Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

"Klekotanie" z przodu pojazdu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • "Klekotanie" z przodu pojazdu

    Witam,

    Na wstępie chce zaznaczyć, że przeszukałem forum przed napisaniem tego postu, co nieco mnie nakierował, ale i tak potrzebuje porady doświadczonych kolegów, co by potwierdzić pewne przypuszczenia. Jeżeli okaże się również, że temat należy do działu "silnik", proszę o przeniesienie.

    Chciałbym opisać kilka problemów, jakie towarzyszą w mojej Hondzie Civic 2003 1.4 IS (EP1):
    1. W ostatnim czasie podczas jazdy da się usłyszeć, jak i również wyczuć pewien odgłos z przodu, który mogę określić jako "klekotanie". Owe "klekotanie" następuje kiedy auto jest na biegu oraz na luzie, występuje raczej przy mniejszych obrotach i prędkościach. Owe "klekotanie" pojawia się nagle, twa kilka sekund i znika, sytuacja potrafi się powtórzyć kilka razy. Z forum wyczytać mogłem (po wpisaniu w wyszukiwarce "klekotanie" ), że problemem mogą być poluzowane zawory, źle dobrany olej, czy być może nie wymieniony po zakupie rozrząd (na chwilę obecną jedyną inwestycją był zakup nowej chłodnicy silnika). Pytanie, czy ktoś się spotkał z tym problemem już i ma pewne doświadczenia/przypuszczenia. Pytanie, czy problemem tutaj jest sprzęgło, czy może elementy związane z silnikiem?
    2. Sprzęgło kiedy jest "niewciśnięte" wydaje pewien szum, szum ustępuje przy wciśniętym sprzęgle. Czy to może być wadliwe łożysko w sprzęgle? Dodam że ostatnio muszę jakby mocniej wcisnąć sprzęgło, żeby zmienić bieg.

    Mam również inne pytania, ale będę starał się zamieszczać je w odpowiednich grupach na forum i po wcześniejszym przeszukaniu forum

  • #2
    a czemu wpis w tym miejscu...?? mało kto z posiadaczy 8 gen podpowie o 7 gen a do tego w podforum "skrzynia biegów"
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Mój błąd, źle kliknąłem. Można poprosić o przeniesienie, czy ja mam pokasować i w nowych miejscach wstawić?
      Przeniesione do VIIgen
      Last edited by Butler; 29-12-2016, 23:57. Powód: edycja moderatora

      Comment


      • #4
        trochę niejasny obraz sytuacji który wynika z opisu. Do tej boleści można przypisać wiele niedomagań. Nie wiem jakie masz doświadczenie z Hondami i jakie masz dowody od poprzednich właścicieli na temat remontu skrzyni biegów a dokładnie z wymianą łożysk skrzyni biegów?
        Proponuję przeszukaj tematy związane z "wymianą łożysk w skrzyni biegów" jeśli tam znajdziesz analogię dla swojego problemu to będziesz bliżej rozwiązania.
        Nie ma co powtarzać pytań dot diagnozy - jak to sprawdzić itd. tak ze poczytaj i daj znać ile tam znalazłeś zbieżności ze swoimi spostrzeżeniami.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Jedno pytanie,bo tematy tego nie wyczerpują.
          Szum ustaje przy obciążeniu pedału sprzęgła,czy naciśnieciu do takiej wartości kiedy występuje pełne wysprzęglenie?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            trochę niejasny obraz sytuacji który wynika z opisu. Do tej boleści można przypisać wiele niedomagań. Nie wiem jakie masz doświadczenie z Hondami i jakie masz dowody od poprzednich właścicieli na temat remontu skrzyni biegów a dokładnie z wymianą łożysk skrzyni biegów?
            Proponuję przeszukaj tematy związane z "wymianą łożysk w skrzyni biegów" jeśli tam znajdziesz analogię dla swojego problemu to będziesz bliżej rozwiązania.
            Nie ma co powtarzać pytań dot diagnozy - jak to sprawdzić itd. tak ze poczytaj i daj znać ile tam znalazłeś zbieżności ze swoimi spostrzeżeniami.
            Nie mam doświadczenia z Hondami, poprzedni mój japońćzyk to mazda 3, a tak to hyundai getz i reanult megane. Historia serwisowa samochodu jest, delikatnie rzecz ujmując, owita ciemnymi chmurami, dlatego też opisałem co się mniej więcej dzieje co by posłuchać spostrzeżeń
            Na forum znalazłem polecany serwis Hondy w Trójmieście, udam się tam i niech chłopaki na żywo ocenią co tam się dzieje.
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Jedno pytanie,bo tematy tego nie wyczerpują.
            Szum ustaje przy obciążeniu pedału sprzęgła,czy naciśnieciu do takiej wartości kiedy występuje pełne wysprzęglenie?
            Sprawdzałem z otwartym oknem na pełnym nacisku i wysprzęgleniu, musiałbym sprawdzić czy rzeczywiście szumi przy różnych naciskach sprzęgła.
            Last edited by rambo7; 03-01-2017, 07:21. Powód: po sobie stosuj edycję!

