Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Grzejące się prawe tylne koło

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Grzejące się prawe tylne koło

    Hej!

    Mam problem z Honda Civic VII hatchback 1.4 iS 90 KM, rocznik 2005, wersja po liftingu, z hamulcami tarczowymi na obu osiach.

    Przeszedł już prawdziwy remont układu hamulcowego – wymienione zostały całe zaciski wraz z prowadnicami, tłoczki, tarcze, klocki, przewody elastyczne, a także linka ręcznego. Ostatnim razem zainwestowaliśmy nawet w nową piastę koła.

    Niestety, mimo tych zmian, prawa tylna tarcza wciąż grzeje się dużo mocniej niż pozostałe. Po dłuższej trasie gorąca jest nie tylko tarcza, ale i cała felga – inne koła nie mają tego problemu, są ledwo ciepłe w porównaniu do tego jednego.

    Mechanik sugeruje, że winna może być pompa ABS, bo według niego przy kole zostało już wszystko wymienione. Zastanawiam się, czy to dobry trop – czy warto zająć się pompą, czy może jest jeszcze coś, na co warto zwrócić uwagę?

    Dodam, że jakiś czas temu wymieniane były też amortyzatory i sprężyny. Czy może to mieć jakiś związek z problemem z hamulcami?

    Pozdrawiam!
    Last edited by Mati1999ku1; 14-11-2024, 14:21.

  • #2
    Koło kręci się lekko i bez wyczuwalnego oporu po powrocie z trasy i na zimno? Nic nie ociera? Pomiary oporów toczenia i siły hamowania na ścieżce diagnostycznej jak wychodzą w porównaniu do lewego koła?
    Pompa ABS może być powodem, chociaż osobiście nie spotkałem się jeszcze z taką przypadłością. ABS działa poprawnie?
    Może to też powodować zagięty, lekko zatkany czy przyklepany przewód hamulcowy. Zmniejszony prześwit nie pozwala na powrót płynu i rozluźnienie zacisku.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
      Koło kręci się lekko i bez wyczuwalnego oporu po powrocie z trasy i na zimno? Nic nie ociera? Pomiary oporów toczenia i siły hamowania na ścieżce diagnostycznej jak wychodzą w porównaniu do lewego koła?
      Pompa ABS może być powodem, chociaż osobiście nie spotkałem się jeszcze z taką przypadłością. ABS działa poprawnie?
      Może to też powodować zagięty, lekko zatkany czy przyklepany przewód hamulcowy. Zmniejszony prześwit nie pozwala na powrót płynu i rozluźnienie zacisku.
      Zdaje się że słychać odgłos tarcia, ale nie jest on jakoś super głośny. Byłem u diagnosty i nic szczególnego nie wyszło, sam faktycznie nie zwróciłem uwagi na dokładne pomiary, ale diagnosta nic nie mówił. Tak ABS dział poprawnie.

      Przewody hamulcowe są nowe

      Co do oporu toczenia niestety jeszcze nie sprawdziłem

      Comment


      • #4
        Odgłos tarcia słychać zawsze, klocki zawsze lekko dotykają do tarczy. Porównaj z drugim kołem.

        Zamieszczone przez Mati1999ku1 Zobacz posta
        Przewody hamulcowe są nowe
        Wszystkie przewody nowe? Elastyczne i sztywne?

        Podjedź na jakąś lepszą stację diagnostyczną poza godzinami szczytu, powiedz z czym masz problem i poproś o pomiar. Za drobną opłatą powinno się dać to wykonać. Są to dosyć zgrubne pomiary ale innych raczej nikt nie zrobi Może jak diagnosta zwróci uwagę na to konkretne koło to coś znajdzie.

        Comment


        • #5
          Ja do 8 kupiłem zacisk z szerszą wersją kopyta od ręcznego i ono wyginało cały zacisk.
          zacisk bnlokuje.jpg

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez danthe Zobacz posta
            Odgłos tarcia słychać zawsze, klocki zawsze lekko dotykają do tarczy. Porównaj z drugim kołem.


            Wszystkie przewody nowe? Elastyczne i sztywne?

