Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic VII EP2 1.6 manual - olej oryginalny MTF3 czy ATM czy 75W80 GL4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic VII EP2 1.6 manual - olej oryginalny MTF3 czy ATM czy 75W80 GL4?

    Witam
    Tak, tak, było milion razy ale jak czytam te posty to każdy gada co innego. Przesiadłem się właśnie z KIA CERATO 1.6 gdzie miałem łożysko igiełkowe słyszalne od zakupu + łożyska biegów 2 i 3 delikatnie słyszalne. Wymieniłem olej 75W80 GL4 + uszlachetniacz liqui moly do skrzyń (i po 6 latach / 50kkm skrzynia się wyciszyła i działa jak złoto). Teraz po 6 latach zakupiłem okazyjnie 2 lata starszą od kii civiczke 3d 1.6 110HP 2003r EP2, podchodze do wymiany oleju w skrzyni i w zasadzie mam w głowie zakres rozwiązań od "TYLKO ORYGINAŁ HONDY MTF3" do "pojedzie na byle czym bo zalecają nawet 10W40 z silnika" (co jest śmieszne wg. mnie). A jak czytam że ludzie leją od skrzyń automatycznych to robię wielkie oczy. W Kijance, zero problemu - 75w80GL4 i tyle. Tutaj to masakra, nawet na stronach proponujących oleje do skrzyni - wygląda że pasuje po prostu wszystko. Ze skrzynią nie mam problemu (może delikatnie 3th bieg slychac ale jestem mega wyczulony) więc pytanie brzmi, co mam zalać? Bo na pewno dodam uszlachetniacz Liqui Moly Getriebe Oil Additiv (od tego mnie nikt nie odwiedzie bo już to testowałem a nie sądzę by skrzynia w civicu to bylaby jakas magiczna skrzynia wymagająca nawet podkładek do korka z napisem honda). Najlepsze jest to że ten oryginalny olej MTF3 nie ma w zasadzie opisu co do lepkości i jak widze polityka hondy to idzie w kierunku - kup wszystko w ASO (co jest żenujące ostro). A więc, co zalać by jeszcze pojeździć starą hondziną ep2 1.6 benzynka? Nie chodzi mi o markę, to sobie sam dobiorę, chodzi mi o typ oleju i parametry. Zaczynam się domyślać że ten hiper uber oryginalny MTF3 hondy to zwykły olej na którym kasuje kesz producent i w dodatku to on też może się przyczyniac do awarii łożysk........... i jeszcze kosztuje dzisiaj prawie 2 stówki za 2l co też jest "słabe".

    Np. https://www.czesciauto24.pl/honda/ci...-przekladniowy - na tej stronie pokazuje mi że pasuje praktycznie wszystko

    Skłaniam się ku:

    LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5200 GL4 75W80 20845 1L


    75W80 1L TRANSELF NFX GL4


    + dodatek Liqui Moly Getriebe oil Additiv


    Tak żeby zalać, zapomnieć i nie mieć problemów na najbliższe 5-6 lat (jeśli hondzina dożyje [albo ja ] - a trafiłem super sztuke więc szkoda byle co lać)


    BTW. kiedyś czytałem o tym że największa różnica to jest w tych normach GL4 do GL4+ do GL5. Nawet jeden gościu tutaj zalał GL4+ gdzie to już odbiega od starych norm GL4 a z tego co mi wiadomo to NIE WOLNO używać GL4+/GL5 do skrzyń wymagających GL4. I w dodatku ktoś go pochwalił Zaczynam wątpić w niektóre wypowiedzi domorosłych hondziarzy.......
    Last edited by walassios; 16-05-2022, 05:13.

  • #2
    Ja poszedłem za radą @m26 gdzie w jednym wątku pisał że zalał do swojej skrzyni ATF'a. Zrobiłem to samo plus dodatek MoS2 i od tego czasu zrobiłem jakieś 15 tysięcy kilometrów i nie odczuwam żadnych problemów. Teraz pokusiłbym się jeszcze o Amsoil MTF 5w30 Na pewno MTF z Valvoline ma rekomendację Hondy więc też bez obaw bym zalał.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Comment


    • #3
      Oka, koniec końców kupiłem co innego. Ravenol 1L 75W-80 RAV MTF-2 75W80 1L GL4

      Dopuszczenie przez producenta: Honda 08261-99964
      Dopuszczenie przez producenta: Honda 08798-9031

      RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 jest w pełni syntetycznym olejem przekładniowym o niskiej lepkości opracowanym na bazie polialfaolefin (PAO) ze specjalnymi dodatkami uszlachetniającymi, dzięki czemu jego właściwości przewyższają aktualne wymagania dla produktu tej klasy. Nadaje się znakomicie do zastosowania w warunkach bardzo wysokich obciążeń mechanicznych i termicznych olejów do przekładni mechanicznych, również przy najdłuższych okresach wymiany oleju.



      I tak będzie lepszy niż stary a zawsze 5 dych w kieszeni. Od tego oryginalu MTF3 nie odbiega albo jest lepszy wiec nie bede sie rozdrabnial i prowadzil dwutygodniowej rozmowy. Dodam koncowke liqui moly do skrzyn co mi z kii zostało i tyle w temacie. Zalania manualnej skrzyni olejem do automatów nie zaryzykuje.

      Comment

      Working...
      X