 lat i przebiegu nie potwierdzonego(300 tyś km) maglownica nie ma żadnych luzów, drążki kierownicze również. Poduszki amortyzatorów, poduszki skrzyni silnika w stanie idealnym a też fabryczne. Co ja tym autem przez 14 lat wyprawiałem, jazda prawie wrc po lasach i drogach polnych itp. Panowie z moich 14 letnich obserwacji wynika, że nie należy nic profilaktycznie w hondzie wymieniać, to się mija z celem, co fabryka hondy dała jest naprawdę prawie wieczne i nic na rynku wtórnym tej jakości nie ma.

                  Comment

                  Working...
                  X