Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

nie jedzie na wprost, muszę kontrować kierownicą

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • nie jedzie na wprost, muszę kontrować kierownicą

    Witam. Ostatnio zauważyłem ze kierownica w mojej hani po skrecie nie wraca do pierwotnego położenia a gdy jade prosto caly czas musze delikatnie kontrowac bo mi sciaga auto. Czytalem troche ze to moze byc problem z maglownica a dokładniej jej luzami ale nie wiem jak zabrać sie za usuniecie jej luzow. Ktos wie cos na ten temat?

    nie piszemy w tytule wątka słów "pomocy" i problem" tu wszystkie tematy to problemy, nie sabotuj nam wyszukiwarki. Temat mieniłem.
    Last edited by rambo7; 21-03-2018, 10:16. Powód: Regulamin pkt 3, 5.

  • #2
    Jeśli czytałeś o maglownicy, to pewnie widziałeś tematy o niej - więc po co zakładać nowy?

    Siema Niedawno zostałem właścicielem mojej Hondy. Autko super malinka,do wymiany tylko pompa wody i rozrząd przy okazji,co zrobiłem,ale moja uwagę zwróciło ze jadać,i skręcając,kierownica nie odbija w 100% by wrócić do jazdy na wprost. Analizowałem co to może być i wyczytałem ze to możne być kwestia maglownicy,a dokładnie zbyt mocnego jej skręcenia,tzn śruby do luzu,teraz pytanie czy ktoś z posiadaczy VII bawił się w takie poluźnianie maglownicy,bo zasadniczo nie wiem do kogo się udać z

    Witam, Na ostatnim przeglądzie powiedzieli mi, że mam lekkie luzy na przekładni kierowniczej. Na pytanie czy da się to naprawić mechnik powiedział, że nie trzeba tego robić bo ten typ tak ma i w niczym to nie przeszkadza. Innymi słowy mówiąc trzeba nauczyć się z tym żyć. Z kolei w AutoŚwiecie przeczytałem, że jak się tego nie naprawi to może się uszkodzić cała przekładnia kierownicza, a wtedy naprawa będzie znacznie droższa (ponad 4000zł) Czy ktoś z Was miał takie luzy i coś z nimi robił? Co

    Cześć, mam dziwną przypadłość w moim civicu 3d 2002 r. 1.7cdti mianowicie auto delikatnie "tańczy" mi na drodze, nie da się jak gdyby go prosto utrzymać tylko trzeba kierownicą co pół centymetra w prawo lub w lewo, czy ktoś z was miał taki problem lub wie co to może być? Dodam, że ciśnienie w oponach jest takie samo, auto przechodziło niedawno prawdziwe badanie techniczne, opony wyglądają na sprawne...

    Comment


    • #3
      jak masz rozregulowaną geometrię kół auto nie jedzie na wprost - znosi je (potocznie mówiąc do wyregulowania geometria zawieszenia "zbieżność") a Ty chcesz naprawiać dobrą maglownicę? ...tłumacz po jakiemu to myślenie? Maglowinca może być całkowicie sprawa a auto może ściągać lub kierownica nie odbija, nie wraca do położenia na wprost.
      Założyłeś temat, ok, ale całkowicie zabłądziłeś w rozważaniach.
      Zamieszczone przez khardim24 Zobacz posta
      gdy jade prosto caly czas musze delikatnie kontrowac bo mi sciaga auto.
      ... kiedy koła krzywo się prowadzą a geometria kół każde jedzie w inną stronę ... nooo to jaka maglownica?
      Słyszałeś o czymś takim że sprawdza się geometrię kół regularnie? niektórzy mówią że co rok, a niektórzy nie robią tego w ogóle, nie pytam o stan twojego zawieszenia, ale na pewno nowe to ono nie jest!, Sprawdzenie zbieżności - Regulacja zbieżności - Geometria zawieszenia w civic 2001- 5
      Last edited by rambo7; 21-03-2018, 10:21.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        U mnie były objawy braku jazdy na wprost tylko. Zbieżność była ok, nie zawsze ten objaw występował, potem wymianiali mi łączniki stabilizatorów i już nie odczuwam tego "ściągania" na obie strony. Czyli właśnie może to być zawieszenie jeśli nie geometria. Dopiero na końcu sprawdzałbym maglownicę.
        Honda Hybrid 3,4L/100km
        sigpic
        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

        Comment


        • #5
          Dobrze wiedzieć, bo mi czasem jednak minimalnie ściąga w lewo, by potem było ok innym razem. Sprawdzę łączniki swoje

          Comment


          • #6
            Proponuję jeszcze najprostszą możliwą czynność. Ciśnienie w kołach. Jeśli z jednej strony będzie trochę mniej, może ściągać.
            Ostatnio miałem też tak, że po założeniu kół zimowych auto nagle zaczęło mi mocno ściągać w lewo. Popierniczyłem koła. Z jednej strony założyłem dobrze przód tył, a z drugiej odwrotnie. Były prawdopodobnie na osiach nierówno wytarte i to wystarczyło. Po zamianie jest ok.
            Pozdrawiam Czarodziej
            Mój Szogun

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
              Proponuję jeszcze najprostszą możliwą czynność. Ciśnienie w kołach. Jeśli z jednej strony będzie trochę mniej, może ściągać.
              Ostatnio miałem też tak, że po założeniu kół zimowych auto nagle zaczęło mi mocno ściągać w lewo. Popierniczyłem koła. Z jednej strony założyłem dobrze przód tył, a z drugiej odwrotnie. Były prawdopodobnie na osiach nierówno wytarte i to wystarczyło. Po zamianie jest ok.
              Ciśnienie badam często. Trzyma równo prawie. Czasami po długim staniu mam nierówno ciśnienie na lewej stronie i prawej. Mam używane opony i bez opisu. Losowo wkładał wulkanizator. Pewnie też mam niewierno wytarte przez poprzedniego właściciela tych opon.

              Comment

              Working...
              X