Witam mam problem z wyciekiem oleju ze skrzyni od strony prawej półosi. Samochód zakupiłem 1.5 tyg temu z lekkimi wyciekami. Chciałem go doprowadzić do stanu nikiel. Wsadziłem w naprawy i części ponad 4000zl i wszystko było wspaniale do tej pory gdy po mechaniku pojechałem jeszcze na geometrię kół. Gdy podniesiono samochód zauważyłem że półoś prawa jest wysunięta ok 1cm ze skrzyni i cieknie z niej olej. Myślałem że mechanik który wymieniał uszczelniacz nie włożył półosi jak trzeba ale po ponownej wizycie u niego stwierdził że zabezpieczenie przegubu wewnętrznego nie wskakuje nawet w skrzynie i półoś można wysuwać nawet ręką. Mówił też że lewa półoś jest oryg. I jest ok natomiast prawa jest jakby kombinowana i oryg. nie jest . I teraz moje pytanie od czego mam zacząć? Sprzedawca samochodu wspominał coś o wymianie skrzyni. I teraz nie wiem czego mam szukać. Czy nowego przegubu po nr. Vin choć nie wiem czy będzie pasował jeżeli skrzynia byla wymieniana. Czy cała półoś? Proszę o wasze sugestie
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Wysuwającą się półoś prawa Civic 1.4 90km 2002r.
Collapse
X
-
Dodam jeszcze że skrzynia była wymieniana i teraz siedzi od silnika 1.6 i była też wymieniana właśnie prawa półoś z powodu jej urwania. Czy możliwe jest że wymieniona półoś jest felerna skoro zabezpieczenie od przegubu wew. Nie chce wskoczyć w rowek? Czy chcąc zmienić półoś muszę szukać półosi od silnika 1.6? Choć z tego co patrzylem to w 1.4 i 1.6 idą takie same .
Comment
-
Comment
-
-
Teoretycznie są te same, ale jak rozeznawałem się za chińczykiem, gdy pękł mi prawy oryginał, to jeden ze sprzedawców wskazywał, że niektóre egzemplarze mają kilka, czy kilkanaście milimetrów dłuższą półoś i że trzeba sprawdzać po VIN-ie.
A tutaj na przykład sam wałek, jeśli by to zrobić po kosztach:
Last edited by kubsztyk; 14-03-2019, 21:11.
Comment
-
No i wyszło że sam muszę ta półoś wymienić. Zakupiłem nowa. Więc jeżeli ktoś to robił sam to prosiłbym o opis co i jak krok po kroku robić aby czegoś nie zepsuć. Będę wymieniał też uszczelniacz. Z góry dzieki
No chciałem się zabrać za robotę ale już na samym początku problem w tym że nie mogę odkręcić śruby od półosi choć była niedawno odkręcana przez mechanika. Może jakaś podpowiedź jak się do niej zabrać bo jak narazie próbowałem kluczem udarowym na akumulator dosyć mocnym i nic.Last edited by rambo7; 07-01-2021, 07:56.
Comment
-
Zamieszczone przez Urwizproblem w tym że nie mogę odkręcić śruby od półosiA jak ją odkręcić? Trzeba mieć klucz. Ja kiedyś też miałem problemy z takimi nakrętkami ,półcalowe klucze się często poddawały,ale kupiłem sobie kilka najpotrzebniejszych nasadek na 3/4'' i do tego pokrętło typu,,L'' na 3/4'' Jonnesway i nie ma bata,zakładam rurę na pokrętło i mogę obrócić całe auto do góry kołami
Comment
-
Zamieszczone przez Urwizpróbowałem kluczem udarowym na akumulator dosyć mocnym i nic.
Takim kluczykiem to "sobie można",chyba ze masz do dyspozycji "armatę" do ciężarówek.
To ma koło zamachowe i bazuje na momencie a nie ilości uderzeń.
klucz_delta.png
Comment
-
Już po robocie. Wymieniłem półoś. Okazało się że ta co się wysuwala miała krótszy trzpień przegubu wewnętrznego stąd też zabezpieczenie nie wskakiwali w rowek. Nowa z dłuższym trzpieniem wskoczyła na swoje miejsce jak trzeba i teraz dobrze przylega do uszczelniacza. Mam nadzieję że teraz będzie ok
Comment
-
Tak się zastanawiam, jeszcze nie miałem okazji wymieniać półosi, jak należy potem montować ją w skrzyni ? Czy wbijać ją od czoła ? Bo pewnie ręką będzie ciężko wepchnąć w skrzynie z zabezpieczeniem.. jak to się robi prawidłowo ?
Comment
Comment