Hej!
Mam problem z Honda Civic VII hatchback 1.4 iS 90 KM, rocznik 2005, wersja po liftingu, z hamulcami tarczowymi na obu osiach.
Przeszedł już prawdziwy remont układu hamulcowego – wymienione zostały całe zaciski wraz z prowadnicami, tłoczki, tarcze, klocki, przewody elastyczne, a także linka ręcznego. Ostatnim razem zainwestowaliśmy nawet w nową piastę koła.
Niestety, mimo tych zmian, prawa tylna tarcza wciąż grzeje się dużo mocniej niż pozostałe. Po dłuższej trasie gorąca jest nie tylko tarcza, ale i cała felga – inne koła nie mają tego problemu, są ledwo ciepłe w porównaniu do tego jednego.
Mechanik sugeruje, że winna może być pompa ABS, bo według niego przy kole zostało już wszystko wymienione. Zastanawiam się, czy to dobry trop – czy warto zająć się pompą, czy może jest jeszcze coś, na co warto zwrócić uwagę?
Dodam, że jakiś czas temu wymieniane były też amortyzatory i sprężyny. Czy może to mieć jakiś związek z problemem z hamulcami?
Pozdrawiam!
Mam problem z Honda Civic VII hatchback 1.4 iS 90 KM, rocznik 2005, wersja po liftingu, z hamulcami tarczowymi na obu osiach.
Przeszedł już prawdziwy remont układu hamulcowego – wymienione zostały całe zaciski wraz z prowadnicami, tłoczki, tarcze, klocki, przewody elastyczne, a także linka ręcznego. Ostatnim razem zainwestowaliśmy nawet w nową piastę koła.
Niestety, mimo tych zmian, prawa tylna tarcza wciąż grzeje się dużo mocniej niż pozostałe. Po dłuższej trasie gorąca jest nie tylko tarcza, ale i cała felga – inne koła nie mają tego problemu, są ledwo ciepłe w porównaniu do tego jednego.
Mechanik sugeruje, że winna może być pompa ABS, bo według niego przy kole zostało już wszystko wymienione. Zastanawiam się, czy to dobry trop – czy warto zająć się pompą, czy może jest jeszcze coś, na co warto zwrócić uwagę?
Dodam, że jakiś czas temu wymieniane były też amortyzatory i sprężyny. Czy może to mieć jakiś związek z problemem z hamulcami?
Pozdrawiam!
Comment