Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ślizg wypadł z maglownicy?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ślizg wypadł z maglownicy?

    Wszystkiego najmniej przykrego w Nowym Roku!

    Potrzebuję porady: szlag trafił maglownicę i nie wiem co się mogło stać.
    Objawy były następujące: bardzo głośne stuki przy ruszaniu kierownicą, stuki na niemal każdej dziurze, podczas hamowania, przyspieszania. Wrażenie jest takie, jakby za chwile miało odpaść koło. Bije na hamulcu, na kierownicy, w całej budzie.
    Po wjechaniu na kanał okazało się, że lewa część maglownicy (od pasażera) lata pod gumową osłoną jak chce, we wszystkich kierunkach. Łapiąc w dłoń można tym ruszać jak na załączonym obrazku.
    magiel.jpg
    Pytanie - czy ktoś miał już taki przypadek? Co to może być? Warto to naprawiać? Już pomijając fakt, że wyszarpanie magla przez nadkole to koszmar to da się to naprawić samemu?

  • #2
    Albo pęknięta obudowa albo się odkręciły dwie części.


    Przed wyjęciem maglownicy przez nadkole odkręć prawy amortyzator.

    Проблема известна всем владельцам civic седьмого поколения. Стук рейки проявляется на просёлочной дороге, по щебёнке, ЖД переездах, короче говоря, где дорога имеет резкие, острые неровности. Снимал р…

    Начну с того что сразу отвечу на вопрос — что же заставило меня залезть в эту авантюру… После покупки, да и на протяжение почти всего времени эксплуатации, что то неприятно брякало на мелких неровно…

    При езде по неровнастям был слышан какой то стук, он надоел, снизу на яме пошевелил то место куда приворачиваются тяги и был виден люфт, вердикт — замена втулки и ползуна Номер втулки — 53416-S5A-J02…

    На моем Civic (EP3) рулевая рейка приводится в движение электромотором. Это, собственно, и есть EPS. Я не очень вдавался в преимущества такой конструкции перед гидроусилителем, да и эт не вопрос сейч…
    Last edited by pablo_see; 03-01-2022, 13:15.
    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
      Albo pęknięta obudowa albo się odkręciły dwie części.
      Jakie dwie części masz na myśli? sprawdzałem drążki i mocowanie do ślizgu. Śruby trzymają mocno i podkładki zabezpieczające też się nie odgięły. Pęknięta obudowa? masz na myśli element nr 15? Przecież to jest kawał żelastwa...

      Comment


      • #4
        Wracając do tematu: Dziś rozebrałem maglownicę, wyjąłem listwę zobaczyłem, że wewnątrz elementu nr 15 w zaznaczonym na czerwono miejscu jest taka biała tuleja, chyba teflon, w którą wchodzi listwa. Są bardzo duże luzy pomiędzy listwą i tą tuleją i podejrzewam, że to przez te luzy maglownica stuka. Tuleję widać przez otwór zaznaczony na zielono, ale można ją przesuwać na boki. Po co jest ta dziura?

        Czy wie ktoś jak taki element wymienić? gdzie dostać zamiennik? Może poprosić tokarza o pomoc? i jak to w ogóle tam w środku wygląda? Udało mi się zdjąć dekielek zaznaczony na żółto, widać dużą, suchą komorę, widać tą tuleję. Czy to nie powinna być tona smaru?
        Załączone pliki

        Comment


        • #5
          W swoim starym EU7 z 6 lat temu maglownicę nasmarowałem smarem i gęstym olejem napchałem ile się da pod osłony i dokładnie nie pamiętam ale ten gęsty olej też gdzieś go aplikowałem. Do tej pory nie ma luzów, licznikowo 290 tyś km i pewnie ze 100 tyś cofnięte. Obecnie nie jeździ za wiele, głównie jako ciężarówka i samochód terenowy do lasu na rzekę górską w celu poławiania ryb łososiowatych.
          W accordzie VIII zrobiłem to samo, z tym że do środka maglownicy smar wymieszałem z olejem przekładniowym 75w80 api gl4 a zużytą główną tuleję prowadzącą ze stali i brązu z teflonem wymieniłem na tworzywo z dodatkiem oleju smarowego. Jak wiadomo te przekładnie z elektrycznym wspomaganiem nie są trwałe. Kto smaruje ten jedzie.
          Last edited by gkill; 14-02-2022, 10:05.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez waletko Zobacz posta
            na czerwono miejscu jest taka biała tuleja, chyba teflon, w którą wchodzi listwa. Są bardzo duże luzy pomiędzy listwą i tą tuleją i podejrzewam, że to przez te luzy maglownica stuka.
            dobrze podejrzewasz , to właśnie jest najczęściej naprawiane.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Tyle że nie potrafię znaleźć w internetach żadnych informacji na temat tej tulei: jak ona wygląda, gdzie to wymienić itp. W kilku firmach regenerujących maglownice już mi powiedzieli: "Paaanie... my nie wymieniamy jednej części tylko regenerujemy wszystko za 400-500zł" i trochę mnie to demotywuje :/

              Comment


              • #8
                bo bywa że to ci co robią maglownice sami dorabiają, mają do tego spec tokarkę i wałki teflonowe, ucinają i toczą na wymiar na ciasno . Swego czasu były prezes cf BeatelJohn pracował w takim warsztacie.
                Spróbuj tutaj, będziesz musiał to wysłać, poczekać aż zrobią i odeślą.
                Bardzo dawno temu tutaj coś dawałem do zrobienia, widzę że zakład istnieje, zadzwoń zadaj pytania o te tuleje teflonową, może mają taką zwymiarowaną bo często to robili i ci taką wyślą?
                albo zaproponują być całość do nich wysłał, pogadaj: https://www.misterwhat.pl/company/14...neracja-mirkow
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Dzięki, zadzwonię tam
                  Czy jeśli awaryjnie zdecyduję się na używkę, to ta z 1.4 podejdzie pod 1.6? One różnią się oznaczeniem, ale na wielu aukcjach jest wymieniona jako kompatybilna z 1.4,1.6,1.7

                  Comment


                  • #10
                    tego na 100% nie wiem, wydaje się że 1,4 a 1,6 powinno być to samo, bo nie ma różnić w pozostałych elementach układu kierowniczego.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment

                    Working...
                    X