            Podjedź na jakąś lepszą stację diagnostyczną poza godzinami szczytu, powiedz z czym masz problem i poproś o pomiar. Za drobną opłatą powinno się dać to wykonać. Są to dosyć zgrubne pomiary ale innych raczej nikt nie zrobi Może jak diagnosta zwróci uwagę na to konkretne koło to coś znajdzie.
            Tak i sztywne i elastyczne wymienione. Sztywne był już ostro zapieczone, a elastyczne lekko sparciałe. Muszę tak zrobić, a jak wyjdzie że jedno koło jednak bardziej hamuje, albo coś je blokuje to co proponujesz dalej sprawdzić?

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
              Ja do 8 kupiłem zacisk z szerszą wersją kopyta od ręcznego i ono wyginało cały zacisk.
              [ATTACH=CONFIG]66363[/ATTACH]
              Kopyto chyba nie było wymieniane z tego co mi się kojarzy

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Mati1999ku1 Zobacz posta
                Mechanik sugeruje, że winna może być pompa ABS, bo według niego przy kole zostało już wszystko wymienione.
                czekaj jak wszystko... to wszystko... stąd nawet nie sugerowałem tego "kopyta".
                Zamieszczone przez Mati1999ku1 Zobacz posta
                Kopyto chyba nie było wymieniane z tego co mi się kojarzy
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Mati1999ku1 Zobacz posta
                  a jak wyjdzie że jedno koło jednak bardziej hamuje, albo coś je blokuje to co proponujesz dalej sprawdzić?
                  Teraz to gdybanie i wróżenie z fusów. Trzeba działać krok po kroku, namierzyć co tam blokuje, i wyrwać chwasta Nie zawsze nowe graty są w pełni sprawne, zwłaszcza w dzisiejszych czasach.

                  Comment


                  • #10
                    Byłem posprawdzać, trochę pohamować i tak

                    Mam wrażenie jakby ABS nie działał, jak się rozpędzę i dam pedał w ziemię to nie ma tego "BRRRR" tylko jakby blokują się hamulce i może jedno czy drugie koło się czasem odblokuje, ale nie lecę w pełen ślizg więc możliwe że to tylko moje błędne odczucia, tym bardziej że nie ma kontrolki ABS (tu dodam że jakiś czas temu miałem zmieniany czujnik ABS z prawego przodu, mechanik zmienił na ten z Accorda tylko przerobił wtyczkę)

                    Dodatkowo wziąłem koła na lewarek na zimnym i ciepłym aucie

                    Na zimnym po całej nocy stania wszystkie koła lekko tarły

                    Na ciepłym tylko lewe tylne chodziło luźniutko, prawe tylne tarło mocno, przód tarł lekko z przewagą na prawą stronę.

                    Co do grzania się tarcz mam wrażenie jakby lewa przednia była cieplejsza od prawej przedniej
                    Lewa tylna była chłodna, a prawa tylna wręcz gorąca
                    Last edited by Mati1999ku1; 15-11-2024, 12:22.

                    Comment


                    • #11
                      Plus jeśli zdecyduję się na zmianę pompy ABS to musi być koniecznie pod 1.4 2005r? Czy te z 1.6 ewentualnie z przed-lifta (np 1.7) też będą pasować?

                      Comment


                      • #12
                        Miałem chwile to sprawdziłem tutaj:




                        Pompa ABS w 1.4 SPORT 2005 3D jest taka sama jak w 1.6 SPORT 2004 i pewnie w większości z tych lat poza 2.0 i 1.7.
                        Jej nr to 57110S6DG60

                        W 1.7 SPORT 2005 i 2.0 TYPER jest inna niestety - 57110S5TE50. W TypeR jest po stronie pasażera, może dlatego jest inna.
                        Last edited by danthe; 15-11-2024, 13:32.

                        Comment


                        • #13
                          Serdeczne dzięki.

                          W przyszłym tygodniu wrócę do szukania problemu, dam znać jeśli coś więcej ustalę

                          Comment


                          • #14
                            Hej,

                            Wymiana pompy ABS oraz reklamacja zacisku hamulcowego zdaje się w końcu rozwiązała problem.

                            Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Mati1999ku1 Zobacz posta
                              Hej,

                              Wymiana pompy ABS oraz reklamacja zacisku hamulcowego zdaje się w końcu rozwiązała problem.

                              Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam
                              Co zatem obstawiasz?
                              Winna była pompa, czy zacisk?

                              Comment

                              Working...
                              X