            Comment


            • #7
              na podstawie tego co napisałeś, masz do wymiany komplet łożysk w skrzyni biegów wraz z łożyskiem wyciskowym sprzęgła. W hondach tak jest (bywa często) że te łożysko wyciskowe słychać i przez 100tys km i się nic nie dzieje, słychać je tylko na postoju i to w cichym miejscu (garaż) wciskasz pedał cisz, puszczasz szumi. Natomiast "klekotanie" = nazywane "tyrkotanie" typowa tyrkotka to jest objaw wypracowanych łożysk - typowy mankament skrzyń biegów 7 generacji. Tak że wystarczy że poczytasz wątki i będziesz miał odczucie że wszyscy znają twój przypadek. Nie miałeś Hondy więc to normalne że jeszcze nie wiesz gdzie co i jak, w 7 generacji w benzyniakach to jest usterka nr 1. na liście mankamentów. Dlatego mówię, masz gdzieś dowody na ich wymianę? nie? to masz 100% postawioną diagnozę, nie ma inaczej.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Te "tyrkotanie" jest strasznie irytujące, ostatnio chciałem nagrać ten dźwięk i czaiłem się z dyktafonem w monecie zatrzymania pojazdu bądź spowolnienia do 1-2 biegu (wtedy to się najczęściej dzieje) i nie mogłem tego wywołać. Kiedy sobie odpuściłem mając parę minut nagranego materiału, zaczął "tyrkotać" . To samo miałem jak znajomemu w rodzinnym mieście chciałem pokazać o co chodzi, jeździł ze mną z pół godziny i nic nie wywołaliśmy. Tylko odjechałem, to znowu TYR TYR TYR.

                Co do tych łożysk to pewnie masz i rację, bo w podobnych wątkach podobne przypadłości są.
                Tak trochę btw, chciałbym jeszcze zrobić klimę, bo mi nie działa (prawdopodobnie nieszczelna chłodnica klimy bo ostatnio jak zdjąłem zderzak to wygląda okropnie) oraz wymienić żarówki pod konsolą centralną, ale jak zobaczyłem bodaj Twój poradnik jak to wygląda, chyba odpuszczę bo rozstroję cały samochód tymi kabelkami

                Comment


                • #9
                  tyrkotka jest na niskich biegach, właśnie najczęściej na 1 i 2. Chodnica jak wygląda słabo to koniecznie na wiosnę wymień, teraz szkoda bo szpryca brył piasku i soli z piaskarki i tak ją może obić. Tu skrajny przypadek, ale nawet jak jest niewiele obita to i tak wrto wymienić: Uszkodzony Radiator skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji.
                  Żarówki da się to zrobić jak się ma trochę pojęcia i smykałki do majsterkowania.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment

                  Working...
                  X