Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przewód elastyczny od wysprzęglika. Duże wibracje podczas ruszania. D16V1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przewód elastyczny od wysprzęglika. Duże wibracje podczas ruszania. D16V1

    Cześć, czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

    Wspólne objawy:
    1. Ciężko zmienić biegi, szczególnie 1 i 2
    2. Telepie przodem podczas ruszania.
    3. Traci moc i głośniej pracuje. Biegi jakby krótsze.
    4. Sprzęgło ciężej chodzi, nierówno bierze, czuć nierównomierne tarcia podczas wciskania sprzęgła.
    5. Raz na tydzień wpadnie pedal aż do podłogi i trzeba go odciągnąć mogą.

    Wszystkie z tych objawów występują jednoczenie, bywa, że nie ma ich wcale przez pewien czas.

    Auto stało u 2 mechaników. Żaden nie wie o co chodzi. Teraz stoi u kolejnego, który zaczął od odpowietrzenia sprzęgła. Pomogło ale tylko na chwilę. Podczas odpowietrzenia leci brudny płyn. Po przepompowaniu płynu (odpowietrzeniu) i przejechaniu kilku kilometrów po mieście wracają wszystkie wspólne objawy - tak jakby sprzęgło znowu się zapowietrzalo. Płynu nie ubywa. Mechanik proponuje aby zacząć od wymiany przewodu hamulcowego (tego elastycznego, który ma połączenie jak się nie mylę - z wysprzeglikiem), który może być przyczyną brudzenia płynu, przez co płyn traci swoje właściwości i być może jest powodem wszystkich problemów.

    Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Przeszukałem połowę Internetu. Gdzie mogę dostać ten przewód? Nigdzie nie można go dostać.

    Co zostało zmienione przez pierwszych mechaników.
    1. Sprzęgło. Pierwsze luka poszło na reklamacje, Teraz siedzi exedy.
    2. Cewki
    3. Świece
    4. Katalizator, tłumik końcowy.
    5. Sonda lambda
    6. Uszczelka pod kolektorem dolotowy.
    7. Wyczyszczony EGR.
    8. Czyszczona przepustnica.
    8. Linka gazu
    9. Pompa sprzęgła i wysprzęglika.
    10. Łapa sprzęgła.

    Dodam też że po wymianie tych rzeczy auto o wiele lepiej przyspiesza.

    received_150975257233478.jpg

  • #2
    za dużo inwestujesz w ciemno w to auto, chyba że tu piszesz co w ogóle zrobiłeś z w tym aucie, ale jeśli to z powodu tego kłopotu to lekka przesada.
    W tym bolidzie układ i budowa całego układu od dźwigni (pedału) do tarczy dociskowej, jest prosta jak budowa cepa, i to mnie trochę martwi z jakimi "mechanikami" miałeś do czynienia, musisz się zastanowić nad ich profesjonalizmem i rozważyć czy cokolwiek im dawać do roboty.
    Masz do wymiany pompę sprzęgła.
    Tu kieruję do schematu (jest to z diesla) ale ten diesel ma identyczne sprzęgło jak Accord 1,8: https://www.civicforum.pl/showthread...element%C3%B3w
    więc sa dokładnie te same elementy co w benzynie (nie ma tu żadnych 2 masów). Normalne klasyczne sprzęgło hondowskie.
    Przejrzyj informacje z internetu i istniejące mauale.
    Tu u kolegów w CKPL zobacz co masz do roboty: http://civicklub.pl/forum/showthread...g%B3a-tutorial
    Tu jest podane dla 6 generacji, ale zasada pracy w 7 generacji jest ta sama.
    Ja bym nie bawił się w wymianę gumek tylko wymienił całą pompkę na nową, byle jakaś markowa pompa.

    Po wymianie tego elementu biegi zaczną wchodzić, płyn będzie czysty i nie będzie się brudził. Sprawdź dokładnie czy gdzieś nie ma wycieków płynu np z tego przewodu o którym mówił mechanik - jak z niego lub wokoło niego nie cieknie - zostaw go w spokoju.

    Aby nie natrafić na jakieś "schody" podczas demontażu zerknij na inne tematy o pompie sprzęgła:
    Wymiana pompy sprzęgła - problemy

    Brak możliwości wbicia biegów.

    Last edited by rambo7; 01-10-2021, 08:17.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Wielkie dzięki za podpowiedź, części wymieniłem ze względu na opisywany objaw drgań podczas ruszania. Zacznę od wymiany tego przewodu o którym wspomniałem. Pompa sprzęgła jest nowa. Dam znać jak już wymienię przewód, być może, w tym jest cały problem. Jeśli nic to nie da - oddam auto mechanikowi, który wstawił nowe sprzęgło, pompę i wysprzęglik aby dokończył co zaczął i zwrócę uwagę aby przyjrzał się pompie o której napisałeś.

      Comment


      • #4
        Pierwsze co mi przyszlo na myśl to przewód elastyczny , mógł popękać oplot zbrojenia i robi się balonik i przy okazji potrafi pęknąć wewnętrzny przewód robiąc taki język zaworek zamykający losowo światło przewodu .


        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          Czy ktoś z was się orientuje czy ten przewód będzie pasował?
          Do połączenia ruchomych elementów układu hamulcowego używa się elastycznych przewodów. Wykonane są z wytrzymałej gumy i dodatkowo są wzmocnione oplotem z tkaniny. Ma to na celu zachowanie ich odporności

          Nigdzie nie mogę dostać przewodu dedykowanego do mojego modelu Civic 2004 1.6 ES7

          Comment


          • #6
            moim zdaniem powinieneś to zostawić mechanikowi, oni zazwyczaj mają dostęp do lepszych cen, wymiana nie powinna być kosztowna i w razie nietrafienia z częścią to on będzie ją wymieniał.
            W zasadzie to masz przywrócone elementy jak z fabryki, wszystko wymienione.
            Jeśli mechanicznie dzieje się to co opisujesz to masz zapowietrzony układ. Jeśli układ się brudzi jest gdzieś nieszczelność, np na gwincie gdzie są skręcane przewody.
            Last edited by rambo7; 02-10-2021, 11:38.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment

            Working...
            X