Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przekładnia kierownicza 1.6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przekładnia kierownicza 1.6

    Witam,
    od niecałych 3-4 miesięcy przy poruszaniu kierownicą w lewo i w prawo słychać stukot(oraz przy poruszaniu się na nierównej ulicy słychać również niepokojący dźwięk mam nadzieje, że to jedno to samo)diagnostyka u mechanika wymiana przekładni kierowniczej koszt około 2 tyś z robocizną.
    Moje pytanie brzmi następująco czy mechanik który zdiagnozował nie robi czasami ze mnie durnia? nic nie wspomniał o regeneracji itd. jeżeli chodzi o używana to jest słabo dostępna a mój brak wiedzy w o samochodach powoduje, że mogę wyjść jeszcze gorzej na tym niż przy kupnie nowej. Proszę o pomoc co polecacie zrobić?

    Samochód to Honda Civic 7 gen 1,6 benzyna 110 KM 2003 r.

  • #2
    temat jest złożony bo jak sugerujesz uszkodzona jest przekładania która stuka podczas ruchów kierownica Lewo/Prawo.
    No nie jest to takie jednoznaczne, bo, sprawy odgłosów są bardzo trudne do analizy na forum a tym bardziej stawiania wyroku co stuka?
    Mało napisałeś i dlatego pewnie mało kto się wypowiada, bo trudno powiedzieć weź wydaj kasę, nikt sobie takiego ciężaru nie chce wziąć na głowę, a jednocześnie musisz to wiedzieć że forum to jest |ciało doradcze" ale nie jest to forum jasnowidzów.
    Dla mnie sprawa nie jest jednoznaczna, bo większość przekładni stuka gdy silnik nie pracuje czyli nie ma wspomagania, jak silnik uruchomiony i się rusza kierą to (bynajmniej u mnie) nic nie stuka, jak zgaszę motor, to ruszając kierą stuka. Nie wiemy nic na temat okoliczności twojego stukania.
    Co do poruszaniu się na nierównej ulicy też stuka ale to jest zupełnie inne stukanie niż to podczas postoju na wyłączonym silniku.
    Tak że ja nie potrafię podpowiedzieć czy jest problem czy nie.

    Swego czasu gdy model był na topie to powstało bardzo wiele wątków dot. "tuczącej się maglownicy" z których często nic nie wynikało, po prostu sie tłucze. Moja w określonych okolicznościach też sie tłucze i to już 14 lat ni i nie mam zamiaru jej wymieniać ani regenerować.
    Żeby powiedzieć wymień trzeba mieć odwagę, regeneracja też może nie dać efektu jakiego oczekujesz. Musisz poczytać wątki to może Cię to na coś nakieruje i da odpowiedź.
    Nie wiem jak długo masz to auto? bo stukanie jest od 3-4 mcy a jak było wcześniej?
    Last edited by rambo7; 27-02-2017, 07:12.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Czyli jeśli stukanie mi nie przeszkadza to można z tym żyć bo nie prowadzi to to żadnych dalszych konsekwencji. Bardziej mnie interesuje stukanie na dziurach gdzieś tam w głębi jakby amortyzator mimo ze jest nowy to bardziej mi przeszkadza.

      Samochód mam z ponad pół roku prędzej tego nie było, albo było i nie było słychać bo do wymiany był również amorek i tez on wydawał hałas i może zagłuszył to stukanie. Ogólnie mechanicy po samym przysłuchaniu się i zajrzeniu pod maskę stwierdzili, że to przekładnia i razem z robocizna 2 tyś także albo są profesjonalistami(w co wątpię) albo szukają jelenia.

      Comment


      • #4
        Ja u siebie robiłem maglownicę (1.7 diesel) i cena była 1/2 tego co tobie zaśpiewali. Zamknęło się spokojnie w 1k PLN. Regeneracja około 600, robocizna 250-300 i zbieżność 150. Robił to mi mechanik w Swarzędzu, ale samą maglownicę wysyłał gdzieś w okolicę Łodzi. Mówił że to jedyne sensowne rozwiązanie. U mnie stukanie najbardziej ujawniało się na małych rondkach, jak przy niewielkiej prędkości zmieniałem skręt kół z lewej na prawą. Na śpiących policjantach też się chyba coś odzywało. Teraz już dokładnie nie pamiętam, ale w każdym razie pomogło. A czy było warte swojej ceny... sprawa dyskusyjna. Raczej mało prawdopodobne żeby stukająca maglownica narobiło podobnych szkód jak np. urwany/wypadnięty sworzeń tj. wystawienie koła... Ale jak dostajesz białej gorączki jak coś stuka to sprawa godna rozważenia, ale nie koniecznie u tego "machera".

