Witam
Tak, tak, było milion razy ale jak czytam te posty to każdy gada co innego. Przesiadłem się właśnie z KIA CERATO 1.6 gdzie miałem łożysko igiełkowe słyszalne od zakupu + łożyska biegów 2 i 3 delikatnie słyszalne. Wymieniłem olej 75W80 GL4 + uszlachetniacz liqui moly do skrzyń (i po 6 latach / 50kkm skrzynia się wyciszyła i działa jak złoto). Teraz po 6 latach zakupiłem okazyjnie 2 lata starszą od kii civiczke 3d 1.6 110HP 2003r EP2, podchodze do wymiany oleju w skrzyni i w zasadzie mam w głowie zakres rozwiązań od "TYLKO ORYGINAŁ HONDY MTF3" do "pojedzie na byle czym bo zalecają nawet 10W40 z silnika" (co jest śmieszne wg. mnie). A jak czytam że ludzie leją od skrzyń automatycznych to robię wielkie oczy. W Kijance, zero problemu - 75w80GL4 i tyle. Tutaj to masakra, nawet na stronach proponujących oleje do skrzyni - wygląda że pasuje po prostu wszystko. Ze skrzynią nie mam problemu (może delikatnie 3th bieg slychac ale jestem mega wyczulony) więc pytanie brzmi, co mam zalać? Bo na pewno dodam uszlachetniacz Liqui Moly Getriebe Oil Additiv (od tego mnie nikt nie odwiedzie bo już to testowałem a nie sądzę by skrzynia w civicu to bylaby jakas magiczna skrzynia wymagająca nawet podkładek do korka z napisem honda). Najlepsze jest to że ten oryginalny olej MTF3 nie ma w zasadzie opisu co do lepkości i jak widze polityka hondy to idzie w kierunku - kup wszystko w ASO (co jest żenujące ostro). A więc, co zalać by jeszcze pojeździć starą hondziną ep2 1.6 benzynka? Nie chodzi mi o markę, to sobie sam dobiorę, chodzi mi o typ oleju i parametry. Zaczynam się domyślać że ten hiper uber oryginalny MTF3 hondy to zwykły olej na którym kasuje kesz producent i w dodatku to on też może się przyczyniac do awarii łożysk........... i jeszcze kosztuje dzisiaj prawie 2 stówki za 2l co też jest "słabe".
Np. https://www.czesciauto24.pl/honda/ci...-przekladniowy - na tej stronie pokazuje mi że pasuje praktycznie wszystko
Skłaniam się ku:
LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5200 GL4 75W80 20845 1L
75W80 1L TRANSELF NFX GL4
+ dodatek Liqui Moly Getriebe oil Additiv
Tak żeby zalać, zapomnieć i nie mieć problemów na najbliższe 5-6 lat (jeśli hondzina dożyje [albo ja
] - a trafiłem super sztuke więc szkoda byle co lać)
BTW. kiedyś czytałem o tym że największa różnica to jest w tych normach GL4 do GL4+ do GL5. Nawet jeden gościu tutaj zalał GL4+ gdzie to już odbiega od starych norm GL4 a z tego co mi wiadomo to NIE WOLNO używać GL4+/GL5 do skrzyń wymagających GL4. I w dodatku ktoś go pochwalił
Zaczynam wątpić w niektóre wypowiedzi domorosłych hondziarzy.......
Tak, tak, było milion razy ale jak czytam te posty to każdy gada co innego. Przesiadłem się właśnie z KIA CERATO 1.6 gdzie miałem łożysko igiełkowe słyszalne od zakupu + łożyska biegów 2 i 3 delikatnie słyszalne. Wymieniłem olej 75W80 GL4 + uszlachetniacz liqui moly do skrzyń (i po 6 latach / 50kkm skrzynia się wyciszyła i działa jak złoto). Teraz po 6 latach zakupiłem okazyjnie 2 lata starszą od kii civiczke 3d 1.6 110HP 2003r EP2, podchodze do wymiany oleju w skrzyni i w zasadzie mam w głowie zakres rozwiązań od "TYLKO ORYGINAŁ HONDY MTF3" do "pojedzie na byle czym bo zalecają nawet 10W40 z silnika" (co jest śmieszne wg. mnie). A jak czytam że ludzie leją od skrzyń automatycznych to robię wielkie oczy. W Kijance, zero problemu - 75w80GL4 i tyle. Tutaj to masakra, nawet na stronach proponujących oleje do skrzyni - wygląda że pasuje po prostu wszystko. Ze skrzynią nie mam problemu (może delikatnie 3th bieg slychac ale jestem mega wyczulony) więc pytanie brzmi, co mam zalać? Bo na pewno dodam uszlachetniacz Liqui Moly Getriebe Oil Additiv (od tego mnie nikt nie odwiedzie bo już to testowałem a nie sądzę by skrzynia w civicu to bylaby jakas magiczna skrzynia wymagająca nawet podkładek do korka z napisem honda). Najlepsze jest to że ten oryginalny olej MTF3 nie ma w zasadzie opisu co do lepkości i jak widze polityka hondy to idzie w kierunku - kup wszystko w ASO (co jest żenujące ostro). A więc, co zalać by jeszcze pojeździć starą hondziną ep2 1.6 benzynka? Nie chodzi mi o markę, to sobie sam dobiorę, chodzi mi o typ oleju i parametry. Zaczynam się domyślać że ten hiper uber oryginalny MTF3 hondy to zwykły olej na którym kasuje kesz producent i w dodatku to on też może się przyczyniac do awarii łożysk........... i jeszcze kosztuje dzisiaj prawie 2 stówki za 2l co też jest "słabe".
Np. https://www.czesciauto24.pl/honda/ci...-przekladniowy - na tej stronie pokazuje mi że pasuje praktycznie wszystko

Skłaniam się ku:
LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5200 GL4 75W80 20845 1L
75W80 1L TRANSELF NFX GL4
+ dodatek Liqui Moly Getriebe oil Additiv
Tak żeby zalać, zapomnieć i nie mieć problemów na najbliższe 5-6 lat (jeśli hondzina dożyje [albo ja

BTW. kiedyś czytałem o tym że największa różnica to jest w tych normach GL4 do GL4+ do GL5. Nawet jeden gościu tutaj zalał GL4+ gdzie to już odbiega od starych norm GL4 a z tego co mi wiadomo to NIE WOLNO używać GL4+/GL5 do skrzyń wymagających GL4. I w dodatku ktoś go pochwalił

Comment