Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szarpanie samochodu podczas ruszania

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szarpanie samochodu podczas ruszania

    Witam serdecznie forumowiczów.
    Autko civic vii 1.6 benzyna 2001rok,przegieg 160 tyś km.
    Chciałbym zapytać czy przyczyną lekkiego szarpania przy ruszaniu może być uszkodzona lub zużyta pompa lub wysprzęgnik sprzęgła. Układ jest odpowietrzony.
    Poduszki pod silnikiem okey, Po wymianie hydrolu w układzie sprzęgła troszkę się poprawiło ale czasami potrafi poszarpać. (szczególnie podczas jazdy w korku i częstym operowaniem pedałem sprzęgła)
    Pozdrawiam i proszę o fachową doradę.

  • #2
    Jakiego hydrolu? W układzie sprzęgła jest przecież zwykły płyn DOT4. Ty zalałeś tam jakiś olej? Można tak?

    Comment


    • #3
      Przyjacielu ,płyn hamulcowy DOT 4 to w potocznej nazwie od lat nazywa się hydrol. Oczywiście zalałem DOT 4 dla twojej spokojności. Pozdrawiam

      Comment


      • #4
        No popatrz... a ja mam banieczkę HL-46 do podnośnika a jak głupi jechałem specjalnie na stację po DOT-4 żeby dolać do układu hamulcowego... Na pewno nie mylisz pojęć? Przecież Hydrol HL-46 ma zupełnie inna konsystencję.

        Comment


        • #5
          Kolego dzięki za troskę o to co wlałem , napiasłem Ci że wlałem płyn hamulcowy DOT 4. Jeżeli masz coś do powiedzenia w temacie o który pytałem będę bardzo wdzięczny, ale bicie piany o nazwę (jak zwał tak zwał) nie ma sensu i strata czasu. A tak dla Twojej wiadomości w latach 70 ubiegłego wieku kiedy nie było płynów DOT a królowały płyny hamulcowe R-1, DA potocznie mówiło się hydrol i nikomu nie przyszło do głowy wlać PŁYNU hydraulicznego do układu hamulcowego lub sprzęgłowego. Płyn hydrauliczny a hydrol to zupełnie coś innego. a co ty masz w bańce w garażu nikogo nie obchodzi. Pozdrawiam

          Comment


          • #6
            Ja tylko prostuję, bo przyjdzie jakiś młody i przez taki post wleje oleju podnośnikowego do układu sprzęgła... To co było w 70tych latach a jest teraz to niestety nazewnictwo ma znaczenie.
            Szczelność układu sprawdzałeś? Trochę postów jest, że w okolicach pedału sprzęgła niektórzy mieli wilgotno - okazywało się że była nieszczelność a objawy były podobne do tych które opisałeś.

            Comment


            • #7
              Ja bym bardziej obstawiał tarczę sprzęgła/docisk na wykończeniu. Jak pompa/wysprzeglik siada to zaczynają ciężko wchodzić biegi i generalnie właściciel od razu czuje inna pracę pedału sprzęgła.

              Comment


              • #8
                Dzięki koledzy za sugestie, wycieków płynu hamulcowego nie ma. Sądzę, że kolega JosefPepik ma racje i tarcza może być do wymiany. A tak pochwalcie się ile tysięcy km. w naszych Haniach wytrzymuje sprzęgło, przy normalnej eksploatacji.

                Comment


                • #9
                  ja mam 281 tyś km i sprzęgło nie było robione od nowości

                  Comment


                  • #10
                    Samochód którym jeździłem ma obecnie okolice 300tyś km przejechane (z tego sam zrobiłem 160tyś). Przy pierwszej u mnie wymianie rozrządu pytałem mechanika jak ocenia sprzęgło powiedział że pięknie chodzi i nie ruszać bo to fabryczne. Także jak nadmiernie nie pałujesz to wytrzymuje całe "życie" pojazdu.

                    Comment


                    • #11
                      Dzięki koledzy za dobre wiadomości o możliwośći przebiegu sprzęgła, moja Hania ma 160 tys. to myślę ,że jeszcze trochę pojeżdżi. Nie chcę zapeszać ale po wymianie płynu hamulcowego DOT-4 w układzie sprzęgła i odpowietrzeniu układu wydaje się że sytuacja się poprawiła. Pozdrawiam i życzę szerokośći. Jak coś w temacie sprzęgła się zmieni w mojej Hani dam znać

                      Comment

                      Working...
                      X