Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Skrzynia biegów manual 1,4 16v 2004r

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Skrzynia biegów manual 1,4 16v 2004r

    Witam, wszystko przeczytałem co było i mam pytanie. Po odpuszczeniu pedału sprzęgła słychac delikatny szum/świst - podobno łożyska w skrzyni na wałku, czym grozi wlanie większej ilości oleju do skrzyni - a choćby do poziomu czujnika tak, żeby wałek był lepiej smarowany i był częściowo w oleju?

  • #2
    spokojnie, wlanie więcej oleju ponad stan absolutnie nie przyczyni się do wyciszenia, nie, to nie tędy droga.
    Chyba tu się Tobie mieszają dwie sprawy, jedna sprawa to szum łożyska wyciskowego sprzęgła i to łożysko nie pracuje oleju!, druga sprawa to łożyska skrzyni biegów, te są smarowane olejem i ich praca nie zależy od ilości oleju w skrzyni!
    Więc, co tak naprawdę słyszysz? Jeśli mówisz o
    Zamieszczone przez Piotrgdz Zobacz posta
    Po odpuszczeniu pedału sprzęgła słychac delikatny szum/świst
    to mówisz o elemencie tu na schemacie:
    Sprzęgło do 1.7 CTDi rozmieszczenie elementów

    to schemat diesla ale benzyniak Civic VII ma takie same elementy - identyczne.
    Łożysko wyciskowe w hondach słychać i nawet jak je wymienisz to po 1000km będzie je słychać, można z tym jeździć tak długo jak starczy sprzęgła, nie ma sensu tego ruszać.

    Natomiast jeśli chodzi o łożyska skrzyni biegów to tematów jest dużo, poczytaj o łożyskach skrzyni biegów to łożyska w skrzyni (nie w sprzęgle jak wyżej) i w tematach pisze jak rozpoznać kiedy one dają o sobie znać.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      To jeszcze raz, słychać szumienie/świst gdy pedał jest NIE wciśnięty, a gdy wcisnę o 1-2 cm ( nie wsyprzęglam ) to cichnie. Tak samo podczas jazdy na 1-2 biegu powolutku żeby było cicho i słychać. Więc wskazuje to jakby na łożysko oporowe? Odebrałem auto od mechanika ( świeży zakup, rozrząd itp itd ) i dolał więcej oleju do skrzyni i ucichło. Mówił, że w niektórych skrzyniach ( w innych autach ) było tak, że oleju było więcej, a w innych mniej i zwiększenie poziomu ( oczywiście bez przesady ) nie spowoduje niczego złego. No i faktycznie ucichło, więc to nie łożysko oporowe bo ono jest na "zewnątrz" skrzyni.?

      Kolejną rzeczą jest delikatny skok obrotów przy zmianie biegów ( nie ważne czy np. z 2 na 3 czy 3 na 4 itp ) zmieniamy zgodnie ze sztuką ( normalnie ) i po wciśnieciu sprzęgła obroty skaczą w górę o te 300 obrotów ( na bardzo krótką chwilę bo zanim wrzucę bieg to de facto już spadają do normalnego poziomu) - czyli docisk się konczy ?
      /edit

      Co było to przeczytałem ( chyba wszystko )
      Last edited by Piotrgdz; 07-04-2022, 15:32.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Piotrgdz Zobacz posta
        To jeszcze raz, słychać szumienie/świst gdy pedał jest NIE wciśnięty, a gdy wcisnę o 1-2 cm ( nie wsyprzęglam ) to cichnie
        no to tak jak napisałem, to jest objaw pracy łożyska wyciskowego sprzęgła, - wciskasz pedał sprzęgła przecież. Co do zasady pracy sprzęgła to tak jest, natomiast nie będę się sprzeczał że coś słyszysz.

        Co do wahnięcia obrotów silnika to sprzęgło ani docisk ani żaden element sprzęgła nie ma z tym związku, prędzej coś z przepustnicą która nie potrafi na czas wyregulować mieszanki paliwowo-powietrznej.
        Auto masz od niedawna skoro odebrałeś od mechanika po wymianie rozrządu więc się trochę uczysz tego auta.

        Generalnie to piszesz o sprzęgle, że coś z nim nie tak, ale tak naprawdę nie napisałeś ani jednego objawu zmęczonego sprzęgła ani jednego. Nie będę Ci sugerował jakie to są objawy, ale po tym co napisałeś to sprzęgło masz w dobrej kondycji.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
          no to tak jak napisałem, to jest objaw pracy łożyska wyciskowego sprzęgła, - wciskasz pedał sprzęgła przecież. Co do zasady pracy sprzęgła to tak jest, natomiast nie będę się sprzeczał że coś słyszysz.
          Jeśli wciska i cichnie to znaczy że to nie łożysko wyciskowe Te przecież przy wciśnięciu pracuje pod większym oporem.

          Zamieszczone przez Piotrgdz Zobacz posta
          To jeszcze raz, słychać szumienie/świst gdy pedał jest NIE wciśnięty, a gdy wcisnę o 1-2 cm ( nie wsyprzęglam ) to cichnie. Tak samo podczas jazdy na 1-2 biegu powolutku żeby było cicho i słychać. Więc wskazuje to jakby na łożysko oporowe?
          Łożyska w skrzyni biegów a w szczególności pierwsze łożysko na wałku głównym (te od strony wieloklinu - skrzynia do rozebrania).

          Zamieszczone przez Piotrgdz Zobacz posta
          Kolejną rzeczą jest delikatny skok obrotów przy zmianie biegów ( nie ważne czy np. z 2 na 3 czy 3 na 4 itp ) zmieniamy zgodnie ze sztuką ( normalnie ) i po wciśnieciu sprzęgła obroty skaczą w górę o te 300 obrotów ( na bardzo krótką chwilę bo zanim wrzucę bieg to de facto już spadają do normalnego poziomu) - czyli docisk się konczy ?
          Sprawdź czy nie przycina Ci się przepustnica bądź może linka gazu przytarta i nie odbija dobrze.

          Comment

          Working...
          X