Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana drążków kierowniczych.... problem z dojściem, żeby odkręcić. CIVIC VII EM2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana drążków kierowniczych.... problem z dojściem, żeby odkręcić. CIVIC VII EM2

    Witam

    Muszę wymienić drążki kierownicze w samochodzie (lewa i prawa strona) i mam problem żeby je odkręcić. Potrzebuje pomocy jak się do tego zabrać, ponieważ próbowałem dojść do nich od góry i od dołu i nie mam możliwości wcisnąć tam klucza numer 30. Proszę o naprowadzenie mnie od której strony mam się do tego zabrać bo nie mam pojęcia.

    dodam tylko, że nawet w książce: ,, sam naprawiam Honda Civic 2001 - 2005'' nie ma opisanej czynności jak wymienić całość. Jest tylko opisane jak wymienić same końcówki.
    Last edited by rambo7; 14-01-2018, 20:42. Powód: po sobie stosuj edycję

  • #2
    Ja akurat mam swoje sposoby,ale z racji tego że źle użyte mogą doprowadzić do dzwona,to jedyne co mogę polecić to użycie specjalnego narzędzia. Wklep w wyszukiwarkę "klucz do drążków",tyle wystarczy.
    Jeśli majsterkujesz to można wykonać awaryjny klucz ze starego cybantu do wydechów i niepotrzebnej nasadki 1/2"
    Dupy nie urywa,ale działa.
    Last edited by m26; 14-01-2018, 14:54.

    Comment


    • #3
      Czy w VII gen na pewno demontuje się drążek tym specjalnym kluczem? z tego co widzę to ten klucz jest do drążków które mają owalne zakończenie..., u mnie jest sześcian pod klucz 30.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez rygiel6 Zobacz posta
        u mnie jest sześcian pod klucz 30.
        Dokładnie, fabryczne mają sześcian pod klucz,zamienniki też,choć występują też z kwadratem.
        Jak nie możesz dojść z dużym kluczem do drążków,to może odkręć cały wspornik od ślizgu (dwie śruby 12x40) i wyjmiesz całość z oboma drążkami...
        Element 21 na schemacie

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rygiel6 Zobacz posta
          Czy w VII gen na pewno demontuje się drążek tym specjalnym kluczem?
          W zależności od tego co kupisz.Jedne są dedykowane a inne mają zakres od-do i kształt części chwytowej jest nieistotny i da się odkręcać i dokręcać wszystko ,bo łapie się za okrągły fragment.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
            Jak nie możesz dojść z dużym kluczem do drążków,to może odkręć cały wspornik od ślizgu (dwie śruby 12x40) i wyjmiesz całość z oboma drążkami...
            Element 21 na schemacie
            https://japancars.ru/index.php?route...nplblk=B__3320
            Dzięki za odpowiedź i podsunięcie pomysłu, ale nie jestem pewien czy ten wspornik da się wymontować w momencie kiedy drążki są wkręcone w ten wspornik. (obawiam się że będzie problem z dojściem do tych 2 śrub), ale zawsze spróbować można.

            Jeszcze jakieś pomysły panowie? Świeżak w potrzebie

            Comment


            • #7
              Jak będziesz kręcił po kawałku raz jedną razdrugą to wyjdzie.
              Tu masz tani i działający klucz,o takiego rodzaju mówiłem.
              Last edited by m26; 15-01-2018, 20:22.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Jak będziesz kręcił po kawałku raz jedną razdrugą to wyjdzie.
                Tu masz tani i działający klucz,o takiego rodzaju mówiłem.
                https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j...16129915926387
                Klucz zamówiony, rozumiem że trzeba ściągnąć końcówkę drążka, przełożyć dany klucz, zblokować i kluczem 1/2 odkręcić?
                Klucz kupiłem tylko, że z innej aukcji: rozmiar 27-42 mm.
                Last edited by rygiel6; 16-01-2018, 07:29.

                Comment


                • #9
                  Może nawet przejdzie przez końcówkę.
                  Rozumiem że sprawdziłeś czy zamówiony klucz ma odpowiednio cienką ściankę żeby .się zmieścił

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    Rozumiem że sprawdziłeś czy zamówiony klucz ma odpowiednio cienką ściankę żeby .się zmieścił
                    Nikt nie podaje informacji jaką grubość ma sianka klucza, tylko długość, szerokość i średnica, ale powinien być ok.

                    Comment


                    • #11
                      Cześć!
                      Podpinam się pod temat jestem ciekawy czy autor wątku podołał i jak to zrobił?? Jak dla mnie poluzowanie śrub od wspornika ślizgu jest nie realne od dołu. Nie mam pojęcia jak wyciągnąć te drążki.?!?! klucz do drążków nie podejdzie raczej żaden bo śruby od w/w ślizgu blokują dostęp. Myślałem aby zdemontować cały dolot i zrobić to od góry było by więcej miejsca ?

                      Comment


                      • #12
                        zerknij tutaj: Krzywa kierownica. Ustawienie kierownicy na wprost.

                        ja te śruby odkręciłem nie zdejmując koła, ale jak będzie ciężko to trzeba zdjąć koło wtedy jest więcej miejsca, czyli większa siła x ramię. Wcześniej szczotka druciana i dokładnie długo czyściłem to z piachu.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          Możliwe jest aby końcówki drążków różniły się od siebie? Tzn. jest podział na lewy/prawy? Kupiłem zestaw i oba drążki były takie same (czyt. lewe) i mechanik musiał kupić inn, pasujący na prawą stronę. Dodam, że końcówki były firmy TRW a dokupiony SKF.

                          Comment


                          • #14
                            niemożliwe

                            Comment

                            Working...
                            X