        Comment


        • #5
          no dobra, ale możesz odpowiedzieć na pytania które sugerowałem w moim wpisie?
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          większość przekładni stuka gdy silnik nie pracuje czyli nie ma wspomagania, jak silnik uruchomiony i się rusza kierą to (bynajmniej u mnie) nic nie stuka, jak zgaszę motor, to ruszając kierą stuka.
          odpowiedz konkretnie.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Stukanie się ujawnia przy uruchomionym silniku na postoju lub w czasie jazdy niewielkie ruchy w prawo i lewo powoduje ,że dźwięk jest słyszalny.

            Comment


            • #7
              U mnie stuka przekładnia na wyłączonym jak i włączonym silniku. W moim stuka tylko przy ruchu kierownicą w lewo (niewielki, aczkolwiek energiczny ruch).
              Jest tak od początku tego jak mam auto i po 2,5 roku użytkowania samochodu nic się nie pogorszyło, ani nie poprawiło. Zapewne wypadałoby się wybrać do warsztatu na kasowanie luzu maglownicy, jednak cierpię na przewlekły brak czasu...
              Gdybym tylko miał więcej wolnego... Cholerny pracoholizm
              Było Honda Civic VII EU8 D16V1
              Jest Seat Leon Cupra R310

              Comment


              • #8
                ja na uruchomionym silniku nie mam żadnych stuków, a gdy wyłączony stuka w obie strony przy szybkim energicznym ruszaniu kierą. Jak jadę po "kocich łbach" stuka mocniej, nawet jak nie kręcę a jadę na wprost.
                Jest kupe wpisów o maglownicy i mam wrażenie że nie ma jednego rozwiązania szczególnie po już dużych przebiegach tych samochodów.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Witajcie, właśnie jestem po regeneracji mojej maglownicy w Civic VII VSA. Auto jest dużo cichsze, w końcu nic nie stuka na nierównościach Jednak mam pewną obawę. Kierownica po regeneracji magla (i zbieżności) chodzi ciężej niż przed robotą. Wyczuwalne jest to tak jakby luz który był, został skasowany ciut za mocno, przez co pierwsze kilometry na autostradzie zaowocowały nie do końca pewnym prowadzeniem się samochodu przy większych prędkościach. Wzbudziło to moje obawy. Moje pytanie brzmi, czy to normalne po regeneracji magla że kierownica na początku chodzi ciut (nie dużo ale jednak) ciężej i jest to kwestia dotarcia się elementów, czy jest to powód do reklamacji?

                  Comment


                  • #10
                    może nie od razu reklamacja, masz prawo zgłosić uwagi do fachowca, niech on się wypowie.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Cześć Panowie!
                      Szybkie pytanie: Wytargałem magiel z VII ki (1.6) celem wymiany ślizgu i tulejki dociskowej ze sprężynką. Magiel w środku był cały zalany starym smarem, więc jako tako go wyczyściłem (obudowę, rowki, ślimaka, tą zębatą listwę do której jest przykręcony ślizg) i teraz mam pytanie: Gdzie posmarować? wiem z instrukcji że obudowę (żeby gumowe harmonijki chodziły), wiem, że szyny ślizgu, wiem, że obudowę tulei dociskowej. Ale co z miejscem styku tulei z tą listwą zębatą?? Ta tuleja jest z jakiegoś .. teflonu? powinienem te miejsce docisku też posmarować?

                      Comment


                      • #12
                        Cyba znalazłem przyczynę stukania w hondzie
                        Po wymianie ślizgu i tulei ze sprężyną dalej coś mi stukało. Złapałem za zębatkę w kielichu wspomagania, pokręciłem... stuka jak jasna cholera Nie wiem czy to tak powinno być, czy to się jakoś niweluje czy trzeba jakiś bardziej zaawansowanych metod...
                        Ma ktoś jakieś pomysły?

                        Comment


                        • #13
                          chodzi konkretnie o to miejsce. W środku jest jakaś dziwna nakrętka (kontra?) z gwiazdą w środku, coś jak torx ale to ma ze 2,5cm średnicy. może tym się reguluje te luzy? ale nie potrafię znaleźć żadnej informacji ani o tym wspomaganiu ani o kluczu :/
                          cache.jpg
                          IMG_20170522_183944.jpg

                          Comment


                          • #14
                            Witam. Potrzebuje zregenerować maglownice w swoim civic bo strasznie stuka i puka. Szukam godnego zakładu który regeneruje takie maglownice elenktyczne?

                            Comment


                            • #15
                              Ja robiłem przez swojego mechanika. Ale on sam wysyłał to do jakiegoś zakładu w Łodzi. Podobno są dobrzy w tym co robią. Kosztów nie pamiętam :P Tyle mogę powiedzieć

                              Comment

                              Working...
                              X